Coop lægger sine to største tilbudsaviser sammen til én

Mængden af trykte tilbudsaviser skal ned. Derfor lægger Coop nu sine to største tilbudsaviser sammen til én

Fra denne uge er Kvickly og SuperBrugsens tilbudsaviser lagt sammen i én fælles avis. Tilbuddene i avisen vil således gælde i både SuperBrugsen og Kvickly.

I de områder af landet, hvor der ligger en Kvickly, vil avisen desuden have tilføjet et antal ekstra sider med tilbud, der kun gælder i Kvickly – f.eks. nonfood.

Dermed fortsætter Coop sin reduktion af trykte tilbudsaviser. Fra 2017-2019 blev mængden reduceret med 40 procent. 1. januar stoppede Dagli´Brugsen helt distributionen af sin trykte tilbudsavis.

”Med de klima-udfordringer verden står med, giver det ingen mening, at der hvert år bliver trykt og husstandsomdelt tilbudsaviser i Danmark, som kræver, at der fældes flere end 300.000 træer årligt, svarende til 336.000 tons CO2. Derfor undrer det mig meget, at vores politikere fortsat ser passivt på dette åbenlyse frådseri,” siger adm. direktør for Coop, Peter Høgsted.

Kvickly og SuperBrugsen er Coops to største kæder. Og her har man hidtil været meget afhængig af tilbudsaviserne i kampen om kunderne.

”Vi synes, det er lykkes at skabe en avis, der tilsammen er stærkere end de to har været hver for sig. Her er alt det bedste fra begge kæder samlet. Men det afgørende er selvfølgelig, hvordan kunderne reagerer,” siger salgsdirektør for Kvickly, Thomas Nielsen.

I SuperBrugsen har man som i øvrige Coop-kæder oprustet på de mere klimavenlige, digitale kanaler: Coop Appen, netavis, mails, Facebook mv.

”Vi er kommet langt, og har fået nogle nye digitale kanaler, som stadig flere kunder bruger – og som hverken kræver trykning eller distribution. Men den trykte avis har stadig så stor betydning for salget, at vi ikke kan stoppe distributionen alene. Der skal fælles regler til i branchen,” siger kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen.

Den nye fælles tilbudsavis, hvor den første gælder fra 24. januar, er foreløbig en test, der kører de kommende måneder.

Coops tilbudsaviser er miljømærket med EU-Blomsten og er FSC-certificeret.

Adm. direktør Peter Høgsted, 5221 3400
Informationsdirektør Jens Juul Nielsen: 5159 4468

Coop tilbyder sine lejere at udskyde betaling1.4.2020 13:10:27 CESTPressemeddelelse

Coop har omkring 190 eksterne lejere i sine ejendomme over hele Danmark. De får nu tilbud om at udskyde betaling af husleje i tre måneder. ”Corona-krisen rammer også mange af vores lejere på deres likviditet. Vi vil gerne hjælpe dem nu, hvis de har behov for det,” siger koncerndirektør Kræn Østergård Nielsen, Coop. ”Vi gør det for at hjælpe dem her og nu. Men det er også en hjælp til os selv, så vi har de samme gode lejere, når denne krise er ovre,” siger Kræn Østergård Nielsen. Det er i overvejende grad andre butikker, servicefag, undervisning samt lagre og produktion, der er i lejemålene. I begyndelsen af corona-krisen tilbød Coop sine små lokale leverandører at fremrykke betalingen til dem. Det har betydet, at foreløbig 378 leverandører har fået tidligere betaling. Det betyder, at betaling af fakturaer for et tre-cifret millionbeløb ugentligt betales før tid. Yderligere information: Koncerndirektør Kræn Østergård Nielsen, 5159 4468 (via Jens Juul)