Coop-medlemmer kan nu gå til lægen online og få bonus

Coop indgår partneraftale om online lægekonsultationer med eLægen

Nu kan Coop-medlemmer booke online konsultationer hos vagtlæger og speciallæger og samtidig optjene Coop-bonus.

Coop har netop indgået en partneraftale med eLægen, der i tre år har leveret lægekonsultationer over video til danskerne.

”Vi ved, at mange af vores 1,8 million-medlemmer efterspørger fordele, der kan sikre dem mere tryghed og mere fleksibilitet, i forhold til hvornår og hvordan man ønsker at se lægen. Derfor er vi glade for at komme med denne ekstra medlemsfordel,” siger Ulrik Hjulmand, chef for Coops partnerprogram.

”Vi har i eLægen Skandinaviens største udbud af 25 erfarne læger og speciallæger, som man kan booke uden ventetid eller henvisning, og uanset hvor man befinder sig. Som noget særligt har eLægen også fysioterapeuter, sundhedsplejerske og jordemoder ansat, som også står klar til at give online konsultationer,” siger direktør Michael Lejrskov, eLægen.

Ofte kan det være nok at tale med lægen i stedet for et fysisk møde, og hovedparten af alle konsultationer kan derfor gennemføres og afsluttes alene ved brug af videokonsultation gennem smartphone, tablet eller computer. Hvis det er relevant at udskrive receptpligtig medicin, foregår det hos eLægen helt som hos andre læger.

Med eLægen har man mulighed for f.eks. at undgå køen på akutklinikken, når man har et sygt barn. Og når man gerne vil komme til vagtlægen henover weekenden eller sent på aftenen, eller man bare gerne vil hurtigt til hos en speciallæge, og uden henvisning.

Med den indgåede aftale kan alle Coops medlemmer på eLægens app eller hjemmesiden benytte sig af online lægekonsultationer med danske læger og få 5% bonus af de beløb, man bruger hos eLægen.

Yderligere information:

eLægen: Michael Lejrskov, direktør: 60 51 40 15

Coop: Ulrik Hjulmand, Chef for partnerprogrammet: 40 61 58 00

Coop i eksklusivt samarbejde med TV2 om julekalenderen "Tinka og Kongespillet"15.11.2019 09:10:00 CETPressemeddelelse

Børn, der glæder sig til årets julekalender på TV 2, behøver ikke at vente helt til 1. december for at komme tættere på ’Tinka og Kongespillets’ magiske univers. Coop har i samarbejde med TV 2 udviklet samlealbum og samlekort, som allerede fås fra 15. november. Men kun i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen. Kortene kan indsættes i samlealbummet, som også giver børnene mulighed for at gå på opdagelse i Nissernes Rige og Menneskenes Verden. Blandt andet ved at få uddybende historier om ’Tinka og Kongespillets’ forskellige karakterer, ved at løse små opgaver og gåder og ved at afprøve sjove madopskrifter fra Go Cook. (Coops mad- og undervisningsprogram for børn og unge). ’Tinka og Kongespillets’ samlealbum koster 40 kr. og for hver 100 kr. man handler i de tre Coop-kæder, får man en pakke med 4 samlekort. ”Fortællingen om Tinka har været en af de mest populære julekalendere og med de nye samlekort og samlealbummet håber vi, at ventetiden til jul bliver både sjovere og føles kortere for

Coop vil forvandle den danske vinbranche med nyt online-univers1.11.2019 07:03:55 CETPressemeddelelse

VinCooperativet er navnet på gigantisk online satsning fra Coop.På Coop.dk åbner det i dag med en helt ny måde at købe vin og alt, hvad dertil hører, inklusive rejser, smagninger og tilbehør. Det er et nyt univers for ”vinøse og spirituøse oplevelser.” Udvalget omfatter fra starten ca. 1100 forskellige vine og spirituosa fra hele verden. Det er dels de bedste vine, som i dag kan fås i Irma og Kvickly, dels flere hundrede vine, både store kendte klassiske vine, og nye ukendte vine, som Coop importer enten direkte fra producenten eller med parallelimport. En stor del findes allerede på det danske marked, men VinCooperativet vil sælge dem til markant lavere priser. ”Vi er i dag Danmarks største forhandler af vin, og sælger ca. 44 procent af al den vin, der sælges i dagligvarehandelen. Med den indkøbsstyrke er målet, at vi skal have samme position på nettet i løbet af de kommende fire år,” siger vinchef i Coop, Brian Karstens. VinCooperativet adskiller sig fra andre online-vinbutikker ved