Coop inviterer til sin første virtuelle vinsmagning

Coops online-vinbutik VinCooperativet inviterer til sin første virtuelle vinsmagning.

Det foregår lørdag den 14. november fra kl. 17-18.30, hvor smagningen livestreames på Facebook.

Ønsker man at deltage, så skal man bestille en smagekasse med seks forskellige vine til kr. 499,00 (Værdi 919,80) på Vincooperativet.dk

Herefter vil man kunne deltage i smagningen sammen med sine nærmeste venner og blive klogere på, hvilken mad de forskellige vine passer til, hvordan man får de bedste smageoplevelser af vine og meget andet.

Smagningen bliver ledet af en af landets førende vineksperter, sommelier Nana Wad. Som medværter deltager Coops mangeårige vinindkøber, Steen Jepsen, og redaktør af Danmarks største vinmagasin, Vin & Co., Lotte Malmgren.

Undervejs kan man stille spørgsmål via Facebook-chatten, deltage i konkurrencer med vinpræmier og få særtilbud på vine.

”Egentlig havde vi planlagt en række store vinmesser på Børsen i København. Men på grund af Corona har vi måttet aflyse dem. I stedet har vi fået ideen til denne anderledes smagning, hvor man på en sikker måde kan lære nyt og få en god vinoplevelse i gode venners selskab,” siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop.

For at deltage kan man fra i dag bestille smagekassen og tilmelde sig her:

Yderligere information: Steen Jepsen 4386 4261

Smagekassen til 499 kr. indeholder:

Hvid: Théo Cattin riesling, 13%, økologisk, Alsace, Frankrig, 2018, vejl. udsalgspris kr. 109,95
Hvid: Spier Ideology chenin blanc, 14%, Western Cape, Sydafrika, 2019, vejl. udsalgspris kr. 149,95
Rød: M. Chapoutier Belleruche, 14,5%, Côtes-du-Rhône, Frankrig, 2018, vejl. udsalgspris kr. 125,00
Rød: M. Chapoutier Petite Ruche, 13%, Crozes-Hermitage, Rhône, Frankrig, 2017, vejl. udsalgspris kr.185,00

Rød: Spier Farm House Estate Organic Red,13,5%, økologisk, Stellenbosch, Sydafrika, 2017, vejl. udsalgspris kr. 239,95
Rød: Giordano primitivo, 14%, økologisk, Apulien, Italien, 2019, vejl. udsalgspris kr. 109,95

Udover vinene vil smagekassen indeholde information om vinene, skema til at notere kommentarer på, et smagehjul med typiske noter/aromaer, forslag til mad/snacks til vinene og en vejledning til, hvordan du får den bedste oplevelse ud af smagningen

400 Coop-butikker donerer påskens overskudsvarer26.3.2024 06:46:14 CET | Pressemeddelelse

Onsdag og lørdag aften inden helligdagene vil organisationen Stop Spild Lokalt (SSL) hente varer i omkring 400 af Coops butikker – varer som ellers ville løbe på datoen, inden påsken er omme. Varerne omfordeles af SSL via deres madoaser i hele Danmark. Det drejer sig først og fremmest om de butikker, der holder lukket i påskehelligdagene, og dermed har overskudsvarer, som ikke kan holde sig, til butikkerne åbner igen efter påske. "I Stop Spild Lokalt oplever vi ved højtiderne et særligt stort pres, ude i familierne, hvor det er ekstra svært at få enderne til at mødes. Derfor er vi glade for, at vi igen i år oplever en stor opbakning fra Coops butikker og en lyst til at donere deres overskudsvarer, så det kan gavne en masse mennesker" siger stifter og direktør af SSL, Rasmus Erichsen. For andet år i træk er påskeuddelingen på højde med juledonationen i forhold til mængden af mad der indsamles og uddeles, antallet af uddelingssteder rundt om i Danmark, og antallet af frivillige, der delt