Coop laver landsdækkende indsamling til Røde Kors ferielejre
Alle har brug for ferie og et pusterum fra hverdagen. Men for en stor gruppe udsatte børn i Danmark, er ferie ikke en del af sommerens planer. Familierne har hverken råd eller overskud til de ferieoplevelser, vi andre kan glæde os til, og børnene får derfor ikke den tiltrængte pause fra hverdagens problemer.
Derfor indleder Coop nu en landsdækkende indsamling i ca. 1000 butikker i SuperBrugsen, Kvickly, Fakta og Dagli´Brugsen til fordel for Dansk Røde Kors´ sommerlejre for sårbare familier.
”Sommerlejrene er lyspunkter for disse familier, men Coronakrisen har gjort det vanskeligere og dyrere for os at afholde lejrene i år, p.g.a. mange af de nye sikkerhedskrav. Støtten fra Coops kunder hjælper os med at sende familier på ferielejr til sommer, og det er vi meget taknemmelige for,” siger Marie-Louise Gotholdt, chef for national afdeling i Røde Kors.
Røde Kors’ ferielejre har eksisteret i 15 år og byder hvert år sårbare familier velkomne i perioden fra juli til og med efterårsferien. Lejrene giver et vigtigt pusterum til familierne, og for børnene betyder det også fællesskaber, aktiviteter og gode ferieminder, som deres familier ellers ikke har mulighed for at give dem.
”Indsamlingen er en fortsættelse af vores tætte samarbejde med Røde Kors, hvor vi i fællesskab rækker ud til danskerne, så vi sammen kan hjælpe både nødlidende rundt omkring i verden og danskere i hele landet, som er ramt af livet,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese.
For bare 172 kr. kan et barn komme på ferielejr i et døgn og nu kan alle danskere være med til at støtte.
Indsamlingen sker fra 29. juni og frem til 9. august.
Måden man kan støtte på, er for første gang 100 procent elektronisk. I butikkerne møder man papstandere med information om, hvordan kunderne kan vælge at donere på tre forskellige måder:
- Scan & Betal på 50 kr.
- SMS på enten 50 eller 100 kr.
- Mobilepay med valgfrit beløb.
Derudover vil de 1,8 million Coop-medlemmer også møde indsamlingen henover sommeren i både Coop App’en og i medlemsmails.
Yderligere information:
CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese, 3091 9246
Kommunikationskonsulent i Røde Kors, Julie Bergstrand-Christensen, 3117 3960 / juber@rodekors.dk
Vedhæftede filer
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he
Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,
Coop og BOFA tester nyt løsmarked med genbrugsemballager12.9.2025 09:31:19 CEST | Pressemeddelelse
Kvickly Rønne, EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA giver kunderne mulighed for at købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt.
Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.
Invitation til pressen: Finalen i produktprisen og Irma-prisen på Coops hovedkontor i Albertslund28.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 3. september skal fem kyndige dommere finde dette års vindere af Produktprisen samt en vinder af den nye Irma-pris, som afholdes i samarbejde mellem Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem og Kvickly og SuperBrugsen. For 12. år i træk kårer vi landets bedste, lokale produkter fra knap 100 passionerede gastronomer i kategorierne Mad, Drikke og Konfekture, samt årets innovative produkt, der hylder produkter med et fremtidigt potentiale. Et ekspertpanel bestående af nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fagfolk vil smage og vurdere alle tilmeldte produkter ud fra kvalitet, innovation og lokal historie. Hundredvis af produkter er smagt, og dommerne har nu udvalgt tre produkter i hver kategori, som nu skal dyste om titlen som vinder af Produktprisen 2025 på scenen på Coop Danmarks hovedkontor i Albertslund. Et nyt ben i Produktprisen: Irma-prisen Som noget nyt i år, er det nu også muligt at vinde Irma prisen. Vinderen af denne pris får mulighed for at få en plads på hyl
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum