Coop og LOOP Fitness går sammen for folkesundheden

De 1,7 million medlemmer af Coop kan nu optjene bonus, når de træner hos LOOP

Der er ikke kun sammenfald mellem navnene i det nye samarbejde mellem Coop og LOOP men først og fremmest sammenfald i de to virksomheders vision om at arbejde for at forbedre helt almindelige danskeres sundhed.

I løbet af januar kan medlemmer af Coop optjene Coop-medlemsbonus, når de træner i LOOP Fitness. Med det nye samarbejde håber begge virksomheder at kunne være med til at sætte fokus på vigtigheden af kost og motion som en del af en helt almindelig sund og velafbalanceret livsstil.

Samarbejdet er blevet til på Coop’s initiativ, da de ledte efter en fitnessudbyder til medlemsprogrammet.

”Coop og LOOP Fitness har en fælles mærkesag nemlig folkesundhed gennem motion og kost, derfor er partnerskabet et godt match for os”, udtaler chef for Coop’s Partnerprogram Ulrik Hjulmand og fortsætter:

”Med det her samarbejde når vi bredt ud til Coops 1.7 mio. medlemmer i hele landet med et træningstilbud, som matcher målgruppen og støtter op om Coop’s vision om at hjælpe danskerne med at leve sundere gennem motion og en grønnere og mere varieret kost”.

Administrerende direktør i LOOP Fitness Brian Schneider uddyber, hvorfor LOOP Fitness var hurtige til at fatte interesse, da Coop henvendte sig omkring et muligt samarbejde:

”Vi kunne straks se det gode match mellem vores målgrupper, placeringen af vores butikker og centre og vores indstilling til træning og sundhed. Sundhed for den helt almindelige dansker er noget, der ligger os meget på sinde, og Coop er en stærk partner for os i realiseringen af den vision”.

I første omgang giver samarbejdet Coop-medlemmer mulighed for at optjene bonus, når de træner i LOOP. Men på sigt er det planen, at samarbejdet skal bredes ud til også at omfatte fælles tiltag, som støtter op om det at gøre motion til en helt naturlig del af livet og øger værdien af det at være medlem af såvel Coop som LOOP.

Yderligere information:

Chef for Coop’s Partnerprogram Ulrik Hjulmand på ulrik.hjulmand@coop.dk, tlf. 40615800 eller Adm. direktør i LOOP Fitness Brian Schneider på bs@loopfitness.com, tlf. 30890324.

Verdensberømt plantebaseret burger lander i Irma26.6.2019 11:00:00 CESTPressemeddelelse

Som det første supermarked i Danmark kan Irma nu tilbyde kunderne verdens mest populære og anderkendte plantebaserede burger, The Beyond Burger® fra Beyond Meat. Den er 100 procent plantebaseret, uden gluten og uden soya, kendt som den burger, der smager og ligner en kødbaseret bøf mest. Den kommer fra burgerens eget hjemland, USA, hvor den er et kæmpehit. ”Vi mærker en stærkt stigende efterspørgsel efter flere plantebaserede fødevarer af høj kvalitet. Med The Beyond Burger®, opfylder vi et stort ønske ikke alene fra vores veganske kunder, men også fra det stigende antal forbrugere, der skærer lidt ned på kødet og supplere med plantebaserede alternativer,” siger Søren Steffensen. The Beyond Burger® sælges sammen med kød fra slagterafdelingerne i Irma fra 8. juli. Tal fra Coop Analyse viser, at danskernes interesse for plantebaserede varer er 3-doblet siden 2012. Og fra 2017-2018 steg salget med 18 procent. https://coopanalyse.dk/analyse/02_377-vegi-varer-salg/ https://coopanalyse.dk/an