Coop investerer 100 mio. i LED belysning

10.8.2017 13:06 | Coop Danmark A/S

500.000 pærer og lysstofrør skal udskiftes i Coops 1200 butikker i Danmarks hidtil største LED-kontrakt. Coop vil reducere sit energiforbrug med 20 procent i 2020 i forhold til 2014.

En stor del af denne besparelse skal komme fra at al belysning udskiftes til LED. Opgaven dækker grundlæggende alle typer belysning i alle typer af rum og udstyr, og kan i antal runde 500.000 lyskilder.

Projektet gennemføres fra nu og indtil udgangen af 2018 af Nordic Business Light A/S, som er valgt til leverandør til opgaven.

”Kontraktens omfang estimeres, inklusiv deltagelse fra Brugsforeninger, at kunne runde DKK 100 mio. Måske er dette den største enkeltstående LED kontrakt i Danmark og måske hele Norden, vi ved det reelt ikke”, siger energichef Peter Kjærgaard Svendsen, Coop.

”Vi er enormt stolte af den løsning, der nu ruller ud i vores butikker. Med de valgte løsninger kommer vi ikke bare til at generere en enorm energibesparelse, vi kommer også til at løfte kundeoplevelsen i butikkerne” siger Peter Kjærgaard Svendsen.

I Nordic Business Light er adm. direktør Ian Wallentin særdeles godt tilfreds med at have vundet dette udbud:

”Coop har gennemført en meget professionel proces og har sat sig et ambitiøst mål og tager dermed førertrøjen i Dansk detailhandel når det gælder energioptimering, kundeoplevelser i butikker og forbedret lønsomhed med lys, hvilket er vores absolutte spidskompetence. Vi ser meget frem til samarbejdet”.

Udskiftningen omfatter alle Coop butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Fakta og Irma samt de selvstændige Brugsforeninger der ønsker at indgå.

Yderligere information:
Chef for Energioptimering Peter Kjærgaard Svendsen, 5159 3298

Coop koncerndirektør bliver ny administrerende direktør i Matas22.8.2017 08:29pressemeddelelse

Efter fem år i Coop stopper koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg. Han tiltræder nyt job som administrerende direktør i Matas A/S den 1. november. Gregers Wedell-Wedellsborg startede i Coop i 2012 som internetdirektør. Han har siden 2014 været en del af Coops koncerndirektion, senest med ansvar for brugskæderne, Irma og Coop Ejendomme. ”Der er ingen kedelige dage i Coop. Jeg er glad for at have taget del i de store og nødvendige forandringer, Coop har gennemgået under Peter Høgsteds ledelse: Madrevolutioner, digitalt frontløb og nybrud på de indre linier”, siger Gregers Wedell-Wedellsborg. ”Det har været ekstraordinært lærerigt og dybt inspirerende. Så jeg var ikke i tvivl, da muligheden kom for selv at stå i spidsen og tegne retningen for en spændende og værdistærk detailvirksomhed”, siger Gregers Wedell-Wedellsborg. ”Talent og dygtige kolleger er kun til låns. Jeg vil savne Gregers som en del af direktionen i Coop, men er samtidig stolt af, at Coop endnu en gang er leverandør ti

FDB Møbler åbner i Roskilde20.8.2017 07:00pressemeddelelse

Som den 4. by i Danmark får Roskilde nu sin egen FDB Møbler-butik. Torsdag den 31. august åbner FDB Møbler på Algade 51, hvor Kvickly tidligere lå, og hvor SuperBrugsen netop har åbnet helt ny butik. Dermed bliver det for første gang muligt for kunder i Roskilde-regionen at opleve det fulde udvalg af de klassiske og ikoniske møbler, skabt af nogle af Danmarks største møbelarkitekter. ”Vi glæder os til at komme til Roskilde, hvor vi ved, der er mange design- og kvalitetsbevidste kunder, som er interesseret i FDB Møbler,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler. Leder af butikken bliver Rasmus Winther, der kommer fra et job som non-food chef i Kvickly Prøvestenen i Helsingør, og har været ansvarlig for salget af FDB Møbler igennem dette varehus. De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013 og er igennem tiden tegnet af tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther. De bliver primært solgt på ww

Irma er i bevægelse – og kun fantasien bestemmer, hvor vi ender16.8.2017 11:37pressemeddelelse

I fremtiden er det ikke kun lækker vin, god kaffe og andre sprøde kvalitetsvarer, der skal i vognen, når indkøbsturen går omkring Irma. Med en ny innovationspulje vil Irma og Irmas medlemsbestyrelse inspirere alle madinteresserede og nysgerrige kunder til at lægge endnu flere foredrag, inspiration, fællesskab, workshops og kendskab til fødevarer i kurven. Og ideerne… ja, de kommer fra medlemmerne selv.

Gastronomisk ildsjæl går sammen med Coop ind i Catering Danmark7.8.2017 10:42pressemeddelelse

Torben Klitbo, der grundlagde restaurant- og fødevarevirksomheden Cofoco, bliver medejer af Catering Danmark, sammen med Coop og familien Færch. Catering Danmark er en af de hurtigst voksende virksomheder inden for levering af måltider, festmad, måltidskasser og frokostordninger. Tidligere i år indgik Coop en aftale med de hidtidige ejere, Færch & Co. Kapital, om at købe halvdelen af selskabet. Nu tager de to ejerselskaber Torben Klitbo med som partner. ”Torbens erfaringer som gastronomisk iværksætter og inspirator taler for sig selv, og han bliver en stærk garant for hele virksomhedens gastronomiske kvalitet”, siger bestyrelsesformand for Catering Danmark Mogens Aaby. ”Som virksomhedens kreative chef vil Torben sikre udvikling af nye produkter og løsninger til både catering- og detailmarkedet, og vi er enormt glade for at få en kapacitet som ham som partner i realiseringen de meget ambitiøse mål, vi har i selskabet,” siger Jens Visholm, bestyrelsesmedlem i Catering Danmark og konc