Coop-kunder kan nu samle mærker til store rabatter på FDB Møbler

For første gang nogensinde bliver det muligt for kunderne i SuperBrugsen, Kvickly, Dagli´Brugsen, Irma og Coop.dk at købe en række af FDB Møblers klassikere – og nogle helt nye designs – med store rabatter ved at samle mærker fra deres indkøb.

FDB Møbler er for første gang i sin historie gået ind i en samlemærkekampagne i samarbejde med Coop.

”Vi gør det for at markere, at vi er kommet så langt med vores bæredygtighedscertificering, at vi kan kalde os Danmarks mest ansvarlige møbelvirksomhed. Derfor vil vi gerne give Coop-kunderne denne unikke mulighed, så endnu flere lærer os at kende,” siger adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler.

Alle varer, der er med i samlemærkekampagnen, har markedets mest ambitiøse miljøcertificering, det fælles nordiske mærke, Svanen. Målet er, at hovedparten af vores produkter i 2025 skal være Svanemærket. Alt træ har fra starten været FSC certificeret. FDB Møbler er det første brand i Danmark der har haft alt træ FSC-certificeret. Desuden arbejder FDB Møbler hver dag på at reducere deres Co2 udslip.

Blandt de varer man kan købe med store rabatter er J45-stolen, J52-stolen og J27-skamlen tegnet af den første leder af FDB Møblers tegnestue, arkitekten Børge Mogensen. Andre designs er en række klassikere fra Poul M. Volther.

Herudover er der udviklet nogle helt nye varer. Det drejer sig ikke mindst om en serie håndklæder, Kirkeby, skabt af tekstildesigner Gitte Lægård. Det fine grafiske mønster i Kirkeby er inspireret af fletstrukturen i Jørgen Bækmarks ikoniske spisebordsstole. De er vævet af 100 procent økologisk bomuld.

FDB Møbler blev grundlagt i 1942 og blev relanceret i 2013. Siden er det gået stærkt i kraft af en fornyet stor interesse for både klassikere og de nye designs. I dag er der 10 selvstændige FDB Møbler-butikker (hvor man også får samlemærker i kampagneperioden), 50 forhandlere i Danmark og en stærkt voksende eksport.

Samlemærkekampagnen varer fra 21. oktober til og med 18. februar 2022. Man får et samlemærke for hver 50 kr. man køber. Man får automatisk mærker, når man anvender Coop Appen eller får scannet sit Coop-kort ved kassen. Samlemærkerne kan indløses til og med 3. marts 2022.

Yderligere information: Adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler A/S, 5159 2942

Ole.kiel@fdbmobler.dk

Coop laver intern ledelsesrokade14.1.2022 12:10:00 CET | Pressemeddelelse

Coop gennemfører en række ændringer i sin koncernledelse i forbindelse med sin strategi om at blive Danmarks mest kundeorienterede dagligvarevirksomhed. Målet er enklere og mere effektive beslutningsgange, tættere på butikker og kunder. Kommerciel direktør i Coop, Kenneth Pedersen, bliver ny kædedirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen Kæden har ambitiøse vækstmål for de kommende fem år. For at nå det skal beslutningerne tages så tæt på kunderne som muligt. Ledelsen af SuperBrugsen får derfor fremover det fulde ansvar for kundetilfredsheden, den kommercielle udvikling samt for udviklingen af deres eget brand. ”Med Kenneth Pedersen får vi en af de mest erfarne detailhandlere i Danmark tilbage i spidsen for vores største kæde. Kenneth har haft en mere end 25 år lang karriere i Coop og nyder stor respekt i hele Coop-familien,” siger koncerndirektør Allan Kristoffersen. Som følge af denne organisationsændring fratræder kædedirektør Jesper Gottschalck Bjerring. Og jobbet