Coop Danmark A/S

Coop introducerer Virtual Reality-træning af medarbejdere

Del

Som de første i Danmark introducerer Coop nu Virtual Reality (VR) for nyansatte i detailhandelen. Målgruppen er primært unge medarbejdere, og her går Coop nye veje for at sikre en introduktion, der huskes.

Med hjælp af en særlig Coop-app og et par VR-briller, får man en oplevelse, der ellers mest kendes fra spil-verdenen. VR-træningen er da også udviklet netop som et spil: I et butiks-univers, spiller den unge sig igennem en dag på jobbet og optjener løbende point, der motiverer til at gøre en ekstra indsats for kunderne og i butikkens daglige arbejde. Point opnås, når de virtuelle kunder får en god oplevelse.

Tiltaget skal gøre det sjovere for de unge at starte i job i Coop, og det skal hjælpe de unge til at få forståelse for, hvordan deres egen indsats kan øge kundernes tilfredshed, når de handler i Coops butikker.

Selve app´en er udviklet af Learningbank for Coop, der i øjeblikket tester konceptet i de 10 første butikker og til træning af salgselever på skoleophold. Det er planen, at det skal anvendes i alle butikker, allerede senere i år.

”Vi vil gerne give vores mange, helt unge medarbejdere en sjov og motiverende start på jobbet i Coop. Derfor har vi valgt en ny teknologi, som de unge måske kender fra digitale spil, men som de i hvert fald ikke forbinder med at skulle lære noget. Med VR-træningen spiller de sig til en viden, som sætter fokus på at gøre en positiv forskel for Coops kunder,” siger senior HR-konsulent i Coop Anne Rahbek.

Tiltaget er så nytænkende, at learnT DTU (DTU’s center for digital læringsteknologi) deltager i projektet, som de benytter som afsæt til at forske i effekten af at inddrage VR som læringsmetode.

"Jo mere vi mennesker involverer os, jo mere lærer vi. Faktisk husker vi op til 75 % mere, når vi bruger VR-træning end fx ved klasseundervisning. Og brugerne opnår reelle erfaringer på baggrund af de virkelighedsnære oplevelser. Coop er helt klart frontløber med dette projekt, når det kommer til træning af unge medarbejdere," siger CEO i Learningbank, Stine Schulz.

Som træningsmetode er VR hidtil kun blevet anvendt til højtuddannede i specialistfunktioner. I detailhandelen er Walmart for nyligt begyndt at anvende det i USA, mens Coop er de første i Europa og Danmark, der udnytter teknologien på denne måde.

Coop ønsker at være kendt som en ”ualmindelig arbejdsplads”. Træning med brug af VR er et eksempel på, hvordan man er det.

Yderligere information: Senior HR-konsulent Anne Rahbek, Coop, 4054 2867

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop og Cofoco bag fremtidens færdigretter22.10.2018 07:10pressemeddelelse

Med en ny serie af italienske retter vil Cofoco Food og Coop sammen sætte en ny standard for, hvordan færdigretter kan smage, se ud og opleves. De fire første retter i serien kan nu fås i Irma, Kvickly, SuperBrugsen og Coop.dk MAD. ”Efter utallige tests, smagninger og forsøg er vi nået et resultat, som vi er meget stolte over. Et resultat hvor alt fra emballagens udtryk til madens udseende og smag er af den højeste kvalitet og er med til at sikre, at måltidet virkelig kommer til sin ret,” siger adm. direktør Kåre Find Nielsen, Cofoco Food. ”Den moderne forbruger stiller stadig større krav til den mad, de køber færdig i supermarkedet. Det er ikke længere nok, at det er nemt og hurtigt at tilberede. Smagen skal også være i orden, og det er den i den grad i denne serie,” siger Sylvester Vantore, kategoriplanlægger i Coop. Serien består i første omgang af 4 retter: Svamperisotto kogt på Arborio ris rørt med Grand Padano og cremet mascarpone samt stegte svampe, Spaghetti med sicilianske kød

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse

Som den første danske dagligvarevirksomhed har Coop tilsluttet sig Vision Zero, der er en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning. ”Det er glædeligt, at Coop Danmark, bakker op om Vision Zero,” siger Hans-Horst Konkolewsky, Generalsekretær for ISSA, der står bag kampagnen. Med i kampagnen er fra Danmark blandt andre Novo Nordisk og Lego. ”Tankegangen bag Vision Zero er rigtig, og passer godt til Coop, fordi vi har en stærk ansvarlighedsprofil i forvejen. Vi er ca. 40.000 ansatte fordelt på ca. 1.100 adresser. Vores 40.000 kolleger skal kunne forvente, at det er trygt og sikkert at gå på arbejde”, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop. ”Ideen i Vision Zero er, at vi skal arbejde på en konstant reduktion af ulykker og nedslidning. Samtidig er der fokus på sundhed”, fortæller Thomas Hermann, der er arbejdsmiljøchef i Coop. Forskellen på denne kampagne og andre er at Coop Danmark står på mål for: Lederskab og engagement fra topledelse og gennem hele

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum