Coop indgår stor energi-aftale

Coop har indgået en samarbejdsaftale til 60 millioner kr. over to år med LTECH A/S.

Det sker som et led i Coops energiprogram, der har til mål at reducere det samlede energiforbrug med 20 procent i 2020 (i forhold til 2016).

Coop bruger CTS - Central tilstandskontrol og styring - til at fjernstyre og overvåge ventilations- og varmeanlæg. I dag har man mange forskellige CTS platforme som ikke snakker sammen. Når projektet er færdigt, vil alt være samlet på én platform.

Formålet er, at alle eksisterende tekniske anlæg bliver optimeret og opbygget så ensartet som muligt, for derved at opnå den mest optimale energistyring og driftmæssige bestykning af de tekniske anlæg.

Coops tekniske chef, Michael Gram Møller:

”Med den nye CTS aftale, får vi i teknisk afdeling nu mulighed for at ensrette og opbygge et samlet teknisk styresystem på tværs af butikskoncepter. Dette giver os en unik mulighed for at yde en hurtig og målrettet teknisk service til vores butikker fra centralt hold, inden butikkerne selv opdager at deres anlæg er fejlramte”. Dette kommer også til at bidrage med en besparelse på drift og vedligeholdelses budgettet, da vi vil kunne sende den rigtige mand første gang.”

LTECH A/S’ salgschef, Kenn Thorleif Nielsen:

“Gennem hele fasen har Coops måde at fortolke deres vision til den kommende drømmeløsning, været en fantastisk rejse for os i LTECH A/S.

Nu er vi sammen om projektet de næste år, og LTECH A/S er utrolig stolte over at skulle levere landets største og absolut mest innovative løsning på én og samme platform. Vi glæder os til rejsen.

Levering af Tridium N4 og dens Analytics der implementeres, som 24/7 kommer til at overvåge nogle specifikke ting, så Coop meget enkelt kan målrette deres indsats på den kommende platform, som kommer til at rumme alle Coop’s butikker i Danmark.

Integrationen til SAP og Dalux FM, bliver alle nogle af de delelementer, der kontinuerligt skal sikre succesen langt ud i fremtiden”.

Yderligere information: Projektleder i Coop, Thomas Falk, 5159 3208

Irmas kunder donerer 886.000 kr. til Mødrehjælpen16.4.2018 10:16pressemeddelelse

Irma og Mødrehjælpens samarbejde om at hjælpe udsatte børnefamilier er en kæmpe succes. På Irmas populære madmesse i weekenden overrakte Irma med kundernes hjælp hele 886.000 kroner øremærket til Mødrehjælpens velgørende arbejde. Irma gør en forskel. Men Irmas kunder gør i den grad en kæmpe forskel. Det var budskabet på Irmas årlige madmesse, Mad&Glæde, hvor Irmas direktør, Søren Steffensen, for alvor spredte glæde, da han under sin velkomsttale lørdag overrakte hele 886.000 til Mødrehjælpens arbejde. Pengene, der fremover skal gavne udsatte familier og børn, er doneret fra salget af Irmas kunstdåser og indkøbsnet med motiver af kunstneren Husk Mit Navn, samt fra decembersalget af Irmas eget magasin Krydderiet. Sammenlagt har salget af kunstdåserne og indkøbsnet bidraget med en donation på 748.000 kroner, mens det ubeskårede salg af Krydderiet til en stykpris á 10 kroner har bidraget med 138.000 kroner. Samlet giver det en donation på i alt 886.000 kroner, som ifølge Irmas direktør Sør

Lasse Bolander er genvalgt som formand for Coop14.4.2018 16:48pressemeddelelse

Lasse Bolander er genvalgt som formand for Coop På dagens landsrådsmøde i Coop blev Lasse Bolander genvalgt som formand for Coop. Han fik 62 af de 123 stemmer, Lars Fournais fik 39, Mikkel Irminger Sarbo fik 22 og Christian Christensen fik 0. Lasse Bolander er 49 år gammel og har været formand for Coop siden 2008. Han er valgt til formand for de næste tre år. Det er Coops landsråd på 124 medlemmer, der som Coops øverste myndighed vælger formand og bestyrelse for Coop amba. Landsrådsmedlemmerne vælges af Coops lokale bestyrelser. Til landsrådsmødet var der også valg til to af de ordinære bestyrelsesposter i Coop amba. Syv kandidater var opstillet til de to poster, og resultatet blev, at Nicolai Houe og Bjarne Dybdahl Andersen fik flest stemmer og dermed en bestyrelsespost i Coop amba. Desuden blev Birgitte Hesselbjerg genvalgt som medarbejderrepræsentant i bestyrelsen. Fakta om Coop Coop er en andelsvirksomhed med en foreningsbestyrelse bestående af ni valgte Coop-medlemmer og en enkelt

Årets første danske jordbær er landet i udvalgte Coop-butikker13.4.2018 08:00pressemeddelelse

Foråret har for alvor ramt Danmark. Det betyder, at sæsonen for danske jordbær nu er skudt i gang og akkurat som sidste år, er der ganske få udvalgte butikker, der får fornøjelsen af de allerførste bær. Men man skal være hurtig, hvis man har smag for de søde bær. Mængderne fra den første høst er nemlig meget små. I første omgang vil det derfor kun være kunder i udvalgte butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma - primært i Storkøbenhavn - der fra i dag kan sætte tænderne i årets første danske jordbær. Det er gartneriet Hunsballe Grønt ved Skælskør, der igen i år er først med jordbær. Bærrene er dyrket i et moderne væksthus, der er specielt konstrueret til jordbærproduktion med særlig store vinduer, der giver mulighed for ekstra meget lys til planterne. De seneste dages flotte forårsvejr har gjort, at de første jordbær er klar nu. I denne uge er det kun butikker på Sjælland, der får de nye jordbær. Men allerede i næste uge (uge 16) kommer der større mængder og om ci

Børge Mogensens børnemøbler dekoreres af HuskMitNavn10.4.2018 14:21pressemeddelelse

Når Irma i weekenden inviterer København til messen Mad & Glæde i Forum, kan gæsterne også opleve nogle helt unikke møbler. FDB Møbler er nemlig med på messen og på deres stand kan man se, hvad der kommer ud af det, når dansk samtidskunst møder klassisk dansk møbeldesign. Den danske kunstner HuskMitNavn har dekoreret et sæt børnemøbler, der er designet af arkitekt Børge Mogensen tilbage i 1946, og som netop er blevet relanceret. De charmerende møbler vil på et senere tidspunkt blive bortauktioneret til fordel for Mødrehjælpen – de vil altså ikke blive sat i produktion, men vil være unika. Yderligere information: Marketingchef Rikke Hyldsberg Søgaard, Irma, 5159 3832 Vedhæftet til redaktionens frie brug foto af de fire møbler dekoreret af HuskMitNavn.