Coop Danmark A/S

Coop klar med levering af mad til døren om søndagen

Del

Danskerne foretrækker i stigende omfang at få dagligvarer leveret til døren om søndagen

Fra 2. september kan forbrugere i de fleste store byer i Danmark få leveret deres dagligvarer direkte til døren hver søndag.

Det er online supermarkedet Coop.dk MAD, der udvider sin service til bl.a. Aarhus, Odense og Aalborg. Hidtil har man kun kunnet få leveret i Hovedstadsområdet om søndagen.

”I dag er mandag vores største dag, hvor flest forbrugere ønsker at få leveret deres varer. Men erfaringen fra København viser, at stadig flere ønsker den bekvemmelighed det er at få varerne i løbet af søndagen, så den kommende uges indkøb er på plads, når ugen begynder,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Stadig flere danskere køber nu fast dagligvarer på nettet. Ifølge FDIH e-handelsanalysen, juni 2018, fra Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH), køber 8 procent ugentligt fødevarer på nettet. Det er en stigning på 15 procent i forhold til året før. Og i undersøgelsen svarer 35 procent, at de vil købe mere på nettet i fremtiden.

”I øjeblikket er det især børnefamilier i de største byer, der handler hos os. Forklaringen er bekvemmeligheden; at det er nemt og at de sparer tid. Vi forventer, at det kommer til at brede sig langt mere over de kommende år – i takt med at flere oplever, at de får høj kvalitet på en nem måde til en god pris. Med søndagslevering over det meste af Danmark, tager vi et stort skridt for at gøre det nemmere for flere danskere,” siger Morten Viktor.

Man kan fra i dag, onsdag 29. august, bestille varer til levering på søndag, på

https://mad.coop.dk/kundeservice/levering

Coop.dk MAD åbnede i 2016 med ”alt det bedste fra Coop” i form af ca. 8.000 forskellige dagligvarer, herunder også de bedste og mest populære Irma-varer. Siden er der også kommet måltidskasser og intelligente opskrifter til, lige som Coop.dk MAD omfatter en række specialbutikker for f.eks. økologi, vegetarer og Irma Vin, samt et stort ”Fast lav pris” program.

Prisen for at få leveret begynder ved 14 kr. Køber man for over 1200 kr. er leveringen altid gratis.

 

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 2040 2854 / movi@mad.coop.dk

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Halvårsregnskab fra Coop Bank14.9.2018 13:15pressemeddelelse

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet. Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder. Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr. Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år. ”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber. Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og te

Fakta klar med første bio-bærepose10.9.2018 07:57pressemeddelelse

Som den første landsdækkende kæde i Danmark tilbyder Fakta fra 10. september sine kunder en klimavenlig og genanvendelig bærepose. Den nye pose er plantebaseret, lavet af biobaseret PE (polyethylen baseret på sukkerør) modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. Poserne er lavet af et fornybart materiale, og planterne har optaget CO2, imens de voksede, og derfor er poserne klimavenlige. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. Fakta vil fortsat også sælge den almindelige bærepose, der er 80 procent genanvendelig. Men den nye biopose sælges til samme pris, som den almindelige, 2,75 kr. ”Vi vil gerne gøre det lettere for vores kunder at være mere klimavenlige, når de handler i Fakta, uden at det skal koste dem ekstra. Vi ved, at omtanke for miljø og klima spiller en stadig større rolle for kunderne,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen, Fakta. Fakta har gennem det seneste år styrket sin po

Økologisk æbleproduktion crowfundede sig til 1,4 million kroner på seks timer14.8.2018 12:55pressemeddelelse

Bare seks timer efter, at Coop Crowdfunding havde udbudt projektet om flere økologiske æbler fra Fejø, var der rejst 1,4 millioner kroner. Pengene kommer fra 128 private investorer, der gerne vil støtte den økologiske produktion og samtidig have et udbytte på 3,25 procent i rente. Æbleproducent Laust Spandet Jensen er meget overrasket over, at det gik så hurtigt. ”Jeg fatter ikke, at der er så mange, der er interesseret. Men det er jo nok fordi, at Fejø æbler er rimelig kendt, og det der med at omlægge til økologi, det er noget, folk gerne vil,” siger Laust Spandet Jensen. Med den nye kapital kan Laust Spandet Jensen tilplante yderligere 8,5 ha jord til med æbletræer, der skal drives økologisk. I dag er der korn og raps på markerne. Der går ca. 5 år før æblerne er i butikkerne. Nicolai Jæpelt, der er projektleder ved Coop Crowdfunding, har aldrig set et projekt blive tegnet så hurtigt før. ”Det rammer en nerve, det der med at man kan støtte økologien, selv købe de æbler, der kommer ud

Thise Mejeri fylder 30 – og fejrer sølvbryllup med Coop6.8.2018 12:15pressemeddelelse

Et af dansk dagligvarehandels lykkeligste forhold runder i august et skarpt hjørne. Da fejrer Thise Mejeri og Coop, at de har samarbejdet i 25 år. Samtidig fylder det økologiske mejeri på Salling 30 år. I løbet af de 25 år har samarbejdet udviklet sig fra at omfatte et enkelt produkt til nu at omfatte 175 produkter, hvoraf mange har været nyskabende og sat nye standarder i køledisken: Jersey Minimælk, Skyr, Vesterhavsosten og senest Græsmælk er blot nogle eksempler på de nyskabende mejeri-produkter, som Thise og Coop har gjort til salgssucceser, der har ændret udvalget af mejerivarer. ”Samarbejdet mellem os og Thise har alt det vi ønsker, når vi siger, at vi vil være ”Sammen om bedre mad”. De går nye veje, de skaber produkter med ekstra kvalitet, de har hjertet med i alt hvad de gør – og så er de dejlige at samarbejde med,” siger adm. direktør Peter Høgsted, Coop. Thise Mejeri er på de 30 år gået fra en omsætning på nul til en milliard kr. årligt, hvor Coop står for den største del. Si

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum