Coop inviterer til sin første virtuelle vinsmagning

Coops online-vinbutik VinCooperativet inviterer til sin første virtuelle vinsmagning.

Det foregår lørdag den 14. november fra kl. 17-18.30, hvor smagningen livestreames på Facebook.

Ønsker man at deltage, så skal man bestille en smagekasse med seks forskellige vine til kr. 499,00 (Værdi 919,80) på Vincooperativet.dk

Herefter vil man kunne deltage i smagningen sammen med sine nærmeste venner og blive klogere på, hvilken mad de forskellige vine passer til, hvordan man får de bedste smageoplevelser af vine og meget andet.

Smagningen bliver ledet af en af landets førende vineksperter, sommelier Nana Wad. Som medværter deltager Coops mangeårige vinindkøber, Steen Jepsen, og redaktør af Danmarks største vinmagasin, Vin & Co., Lotte Malmgren.

Undervejs kan man stille spørgsmål via Facebook-chatten, deltage i konkurrencer med vinpræmier og få særtilbud på vine.

”Egentlig havde vi planlagt en række store vinmesser på Børsen i København. Men på grund af Corona har vi måttet aflyse dem. I stedet har vi fået ideen til denne anderledes smagning, hvor man på en sikker måde kan lære nyt og få en god vinoplevelse i gode venners selskab,” siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop.

For at deltage kan man fra i dag bestille smagekassen og tilmelde sig her:

Yderligere information: Steen Jepsen 4386 4261

Smagekassen til 499 kr. indeholder:

Hvid: Théo Cattin riesling, 13%, økologisk, Alsace, Frankrig, 2018, vejl. udsalgspris kr. 109,95
Hvid: Spier Ideology chenin blanc, 14%, Western Cape, Sydafrika, 2019, vejl. udsalgspris kr. 149,95
Rød: M. Chapoutier Belleruche, 14,5%, Côtes-du-Rhône, Frankrig, 2018, vejl. udsalgspris kr. 125,00
Rød: M. Chapoutier Petite Ruche, 13%, Crozes-Hermitage, Rhône, Frankrig, 2017, vejl. udsalgspris kr.185,00

Rød: Spier Farm House Estate Organic Red,13,5%, økologisk, Stellenbosch, Sydafrika, 2017, vejl. udsalgspris kr. 239,95
Rød: Giordano primitivo, 14%, økologisk, Apulien, Italien, 2019, vejl. udsalgspris kr. 109,95

Udover vinene vil smagekassen indeholde information om vinene, skema til at notere kommentarer på, et smagehjul med typiske noter/aromaer, forslag til mad/snacks til vinene og en vejledning til, hvordan du får den bedste oplevelse ud af smagningen

Coop skærper kamp mod madspild29.9.2020 08:59:24 CESTPressemeddelelse

Siden 2013 har Coop hvert år skærpet kampen for at reducere madspild. Og nu har Coop tilsluttet sig ”Danmark mod madspild” og forpligtiger dermed sig selv til at reducere madspildet med yderligere 50 pct. inden 2030. For at nå i mål, tager Coop flere midler i brug for, at det mad der ikke bliver solgt, kommer til glæde for flere. Samarbejdet med Too Good To Go bliver markant udvidet fra knap 500 til ca. 900 butikker, når fakta-kæden om en måned kommer med i Too Good To Go-ordningen, hvor allerede mange Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Irma-butikker er med. Coop var den første dagligvarekoncern i 2016 der tilsluttede ordningen og til dags dato er der allerede reddet over 1 million måltider via To Good To Go. ”De seneste syv år har forandret forbrugernes syn på madspild. Før 2013 drejede de fleste forbrugerhenvendelser sig om for gamle varer. Nu handler det om, at vi kasserer for meget,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. ”Red Maden”-afdelinger, som er i de fleste Coop-but