Coop og OK etablerer 500 ladestandere over hele Danmark

Energiselskabet OK har lavet en aftale med Coop om at investere et trecifret millionbeløb i etablering af ladestandere ved dagligvarebutikker i hele landet. Målet er at skabe Danmarks bedste ladenetværk og sikre en ladeinfrastruktur for alle

OK, som er Danmarks største tankstationskæde, går med sin hidtil største investering i e-mobilitet sammen med Coop om at skabe Danmarks bedste lade-netværk.

Aftalen betyder, at der i første omgang vil blive etableret 500 ladestandere i forbindelse med SuperBrugsen, Kvickly, Dagli´Brugsen, Fakta og Coop 365 over hele landet.

”Vi er Danmarks førende selskab i at levere drivmidler til personbiler, og vi vil levere det, der til enhver tid efterspørges.  Det betyder, at vi i øjeblikket investerer massivt i e-mobilitet både i form af hjemmeladebokse og ladestandere i det offentlige rum. Målet er at skabe det bedste lade-netværk i Danmark, og aftalen med Coop om etablering af ladestandere i både store og mindre byer, er et stort skridt i den retning,” siger Jørgen Wisborg, CEO i OK.

Wisborg påpeger, at løsningen vil basere sig på OK’s prisvindende app:

”Det skal være nemt og bekvemt for kunden. Vores ladestandere er for alle, og som udgangspunkt skal kunden bare downloade vores app, og så er man i gang,” uddyber Jørgen Wisborg.

Aftalen betyder, at Coop får det største ladenetværk i nær tilknytning til dagligvarehandel i Danmark.

”Denne aftale med OK sker for at gøre det nemmere for vores kunder at køre mindre klimabelastende. Aftalen har vi indgået som en del af vores klimastrategi, hvor vi vil være den mest ambitiøse i vores branche. Det gælder for vores egne drift, hvor CO2-udledningen være reduceret med 75 procent i 2025 i forhold til 2018, og i 2030 skal vores drift være klimapositiv. Men det gælder i høj grad også ved at gøre det lettere for vores kunder at nedbringe deres klimabelastning,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.

For OK er der tale om en investering på et trecifret millionbeløb i lade-infrastruktur ved Coops butikker.

OK har med sine mere end 670 tankstationer landets største netværk af tankstationer i Danmark og bliver nu også det bedst dækkende på landkortet på e-mobilitet. Ladestanderne vil alle kunder kunne benytte. Der er ingen abonnementstvang, kunden skal blot downloade OK´s app og gå i gang.

• OK omfatter mere end 670 tankstationer, mere end 200 vaskehaller samt 76 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, e-mobilitet, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.