Coop lægger sine to største tilbudsaviser sammen til én

Mængden af trykte tilbudsaviser skal ned. Derfor lægger Coop nu sine to største tilbudsaviser sammen til én

Fra denne uge er Kvickly og SuperBrugsens tilbudsaviser lagt sammen i én fælles avis. Tilbuddene i avisen vil således gælde i både SuperBrugsen og Kvickly.

I de områder af landet, hvor der ligger en Kvickly, vil avisen desuden have tilføjet et antal ekstra sider med tilbud, der kun gælder i Kvickly – f.eks. nonfood.

Dermed fortsætter Coop sin reduktion af trykte tilbudsaviser. Fra 2017-2019 blev mængden reduceret med 40 procent. 1. januar stoppede Dagli´Brugsen helt distributionen af sin trykte tilbudsavis.

”Med de klima-udfordringer verden står med, giver det ingen mening, at der hvert år bliver trykt og husstandsomdelt tilbudsaviser i Danmark, som kræver, at der fældes flere end 300.000 træer årligt, svarende til 336.000 tons CO2. Derfor undrer det mig meget, at vores politikere fortsat ser passivt på dette åbenlyse frådseri,” siger adm. direktør for Coop, Peter Høgsted.

Kvickly og SuperBrugsen er Coops to største kæder. Og her har man hidtil været meget afhængig af tilbudsaviserne i kampen om kunderne.

”Vi synes, det er lykkes at skabe en avis, der tilsammen er stærkere end de to har været hver for sig. Her er alt det bedste fra begge kæder samlet. Men det afgørende er selvfølgelig, hvordan kunderne reagerer,” siger salgsdirektør for Kvickly, Thomas Nielsen.

I SuperBrugsen har man som i øvrige Coop-kæder oprustet på de mere klimavenlige, digitale kanaler: Coop Appen, netavis, mails, Facebook mv.

”Vi er kommet langt, og har fået nogle nye digitale kanaler, som stadig flere kunder bruger – og som hverken kræver trykning eller distribution. Men den trykte avis har stadig så stor betydning for salget, at vi ikke kan stoppe distributionen alene. Der skal fælles regler til i branchen,” siger kædedirektør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen.

Den nye fælles tilbudsavis, hvor den første gælder fra 24. januar, er foreløbig en test, der kører de kommende måneder.

Coops tilbudsaviser er miljømærket med EU-Blomsten og er FSC-certificeret.

Adm. direktør Peter Høgsted, 5221 3400
Informationsdirektør Jens Juul Nielsen: 5159 4468

Coop laver landsdækkende indsamling til Røde Kors ferielejre29.6.2020 04:00:00 CESTPressemeddelelse

Alle har brug for ferie og et pusterum fra hverdagen. Men for en stor gruppe udsatte børn i Danmark, er ferie ikke en del af sommerens planer. Familierne har hverken råd eller overskud til de ferieoplevelser, vi andre kan glæde os til, og børnene får derfor ikke den tiltrængte pause fra hverdagens problemer. Derfor indleder Coop nu en landsdækkende indsamling i ca. 1000 butikker i SuperBrugsen, Kvickly, Fakta og Dagli´Brugsen til fordel for Dansk Røde Kors´ sommerlejre for sårbare familier. ”Sommerlejrene er lyspunkter for disse familier, men Coronakrisen har gjort det vanskeligere og dyrere for os at afholde lejrene i år, p.g.a. mange af de nye sikkerhedskrav. Støtten fra Coops kunder hjælper os med at sende familier på ferielejr til sommer, og det er vi meget taknemmelige for,” siger Marie-Louise Gotholdt, chef for national afdeling i Røde Kors. Røde Kors’ ferielejre har eksisteret i 15 år og byder hvert år sårbare familier velkomne i perioden fra juli til og med efterårsferien. Lejr