Coop Danmark A/S

Coop i stor influencer-satsning

Del
Lancerer nye programserier til SuperBrugsen, Kvickly & Dagli’Brugsen

Med en mellemting af influencer-marketing og reality-tv går SuperBrugsen, Kvickly og Dagli´Brugsen helt nye veje i sin markedsføring og forsøger at bryde med traditionerne i dagligvarehandelen, hvor tilbudsmarkedsføring er altdominerende. 

Kendte navne som komikeren og kokken Simon Jul, TV-værten og skuespilleren Sarah Grünewald og influenceren og journalisten Isabella Alberte, står i spidsen for hver deres nye univers med film og programmer, der udkommer på tværs af Facebook, Instagram, Youtube og Coops egne kanaler.

Her kan kunderne opleve underholdende og inspirerende programserier med udgangspunkt i de tre kæders respektive særpræg.

Der er i denne uge premiere på den første serie, som hedder ”Lige til at spise – med SuperBrugsen.” Her er Simon Jul vært og dommer for en række medvirkende, der i løbet af en række programmer over de kommende uger, dyster om at lave Danmarks bedste hverdagsret.

”Vi vil med filmene vise, at SuperBrugsen tilbyderdet, en yngre målgruppe efterspørger fra en moderne dagligvarebutik: Det store udvalg af sunde, grønne varer og gode konkrete veje til at leve et mere bæredygtigt og mindre klimabelastende hverdagsliv,” siger kædedirektør Kenneth Pedersen, SuperBrugsen.

Den nye influencer-satsning er ét element af en række i forbindelse med relancering af SuperBrugsen som Danmarks største og førende supermarkedskæde.

”Vi har udviklet en helt ny visuel identitet til SuperBrugsen. Det sanselige og det legende er noget, vi gerne vil forbindes med, og her er filmene en langt bedre måde end traditionel dagligvaremarkedsføring at vise det på, over for en bevidst og krævende yngre målgruppe,” siger senior marketingchef Rikke Bangild, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Kvickly.

Alle 3 koncepter er udviklet i et samarbejde mellem Coop og Represented By Bloggers Delight og udkommer i videoformater af 1-6 minutters længde på tværs af betalte og egne kanaler. 

Mediebureau på kampagnen er OMD.

SuperBrugsen består af 240 supermarkeder med en samlet omsætning på knap 15 milliarder kr.

Kvickly har sammen med Sarah Grünewald skabt et andet univers og Dagli´Brugsen et tredje sammen med Isabella Alberte, som fokuserer på de to kæders respektive særpræg. De får premiere inden længe.

Yderligere information:

Kædedirektør Kenneth Pedersen, SuperBrugsen, 2097 2780

Senior Marketingchef Rikke Bangild, Brugskæderne, 3032 1259

Foto med Simon Jul og deltagere fra ”Lige til at spise – med SuperBrugsen” til fri brug

 

Link til program-trailer: https://youtu.be/XhXrxlZGcFo

 

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

Invitation til pressen: Finalen i produktprisen og Irma-prisen på Coops hovedkontor i Albertslund28.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 3. september skal fem kyndige dommere finde dette års vindere af Produktprisen samt en vinder af den nye Irma-pris, som afholdes i samarbejde mellem Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem og Kvickly og SuperBrugsen. For 12. år i træk kårer vi landets bedste, lokale produkter fra knap 100 passionerede gastronomer i kategorierne Mad, Drikke og Konfekture, samt årets innovative produkt, der hylder produkter med et fremtidigt potentiale. Et ekspertpanel bestående af nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fagfolk vil smage og vurdere alle tilmeldte produkter ud fra kvalitet, innovation og lokal historie. Hundredvis af produkter er smagt, og dommerne har nu udvalgt tre produkter i hver kategori, som nu skal dyste om titlen som vinder af Produktprisen 2025 på scenen på Coop Danmarks hovedkontor i Albertslund. Et nyt ben i Produktprisen: Irma-prisen Som noget nyt i år, er det nu også muligt at vinde Irma prisen. Vinderen af denne pris får mulighed for at få en plads på hyl

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye