Coop introducerer Virtual Reality-træning af medarbejdere
Som de første i Danmark introducerer Coop nu Virtual Reality (VR) for nyansatte i detailhandelen. Målgruppen er primært unge medarbejdere, og her går Coop nye veje for at sikre en introduktion, der huskes.
Med hjælp af en særlig Coop-app og et par VR-briller, får man en oplevelse, der ellers mest kendes fra spil-verdenen. VR-træningen er da også udviklet netop som et spil: I et butiks-univers, spiller den unge sig igennem en dag på jobbet og optjener løbende point, der motiverer til at gøre en ekstra indsats for kunderne og i butikkens daglige arbejde. Point opnås, når de virtuelle kunder får en god oplevelse.
Tiltaget skal gøre det sjovere for de unge at starte i job i Coop, og det skal hjælpe de unge til at få forståelse for, hvordan deres egen indsats kan øge kundernes tilfredshed, når de handler i Coops butikker.
Selve app´en er udviklet af Learningbank for Coop, der i øjeblikket tester konceptet i de 10 første butikker og til træning af salgselever på skoleophold. Det er planen, at det skal anvendes i alle butikker, allerede senere i år.
”Vi vil gerne give vores mange, helt unge medarbejdere en sjov og motiverende start på jobbet i Coop. Derfor har vi valgt en ny teknologi, som de unge måske kender fra digitale spil, men som de i hvert fald ikke forbinder med at skulle lære noget. Med VR-træningen spiller de sig til en viden, som sætter fokus på at gøre en positiv forskel for Coops kunder,” siger senior HR-konsulent i Coop Anne Rahbek.
Tiltaget er så nytænkende, at learnT DTU (DTU’s center for digital læringsteknologi) deltager i projektet, som de benytter som afsæt til at forske i effekten af at inddrage VR som læringsmetode.
"Jo mere vi mennesker involverer os, jo mere lærer vi. Faktisk husker vi op til 75 % mere, når vi bruger VR-træning end fx ved klasseundervisning. Og brugerne opnår reelle erfaringer på baggrund af de virkelighedsnære oplevelser. Coop er helt klart frontløber med dette projekt, når det kommer til træning af unge medarbejdere," siger CEO i Learningbank, Stine Schulz.
Som træningsmetode er VR hidtil kun blevet anvendt til højtuddannede i specialistfunktioner. I detailhandelen er Walmart for nyligt begyndt at anvende det i USA, mens Coop er de første i Europa og Danmark, der udnytter teknologien på denne måde.
Coop ønsker at være kendt som en ”ualmindelig arbejdsplads”. Træning med brug af VR er et eksempel på, hvordan man er det.
Yderligere information: Senior HR-konsulent Anne Rahbek, Coop, 4054 2867
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Irma inviterer København til byens største madfest19.2.2019 09:45:49 | Pressemeddelelse
Stigende interesse for at møde menneskene bag maden får Irma til at holde messe i Forum for de københavnske forbrugere
Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00 | Pressemeddelelse
Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn
Fakta vil hjælpe udsatte unge i job12.2.2019 12:00:00 | Pressemeddelelse
Flere tusinde unge udsatte vil få en chance for at komme ind på arbejdsmarkedet de kommende år. Det er resultatet af et samarbejde mellem Fakta og Ungdomsskoleforeningen, som Den A.P. Møllerske Støttefond netop har bevilget 27 millioner kr. til.
Salg af cigaretter faldet med 13 procent i Irma9.2.2019 07:00:00 | Pressemeddelelse
Ny opgørelse over udviklingen i tobakssalg efter at varerne er blevet skjult
Coop: Nyt forslag er sejr for forbrugerne8.2.2019 11:45:22 | Pressemeddelelse
Bedre emballage af fødevarer på vej efter, at 21.000 forbrugere skrev under på krav om det
Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00 | Pressemeddelelse
Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum