Coop investerer 100 mio. i LED belysning

500.000 pærer og lysstofrør skal udskiftes i Coops 1200 butikker i Danmarks hidtil største LED-kontrakt. Coop vil reducere sit energiforbrug med 20 procent i 2020 i forhold til 2014.

En stor del af denne besparelse skal komme fra at al belysning udskiftes til LED. Opgaven dækker grundlæggende alle typer belysning i alle typer af rum og udstyr, og kan i antal runde 500.000 lyskilder.

Projektet gennemføres fra nu og indtil udgangen af 2018 af Nordic Business Light A/S, som er valgt til leverandør til opgaven.

”Kontraktens omfang estimeres, inklusiv deltagelse fra Brugsforeninger, at kunne runde DKK 100 mio. Måske er dette den største enkeltstående LED kontrakt i Danmark og måske hele Norden, vi ved det reelt ikke”, siger energichef Peter Kjærgaard Svendsen, Coop.

”Vi er enormt stolte af den løsning, der nu ruller ud i vores butikker. Med de valgte løsninger kommer vi ikke bare til at generere en enorm energibesparelse, vi kommer også til at løfte kundeoplevelsen i butikkerne” siger Peter Kjærgaard Svendsen.

I Nordic Business Light er adm. direktør Ian Wallentin særdeles godt tilfreds med at have vundet dette udbud:

”Coop har gennemført en meget professionel proces og har sat sig et ambitiøst mål og tager dermed førertrøjen i Dansk detailhandel når det gælder energioptimering, kundeoplevelser i butikker og forbedret lønsomhed med lys, hvilket er vores absolutte spidskompetence. Vi ser meget frem til samarbejdet”.

Udskiftningen omfatter alle Coop butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Fakta og Irma samt de selvstændige Brugsforeninger der ønsker at indgå.

Yderligere information:
Chef for Energioptimering Peter Kjærgaard Svendsen, 5159 3298

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse

Fremover går Irmas pantdonation ubeskåret til Mødrehjælpen, der har en helt særlig plads hos Irmas medlemmer. Derfor faldt valget på Mødrehjælpen og dens støtte til udsatte familier, da medlemmerne fik mandat til at vælge ny modtager af Irmas pantdonation. Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser eller tilværelsen slår knuder. Og det kan få alvorlige konsekvenser, hvis forældre ikke får hjælp til at komme på fode igen og dermed skabe en tryg ramme for deres børn. Derfor indgår Irma nu et nyt partnerskab med Mødrehjælpen, hvor blandt andet Irmas pantdonation fremover går til udsatte børn og familier. Alle børn fortjener en god barndom Samarbejdet mellem Irma og Mødrehjælpen sker efter, at Irmas medlemmer på Irmas madmesse i foråret blev kunne vælge, hvilken organisation pantdonationen skal støtte. Valget faldt på Mødrehjælpen, der med donationen giver flere forældre mulighed for at skabe en tryg ramme o