Coop har reduceret sin CO2-udledning med 32%

En grøn omstilling med solceller, varmepumper, LED-lys, el-varebiler og mange andre tiltag har resulteret i en reduktion af Coops egen udledning på 32% siden 2018.

Coop, der står bag dagligvarekæderne Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, fakta og Irma, har reduceret udledningen af CO2 med 32 pct. siden 2018. Det er det foreløbige resultat af arbejdet med en klimastrategi, der skal sikre, at Coop reducerer sin udledning med 75 pct. i 2025.

Det er revisionsfirmaet EY, der har godkendt Coops klimaregnskab, som viser, at dagligvarekoncernen er på ret kurs i forhold til målet om at blive klima-positiv i 2030 – altså at man høster mere CO2 fra atmosfæren, end man lukker ud. Den sidste del af målet skal nås ved at plante 1000 ha Folkeskove i Danmark.

Coops administrerende direktør Kræn Østergaard Nielsen:

”Det er et systematisk og vedholdende arbejde på rigtig mange forskellige områder, der har ført os frem til resultatet. Og det kræver fortsat opmærksomhed på alle niveauer i organisationen, hvis det skal lykkes, siger Kræn Østergaard Nielsen.

Siden 2018 har Coop blandt andet:

• Investeret massivt i solpaneler, varmepumper og LED-lys i mere end 1000 butikker.
  • Flyttet transport af frugt og grønt fra lastbiler til tog.
  • Reduceret brugen af HFC gasser fra køleanlæggene
  • Opbygget en flåde på foreløbig 23 eldrevne varebiler
  • Plantet den første ud af ti Folkeskove ved Holstebro

Som det seneste tiltag har Coop og energiselskabet OK besluttet at opstille 500 elladestandere ved Coops butikker rundt omkring i Danmark. De mange ladestationer skal gøre det nemmere for danskerne at træffe beslutningen om at skifte til en elbil eller hybridbil.

På Deloittes internationale klimakonference ”Reshape the now” tirsdag 5. oktober præsenterer Kræn Østergaard Nielsen Coops foreløbige klima-resultater og vejen dertil.

CSR-direktør Signe D. Frese: 3091 9246

Coop-kunder kan nu samle mærker til store rabatter på FDB Møbler21.10.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For første gang nogensinde bliver det muligt for kunderne i SuperBrugsen, Kvickly, Dagli´Brugsen, Irma og Coop.dk at købe en række af FDB Møblers klassikere – og nogle helt nye designs – med store rabatter ved at samle mærker fra deres indkøb. FDB Møbler er for første gang i sin historie gået ind i en samlemærkekampagne i samarbejde med Coop. ”Vi gør det for at markere, at vi er kommet så langt med vores bæredygtighedscertificering, at vi kan kalde os Danmarks mest ansvarlige møbelvirksomhed. Derfor vil vi gerne give Coop-kunderne denne unikke mulighed, så endnu flere lærer os at kende,” siger adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler. Alle varer, der er med i samlemærkekampagnen, har markedets mest ambitiøse miljøcertificering, det fælles nordiske mærke, Svanen. Målet er, at hovedparten af vores produkter i 2025 skal være Svanemærket. Alt træ har fra starten været FSC certificeret. FDB Møbler er det første brand i Danmark der har haft alt træ FSC-certificeret. Desuden arbejder FDB Møbler hve

Kvickly Slagelse inviterer trængte familier i biografen i efterårsferien18.10.2021 10:31:37 CEST | Pressemeddelelse