Coop køber ejendomsselskab for over 300 millioner kr.

Coop overtager pr. 12. november ejendomskomplekset Nørrebrogade 155-159 og Søllerødgade 15-19 lige ved Nørrebros Runddel i København.

Det består af Kvickly, en række boliger og erhvervslejemål.

Den samlede købspris er mere end 300 millioner kr.

Boligdelen placeret i Søllerødgade sælger Coop videre pr. 1.12. 2020 til CapMan Nordic Property Income Fund, CMNPI.

”Vi køber ejendommene for at få bedre muligheder for at udvikle vores egen butiksdel. Samtidig er det vores vurdering, at det på langt sigt er en god investering, at vi ejer de bygninger, hvor vi har nogle af vores vigtigste butikker,” siger ejendomschef Flemming Møller Hansen, Coop Ejendomme

Hasse Wulff fraCapman siger:

”Ejendommen i Søllerødgade 15-19 passer godt til strategien for vores nordiske indkomstfond, om at skabe et stabilt og risikovægtet afkast til glæde for vores investorer. Investorerne i denne fond har et langsigtet perspektiv med fokus på stabile cash flows. Derfor er det fint at købe en ejendom som allerede er i drift, og som er attraktiv beliggende, i et område vi mener har yderligere vækstpotentiale. Samtidig er ejendommen meget flot udviklet, så alt i alt er vi meget tilfredse med at være en del af dette tre-parts samarbejde”.

Direktør Flemming Hansen, FH Asset Management, siger, at man er tilfredse med handelen.

”Vi har udviklet ejendommene og er stolte af de 29 nye boliger, vi har bygget og som har været med til at give dette fantastiske område et løft, med meget attraktive og efterspurgte lejemål. Tidspunktet passer ind i vores exit strategi,” siger Flemming Hansen.

Coop er i gang med en ny ejendomsstrategi, hvor man i højere grad selv vil eje de ejendomme, hvor man har butikker.

Yderligere information: Ejendomschef Flemming Møller Hansen, 6038 1241

Irma inviterer kunder med i jagt på nye varer14.6.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nye varer, der i dag ikke findes i nogen anden supermarkedskæde. Det er målet for nyt, innovativt fremstød i Irma, der begynder i dag. Under overskriften ”Irma elsker madiværksættere” går et Irma et gear op og sætter en ny standard for produktudvikling i den danske fødevareverden. For som en del af et fremstød for Danmarks mindste producenter, indleder Irma sammen med sine kunder jagten på helt nye varer. Her opfordres kunder til at tippe Irma om små producenter, de kender, og varer, de godt kunne tænke sig at finde på Irmas hylder. ”Irma har altid været på de smås side i form af de mindste producenter og de største ildsjæle, der brænder for at udvikle nye og bedre smagsoplevelser,” siger Irmas direktør, Charlotte Norby. ”Når vi skruer så kraftigt op for indsatsen, skyldes det tre ændringer i vores branche: Kundernes interesse for mere unikke produkter og større smagsoplevelser er vokset de seneste år, under Corona nærmest eksplosivt Nye producenter pibler frem. Der har næppe nogensind

Tilbagekald af Lille Bjørn Mortadella pølse3.6.2021 13:31:07 CEST | Pressemeddelelse

Produkt: Lille Bjørn Mortadella pølse Bedst før: Alle holdbarhedsdatoer til og med 05.07.2021 Stregkode: 4006229002630 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Fakta og Coop 365 Leverandør: The Family Butchers Germany GmbH Virksomhed, der tilbagekalder: Coop Danmark A/S Årsag: Der er risiko for metalstøv i produktet. Risiko: Mistanke om metalstøv udgør en forbruger risiko. Råd til forbrugerne: Skulle du have varen opbevaret, kan varen leveres tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den.

Coop: Regeringens støtte til lokalsamfund kan redde butikker28.5.2021 12:15:54 CEST | Pressemeddelelse

Som led i regeringens landdistriktspakke, er der afsat 18 mio. kr. til borgerdrevne butikker. Det får opbakning fra Coop. Med ca. 300 nærbutikker er Coop en af de virksomheder i Danmark med mest lokal tilstedeværelse ”Coops butikker ude i de lokale samfund er jo allerede ejet af medlemmerne. Coop har lige fra starten for 155 år siden været en borgerdrevet butik og virksomhed. Det er vi stadig. Men der er mange steder, hvor den sidste butik har det svært, og støtte til disse, kan være med til at sikre den livsnerve, butikkerne er i disse lokalsamfund,” siger bestyrelsesformand for Coop, Lasse Bolander. Coop er i forvejen i fuld gang med en række aktiviteter, bl.a. crowdfunding, der skal hjælpe de mindste butikker. Coop er i gang med at udvikle et helt nyt koncept, som er målrettet mod at sikre driften i de mindste butikker og nye områder, hvor der er mulighed for at drive mindre butikker. ” Vi glæder os over at regeringen ser de samme ting som os, nemlig at de små landdistrikter har beh