Coop inviterer til kæmpe madfest

Aarhus denne weekend, derefter Odense og København

25.000 danskere får i april mulighed for at opleve kendte kokke på nærmeste hold, gratis smagsprøver fra 70 af Danmarks førende mad-leverandører og at lære at lave alt fra pizza til flødeboller.

Det er Coop, der for første gang inviterer til MAD DAGE LIVE. Det foregår i Aarhus, Odense og Aalborg i tre weekender i april.

”Vi ønsker at levendegøre vores madagenda, som er vores vision om det gode måltid, en mere spændende madkultur og bedre mad og råvarer i supermarkedet,” siger innovationsdirektør Jeff Salter, Coop.

På MAD DAGE LIVE kan man møde bl.a. kokkene Thomas Rode, Gorm Wisveh og Claus Holm,, konditoren Mette Blomsterberg og flere deltagere fra Den Store Bagedyst, sundhedsguruen Christian Bitz og gastronomi-skribenten Ole Troelsø.

For børn vil der være masser af aktiviteter med Go Cook og Øko Container. For både børn og voksne vil der være pizzaværksted og flødebolle-skole.

Det foregår:

2. – 4. april: Sletvej 36, Tranbjerg ved Aarhus

16. – 18. april: Odense Congress Center

23. – 25. april: Bella Center, København

Billetter kan købes på www.madbillet.dk fra i dag. Prisen er 50 kr. for medlemmer af Coop (30 kr. for deres børn), og det dobbelte for ikke-medlemmer.

Man kan læse mere om programmet på www.coopmaddage.dk

Yderligere information:

Innovationsdirektør Jeff Salter, 5221 3602 / jeff.salter@coop.dk

Projektleder Sanne Nielsen, 4386 3045 / sanne.nielsen@coop.dk

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse

Der vil åbne apoteker-butikker i en række Kvickly-varehuse over hele Danmark i de kommende år. Det er resultatet af en rammeaftale mellem APOTEKEREN A.m.b.a. og Coop, som netop er indgået. Aftalen er den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Det bliver særlige afdelinger i Kvicklys forområde, hvor apotekerne etablerer og selv driver dem, som selvstændige filialer, og med eget, faguddannet personale. De vil typisk få et areal på 80-100 kvm. De første afdelinger forventes at åbne inden for de kommende seks måneder, nogle formentlig allerede først i det nye år. Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly: ”I Kvickly er vi glade for aftalen. Det gør hverdagen lidt lettere for vores kunder, når de kan klare deres apoteks-indkøb samtidig med, at de køber dagligvarer. Og på denne måde udnytter vi vores areal på en måde, der gør vores varehuse mere attraktive at handle i.” Bestyrelsesformand, apoteker Per Wijngaard APOTEKEREN A.m.b.a.: ”Vi føler med denne aftale, at ønske