Coop og Dyreværnet i fælles indsats for dyrene
Coop og Dyreværnet er gået sammen om at producere en fælles produktlinje. For hver solgte vare donerer Coop 10 kroner til Dyreværnets trængende dyr.
I første omgang lanceres otte produkter til hunde i form af legetøj, kurve, snore og halsbånd.
Produkterne forhandles via Coop.dk Shopping, hvor en ny online ”butik” er åbnet med produkter til hunde og katte, fortæller direktør i Coop.dk Shopping, Peter Gram.
"Jeg mener Coop.dk Shopping bliver styrket af et strategisk samarbejde med Dyreværnet, og jeg tror på at produkterne fra Dyreværnet bliver en succes", siger Peter Gram.
Dyreværnet – Foreningen til Værn for Værgeløse Dyr blev stiftet den 11. marts 1898 med det formål at redde herreløse og hjemløse hunde fra mishandling og aflivning. Dyreværnet modtager året rundt dyr fra private, dyreværnssager samt herreløse dyr. Derudover driver Dyreværnet en landsdækkende udrykningstjeneste, samt to nonprofit mobile dyreklinikker, Frynseklinikken, som hjælper udsatte borgeres kæledyr, fortæller direktør i Dyreværnet, Rikke Christensen-Lee.
"Pengene, der kommer ind fra salg af produkterne skal sendes direkte tilbage til dyrene. De fleste af Dyreværnets dyr kommer fra dårlige kår, og mange har ventet længe på både behandling og operationer. Pengene skal derfor benyttes til dyrlægehjælp til dyrene. Det er nemlig Dyreværnets største omkostninger med udgifter for flere millioner kroner om året," siger Rikke Christensen Lee.
Coop og Dyreværnet håber på succes, så man i fremtiden kan udvide med endnu flere kvalitetsprodukter til danskernes kæledyr og dermed generere endnu flere støttekroner til udsatte dyr.
Kontakter
Direktør i Dyreværnet, Rikke Christensen-Lee, tlf.: 93 39 20 50
Direktør i Coop.dk Shopping, Peter Gram, tlf.: 51 59 39 94
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
400 Coop-butikker donerer påskens overskudsvarer26.3.2024 06:46:14 CET | Pressemeddelelse
Onsdag og lørdag aften inden helligdagene vil organisationen Stop Spild Lokalt (SSL) hente varer i omkring 400 af Coops butikker – varer som ellers ville løbe på datoen, inden påsken er omme. Varerne omfordeles af SSL via deres madoaser i hele Danmark. Det drejer sig først og fremmest om de butikker, der holder lukket i påskehelligdagene, og dermed har overskudsvarer, som ikke kan holde sig, til butikkerne åbner igen efter påske. "I Stop Spild Lokalt oplever vi ved højtiderne et særligt stort pres, ude i familierne, hvor det er ekstra svært at få enderne til at mødes. Derfor er vi glade for, at vi igen i år oplever en stor opbakning fra Coops butikker og en lyst til at donere deres overskudsvarer, så det kan gavne en masse mennesker" siger stifter og direktør af SSL, Rasmus Erichsen. For andet år i træk er påskeuddelingen på højde med juledonationen i forhold til mængden af mad der indsamles og uddeles, antallet af uddelingssteder rundt om i Danmark, og antallet af frivillige, der delt
Nyd havelivet uden at bekymre dig om problematisk kemi: Havehynder og parasoller fra Coop er ikke imprægneret med PFAS21.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
PFAS er en stor gruppe af syntetiske og menneskeskabte kemikalier, som findes i mange forbrugerprodukter. Forskning viser at PFAS er problematisk for både mennesker og miljø. Coop har forbudt og udfaset PFAS gennem de seneste 10 år og har nu nået en ny milepæl. Coop sælger kun PFAS-fri havehynder og parasoller.
Coop sparer 290 ton plast om året med ny pose19.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Coop har udskiftet den hidtidige engangspose med en ny variant, som indeholder meget mindre plast, og det giver store CO2-besparelser i produktionen. Selvom den nye pose er tyndere, så kan den stadig løse kundernes behov for at kunne fragte varer hjem fra butikkerne.
Coop etablerer folkeskov nummer to ved Tistrup18.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den nye skov optager CO2 og er samtidig et folkeligt projekt, som skal fremme biodiversiteten og skabe nye naturoplevelser i området.
Sustainable Brand Index 2024: Änglamark bliver for andet år i træk opfattet som det mest bæredygtige brand8.3.2024 12:15:37 CET | Pressemeddelelse
De danske forbrugere er blevet mere skeptiske, når de skal vurdere, hvor bæredygtigt et brand er. Mange brands går derfor tilbage i Sustainable Brand Index 2024. Men ikke Änglamark, som indtager førstepladsen for andet år i træk.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum