Coop og Dyreværnet i fælles indsats for dyrene

Salget af ny produktserie i onlinebutikken Coop.dk Shopping skal hjælpe udsatte og herreløse dyr, der har brug for behandling og omsorg.

Coop og Dyreværnet er gået sammen om at producere en fælles produktlinje. For hver solgte vare donerer Coop 10 kroner til Dyreværnets trængende dyr.

I første omgang lanceres otte produkter til hunde i form af legetøj, kurve, snore og halsbånd.

Produkterne forhandles via Coop.dk Shopping, hvor en ny online ”butik” er åbnet med produkter til hunde og katte, fortæller direktør i Coop.dk Shopping, Peter Gram.

"Jeg mener Coop.dk Shopping bliver styrket af et strategisk samarbejde med Dyreværnet, og jeg tror på at produkterne fra Dyreværnet bliver en succes", siger Peter Gram.

Dyreværnet – Foreningen til Værn for Værgeløse Dyr blev stiftet den 11. marts 1898 med det formål at redde herreløse og hjemløse hunde fra mishandling og aflivning. Dyreværnet modtager året rundt dyr fra private, dyreværnssager samt herreløse dyr. Derudover driver Dyreværnet en landsdækkende udrykningstjeneste, samt to nonprofit mobile dyreklinikker, Frynseklinikken, som hjælper udsatte borgeres kæledyr, fortæller direktør i Dyreværnet, Rikke Christensen-Lee.

"Pengene, der kommer ind fra salg af produkterne skal sendes direkte tilbage til dyrene. De fleste af Dyreværnets dyr kommer fra dårlige kår, og mange har ventet længe på både behandling og operationer. Pengene skal derfor benyttes til dyrlægehjælp til dyrene. Det er nemlig Dyreværnets største omkostninger med udgifter for flere millioner kroner om året," siger Rikke Christensen Lee.

Coop og Dyreværnet håber på succes, så man i fremtiden kan udvide med endnu flere kvalitetsprodukter til danskernes kæledyr og dermed generere endnu flere støttekroner til udsatte dyr.

Direktør i Dyreværnet, Rikke Christensen-Lee, tlf.: 93 39 20 50
Direktør i Coop.dk Shopping, Peter Gram, tlf.: 51 59 39 94

Coop går i samarbejde med TV 2 om årets julekalender14.11.2020 04:00:00 CETPressemeddelelse

TV 2 og Coop har indgået et eksklusivt samarbejde om årets julekalender for børn. Det indebærer, at der er udviklet samlealbum og samlekort, som allerede nu kan fås i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. Kortene, som man får når man handler i butikkerne, kan indsættes i samlealbummet, som indeholder uddybende historier om de forskellige karakterer og steder i ”Juleønsket”. Der er også små opgaver og gåder og opskrifter fra Coops mad- og undervisningsprojekt Go Cook. Så der er kort sagt stof til god underholdning i julemåneden. Årets julekalender er ”Juleønsket”, der er en genudsendelse fra 2015, og det har været en af TV 2s mest populære julekalendere. Yderligere information: Projektleder Tanja La Cour, 28 30 28 06 Tanja.la.cour@coop.dk Læs mere om albummet og kortene på www.coop.dk/juleoensket