Coop lukker lokale butikker

En række Dagli´Brugser & LokalBrugser, der gennem en årrække har givet underskud, bliver nu lukket.

Pr. 30. juni lukker Coop 15 Dagli´Brugser & LokalBrugser over hele landet. Det drejer sig om disse butikker:

Hornsyld

Gørding

Taulov

Nykøbing Mors

Thisted

Resen

Ullerslev

Årslev

Arden

Holbøll Plads, Aalborg SØ

Suldrup

Hjortekær

Smidstrup Strand

Kragelund

Viborg

”Det er butikker, der giver betydelige underskud og hvor vi gennem flere år har kæmpet for at vende udviklingen. Men i år har butikkerne samlet set desværre forstærket den negative udvikling, trods en stor indsats fra medarbejdernes side. Vi ser derfor ikke flere muligheder for at drive dem videre,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen.

Udover disse 15 butikker lukker Brugsen på Amagerbrogade i København også. Til sammen har de 16 butikker belastet Coop med et underskud på et årligt to-cifret millionbeløb.

Ca. 300 medarbejdere berøres af lukningen. Coop gør alt, hvad der er muligt for at skaffe dem job andetsteds i Dagli´Brugsen eller i en af Coops øvrige kæder.

Coop skal ikke benytte de berørte lokaler til andre formål, og de sættes derfor til salg eller udlejning til, hvem der måtte ønske at overtage dem.

Dagli´Brugsen og LokalBrugsen er fortsat Danmarks suverænt største kæde af nærbutikker med 315 butikker.

Yderligere information: Kædedirektør Torben B. Andersen, 2053 5274/

Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 5159 4468

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse

Som den første danske dagligvarevirksomhed har Coop tilsluttet sig Vision Zero, der er en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning. ”Det er glædeligt, at Coop Danmark, bakker op om Vision Zero,” siger Hans-Horst Konkolewsky, Generalsekretær for ISSA, der står bag kampagnen. Med i kampagnen er fra Danmark blandt andre Novo Nordisk og Lego. ”Tankegangen bag Vision Zero er rigtig, og passer godt til Coop, fordi vi har en stærk ansvarlighedsprofil i forvejen. Vi er ca. 40.000 ansatte fordelt på ca. 1.100 adresser. Vores 40.000 kolleger skal kunne forvente, at det er trygt og sikkert at gå på arbejde”, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop. ”Ideen i Vision Zero er, at vi skal arbejde på en konstant reduktion af ulykker og nedslidning. Samtidig er der fokus på sundhed”, fortæller Thomas Hermann, der er arbejdsmiljøchef i Coop. Forskellen på denne kampagne og andre er at Coop Danmark står på mål for: Lederskab og engagement fra topledelse og gennem hele