Coop Danmark A/S

Coop introducerer Virtual Reality-træning af medarbejdere

Del

Som de første i Danmark introducerer Coop nu Virtual Reality (VR) for nyansatte i detailhandelen. Målgruppen er primært unge medarbejdere, og her går Coop nye veje for at sikre en introduktion, der huskes.

Med hjælp af en særlig Coop-app og et par VR-briller, får man en oplevelse, der ellers mest kendes fra spil-verdenen. VR-træningen er da også udviklet netop som et spil: I et butiks-univers, spiller den unge sig igennem en dag på jobbet og optjener løbende point, der motiverer til at gøre en ekstra indsats for kunderne og i butikkens daglige arbejde. Point opnås, når de virtuelle kunder får en god oplevelse.

Tiltaget skal gøre det sjovere for de unge at starte i job i Coop, og det skal hjælpe de unge til at få forståelse for, hvordan deres egen indsats kan øge kundernes tilfredshed, når de handler i Coops butikker.

Selve app´en er udviklet af Learningbank for Coop, der i øjeblikket tester konceptet i de 10 første butikker og til træning af salgselever på skoleophold. Det er planen, at det skal anvendes i alle butikker, allerede senere i år.

”Vi vil gerne give vores mange, helt unge medarbejdere en sjov og motiverende start på jobbet i Coop. Derfor har vi valgt en ny teknologi, som de unge måske kender fra digitale spil, men som de i hvert fald ikke forbinder med at skulle lære noget. Med VR-træningen spiller de sig til en viden, som sætter fokus på at gøre en positiv forskel for Coops kunder,” siger senior HR-konsulent i Coop Anne Rahbek.

Tiltaget er så nytænkende, at learnT DTU (DTU’s center for digital læringsteknologi) deltager i projektet, som de benytter som afsæt til at forske i effekten af at inddrage VR som læringsmetode.

"Jo mere vi mennesker involverer os, jo mere lærer vi. Faktisk husker vi op til 75 % mere, når vi bruger VR-træning end fx ved klasseundervisning. Og brugerne opnår reelle erfaringer på baggrund af de virkelighedsnære oplevelser. Coop er helt klart frontløber med dette projekt, når det kommer til træning af unge medarbejdere," siger CEO i Learningbank, Stine Schulz.

Som træningsmetode er VR hidtil kun blevet anvendt til højtuddannede i specialistfunktioner. I detailhandelen er Walmart for nyligt begyndt at anvende det i USA, mens Coop er de første i Europa og Danmark, der udnytter teknologien på denne måde.

Coop ønsker at være kendt som en ”ualmindelig arbejdsplads”. Træning med brug af VR er et eksempel på, hvordan man er det.

Yderligere information: Senior HR-konsulent Anne Rahbek, Coop, 4054 2867

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

51594468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Irma vil give stor rabat ved selv små prisfejl18.6.2019 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Irma tager et nyt middel i brug for at undgå, at kunderne kommer til at betale en anden pris, end den der står ved varen. Fremover får kunderne en voucher – en kupon – der giver 10 procent rabat på hele det næste køb i butikken. Det betyder, at hvis man kommer til at betale for meget for en vare, så får man mere end normal kompensation ved næste køb Initiativet kommer efter, at en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk har vist, at hver 4. kunde siger, at de hyppigt oplever prisfejl i supermarkedet. En analyse som You Gov lavede for dagbladet BT i februar i år viste, at færrest oplever fejl i Irma. ”Ganske vist kommer vi som regel bedst ud, når prisfejl bliver testet i forskellige sammenhænge. Men vi ved også, at det er noget af det, der irriterer vores kunder allermest. Og fejl kan ske for selv den bedste. Når det sker, er vi glade for, at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre. Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes – af både kunden o

Coop: Det bliver et Folkemøde i bæredygtighedens tegn12.6.2019 13:30:45 CESTPressemeddelelse

Kan plastik være bæredygtigt, er sagen plantebøf, hvis vi alle dropper koteletterne, og kan virksomheder samarbejde sig til større bæredygtighed? Det er nogle af de emner, der er til debat i Coops telt foran Brugsen i Allinge under årets Folkemøde 13.-16. juni, hvor Coops huskokke laver mad, der flugter med debattemaet. ”Årets Folkemøde bliver for alvor i klimaets og bæredygtighedens tegn, og det er en enestående chance for at mødes og flytte noget sammen. Jeg er på Folkemødet for at møde nogle af Coops 1,8 mio. medlemmer og medejere, og for at drøfte idéer og holdninger til nye fælles løsninger. 61 procent af danskerne er bekymret for klimaet, og fordi vi i Coop er så tæt på borgernes hverdag, kan vi sammen skubbe meget på den dagsorden – og puffe politikerne i den rigtige retning, når der er behov for det,” siger Coops formand Lasse Bolander. På Folkemødet arbejder Coop, Røde Kors, Dansk Retursystem og Foreningen Folkemøde sammen om at samle pant ind til fordel for verdens udsatte. D

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum