Coop Danmark A/S

Coop introducerer Virtual Reality-træning af medarbejdere

Del

Som de første i Danmark introducerer Coop nu Virtual Reality (VR) for nyansatte i detailhandelen. Målgruppen er primært unge medarbejdere, og her går Coop nye veje for at sikre en introduktion, der huskes.

Med hjælp af en særlig Coop-app og et par VR-briller, får man en oplevelse, der ellers mest kendes fra spil-verdenen. VR-træningen er da også udviklet netop som et spil: I et butiks-univers, spiller den unge sig igennem en dag på jobbet og optjener løbende point, der motiverer til at gøre en ekstra indsats for kunderne og i butikkens daglige arbejde. Point opnås, når de virtuelle kunder får en god oplevelse.

Tiltaget skal gøre det sjovere for de unge at starte i job i Coop, og det skal hjælpe de unge til at få forståelse for, hvordan deres egen indsats kan øge kundernes tilfredshed, når de handler i Coops butikker.

Selve app´en er udviklet af Learningbank for Coop, der i øjeblikket tester konceptet i de 10 første butikker og til træning af salgselever på skoleophold. Det er planen, at det skal anvendes i alle butikker, allerede senere i år.

”Vi vil gerne give vores mange, helt unge medarbejdere en sjov og motiverende start på jobbet i Coop. Derfor har vi valgt en ny teknologi, som de unge måske kender fra digitale spil, men som de i hvert fald ikke forbinder med at skulle lære noget. Med VR-træningen spiller de sig til en viden, som sætter fokus på at gøre en positiv forskel for Coops kunder,” siger senior HR-konsulent i Coop Anne Rahbek.

Tiltaget er så nytænkende, at learnT DTU (DTU’s center for digital læringsteknologi) deltager i projektet, som de benytter som afsæt til at forske i effekten af at inddrage VR som læringsmetode.

"Jo mere vi mennesker involverer os, jo mere lærer vi. Faktisk husker vi op til 75 % mere, når vi bruger VR-træning end fx ved klasseundervisning. Og brugerne opnår reelle erfaringer på baggrund af de virkelighedsnære oplevelser. Coop er helt klart frontløber med dette projekt, når det kommer til træning af unge medarbejdere," siger CEO i Learningbank, Stine Schulz.

Som træningsmetode er VR hidtil kun blevet anvendt til højtuddannede i specialistfunktioner. I detailhandelen er Walmart for nyligt begyndt at anvende det i USA, mens Coop er de første i Europa og Danmark, der udnytter teknologien på denne måde.

Coop ønsker at være kendt som en ”ualmindelig arbejdsplads”. Træning med brug af VR er et eksempel på, hvordan man er det.

Yderligere information: Senior HR-konsulent Anne Rahbek, Coop, 4054 2867

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop og brugsforeningernes driftsresultat for 2023: Lille fremgang men stadig klart utilfredsstillende20.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med et samlet driftsresultat (EBIT før ekstraordinære nedskrivninger) på – 761 mio. kr. mod -1.034 mio. kr. i 2022 blev 2023 et skuffende år for Coop Familien. For Coop Danmark A/S blev driftsresultatet før særlige nedskrivninger på samme niveau som sidste år. EBIT-resultatet blev -717 mio. kr. mod -722 mio. kr. året før. For de selvstændige brugsforeninger var der dog tale om en forbedring. Her blev resultatet efter skat forbedret fra et underskud på 192 mio. kr. til et overskud på 21 mio. kr. Den samlede omsætning for Coop og brugsforeningerne blev fastholdt på samme niveau, 46,6 mia. kr. (ekskl. moms) mod 46,9 mia. kr. året før. Det er på trods af nedlukning af Irma og Coop.dk MAD, hvilket har betydet en omsætningsfremgang på 7 procent for sammenlignelige butikker og tilfredsstillende udvikling i markedsandel. Men det samlede driftsresultat ender alligevel med at blive stærkt utilfredsstillende. Det er påvirket af investeringen i ombygninger, engangsomkostninger til lukning af aktiv

365discount styrker ledelsen med ny salgsdirektør fra konkurrent17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kenn Birkebæk er ansat om ny salgsdirektør i 365discount. Det sker som et led i en strategisk tilpasning, hvor Kenns rolle bliver at optimere og effektivisere butiksdriften i kædens butikker på tværs af landet. Kenn Birkebæk bringer næsten ni års erfaring fra Netto med sig, hvor han senest har varetaget rollen som Group Director. Udskiftningen i ledelsen kommer som svar på behovet for en ny profil i takt med ændringer i strategien og organisationen. Kenn Birkebæk tiltræder 1. maj 2024. "Vi er overbeviste om, at Kenns baggrund og erfaring vil være en værdifuld tilføjelse, der kan bidrage til udviklingen af et velfungerende lederteam, der ikke kun leverer resultater, men også trives og føler sig involverede," udtaler Michael Tilsted, kædedirektør i 365discount. Som følge af dette fratræder hidtidig salgsdirektør Jannich Larsen pr. dags dato. ”Jannich har været en vigtig del af vores implementering og har bidraget betydeligt til 365discounts succeser. Vi er taknemmelige for den tid og det

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye