Coop og en af Islands største detailhandlere indgår partneraftale

Lobyco A/S, Coop Danmarks nystiftede datterselskab, og Samkaup, en af Islands største detailhandlere med over 60 butikker, 25 procents markedsandel og online-forretning, har indgået en partnerskabsaftale.

Den betyder, at Lobyco skal levere en digital platform, der skal hjælpe Samkaup med at kommunikere digitalt med deres kunder.

”Samkaup og Coop Danmark har samarbejdet gennem mere end 60 år, primært med salg af Coops egne mærker, men udvider nu samarbejdet. Samkaup har som mål at blive den mest digitale detailhandler på Island. Aftalen med Lobyco skal hjælpe os med at realisere den ambition. Vi forventer, at vi med de nye løsninger vil øge både omsætning og antal af kunder,” siger Executive Director of Retail Operations, Gunnar Egill Sigurðsson.

Lobyco blev 1. september 2020 stiftet som selvstændigt datterselskab i Coop, der er en af Danmarks største detailhandelsvirksomheder med en årlig omsætning på over 50 milliarder kr. Formålet var at sælge de unikke digitale løsninger, som Coop gennem de seneste år har udviklet til det danske marked, hvor den digitale platform, Coop Appen, har over 500.000 brugere om måneden og er på vej til at blive Coops vigtigste kommunikationskanal til deres 1,9 million medlemmer.

“For os er det en meget vigtig aftale, og vi glæder os til samarbejdet med Samkaup. Det er den første, vi har indgået efter etableringen, men vi oplever lige nu stor interesse for vores løsning fra detailhandlere fra store dele af verden,” siger kommerciel direktør Anders Mittag, Lobyco A/S.

Hele implementeringen er sket virtuelt og altså uden fysisk besøg på Island eller i Danmark.

Lobyco har cirka 120 medarbejdere, som beskæftiger sig med udvikling og drift af digitale løsninger.

Yderligere information:

Gunnar Egill Sigurðsson, Executive Director of Retail Operations at Samkaup, xxxx

Anders Mittag, Chief Commercial Officer Lobyco, +45 2563 7356

Læs mere om Samkaup https://www.samkaup.is

Læs mere om Lobyco https://lobyco.com

Irma kommet hjem til Kartoffelrækkerne15.1.2021 00:05:00 CETPressemeddelelse

Det har været et længe næret ønske hos såvel Irma som kunderne i Kartoffelrækkerne på Østerbro i København at få en Irma lige der. Lige før jul opstod muligheden, og på rekordtid er der opbygget en lille Irma på Øster Farimagsgade 28. Den slog i al stilfærdighed dørene op 7. januar, men er fra starten nærmest blevet løbet over ende. Nu er butikken blevet fyldt op igen og er klar med alle de klassiske Irma-varer i den 117 kvm. store butik. Det er den 8. butik, som Irma har på Østerbro. ”Irma og Østerbro har altid passet godt sammen, og intet sted i bydelen er der langt til den nærmeste butik. Alligevel har vi drømt om at få en butik ved Kartoffelrækkerne, og vi har gennem årene fået talrige opfordringer til at åbne der. Derfor er det dejligt at se, at kunderne har taget så godt imod os her,” siger konst. kædedirektør Rikke Wolff, Irma. Butikken ledes af Daniél Ingvardtsen, der også har ansvaret for to andre Irma-butikker i det centrale København, nemlig Irma i Illum (der i øjeblikket er

Irma fordobler salg af varer fra små leverandører5.1.2021 05:00:00 CETPressemeddelelse

Under Corona-krisen er de mindste producenter af både drikke- og fødevarer blevet hårdt ramt, da restauranter og cafeer blev lukket. Men i København har kunderne bakket dem kraftigt op. Således har Irma i to forskellige kampagner fordoblet salget af varer fra sine mindste leverandører. I foråret indledte kæden kampagnen #Tænksmåt, hvor man bl.a. lavede nogle hjælpepakker med varer fra en række af de små producenter. Dem blev der solgt over 700 af. I den anden Corona-bølge åbnede Irma Bar22, hvor man solgte drikkevarer fra producenter, der ikke længere havde salg til cafeer og restauranter. Det medførte også en stigning på 100 procent. En af dem, der har nydt godt af begge kampagner, er Bybi. "Bybi handler i stor grad om fællesskaber. Trods vi ikke har kunne afvikle events, markeder og invitere indenfor i Bybi, har vi alligevel mærket fællesskabsånden mere end nogensinde før. Vi vil gerne sige stor tak til Irma og Irmas kunder for at nyde honning og andre lækkerier fra Bybi. Kampagnerne

Digitale betalinger sætter rekord i Coop4.1.2021 05:50:00 CETPressemeddelelse

For første gang har over 100.000 af kunderne i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma på én dag betalt deres dagligvarer digitalt - det vil sige ved hjælp af Coop app’en på deres telefon. I alt er der i 2020 gennemført mere end 15 millioner digitale betalinger i Coop-butikkerne. Det er en stigning på 237 procent i forhold til 2019. ”2020 har definitivt været et gennembrudsår for digitaliseringen i dagligvarehandelen i Danmark,” siger digital direktør i Coop, Morten Viktor. Det kommer også til udtryk i kundernes brug af muligheden for at gå uden om kassekøen. I hele 2019 og 2020 har det i næsten alle Coops godt 1.000 butikker været muligt med Scan & Betal selv at scanne varerne, komme dem direkte ned i indkøbsnettet og gå uden om kassekøen. Det er øget med 300 procent i 2020 i forhold til 2019. Og dermed er det blevet benyttet omkring 10 millioner gange i løbet af i år. ”Der er tale om en grundlæggende forandring af danskernes indkøbsvaner. Vi forventer, at det vil vokse en

Irma donerer julemad til udsatte københavnske familier23.12.2020 09:37:22 CETPressemeddelelse