Coop har kæmpe vækst i salget af julegaver online

Gennembrud for julegavesalg på nettet på Coop.dk, der nærmer sig en fordobling af salget i forhold til sidste år. Her er de 3 områder med størst stigning.

2015 ser ud til at blive året, hvor danskerne for alvor flytter deres indkøb af julegaver over på nettet.

Siden 6. december har coop.dk næsten fordoblet salget i forhold til de tilsvarende dage i 2014.

Det er især 3 områder, hvor forbrugerne flytter deres indkøb over på nettet i julehandlen år:

1. Legetøj oplever kæmpe vækstrater. Moderne børnefamilier sparer tid og penge ved at købe de kendte mærker online.
  2. Køkkenapparater og gastronomi – Coops madagenda, ”Sammen om bedre mad” om ny madkultur, smitter af på salget af udstyr til køkkenet, der er vokset med over 50 procent procent julen i år.
  3. Skønhed, kosmetik og parfume, hvor Coop.dk har et stort udvalg af parallelimporterede mærkevarer, er salget i år ikke mindre end 3-doblet.

De travleste dage på coop.dk er netop i disse dage – og coop.dk garanterer levering helt til jul blot man bestiller senest 21. december kl. 24 – og hvor salget sidste år faldt søndag før jul, forventer vi i år at den kommende jul sætter rekord.

”Der er nu vareområder, hvor vores online-salg er lige så stort som i vores fysiske butikker, som vi forventer at overhale i løbet af de kommende år,” siger direktør Brian Andersen, coop.dk, der mener at væksten skyldes, at flere har oplevet bekvemmeligheden ved at bestille julegaverne hjemme fra i fred og ro frem for at stresse i fysiske specialbutikker butikker.

Varerne distribueres fra Coops store nonfood-center på Fyn. Her arbejder man frem til jul i døgndrift, så alle kan få julegaverne til tiden.

Yderligere information: Direktør Brian Andersen, 2227 1920

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse