Coop har kæmpe vækst i salget af julegaver online

Gennembrud for julegavesalg på nettet på Coop.dk, der nærmer sig en fordobling af salget i forhold til sidste år. Her er de 3 områder med størst stigning.

2015 ser ud til at blive året, hvor danskerne for alvor flytter deres indkøb af julegaver over på nettet.

Siden 6. december har coop.dk næsten fordoblet salget i forhold til de tilsvarende dage i 2014.

Det er især 3 områder, hvor forbrugerne flytter deres indkøb over på nettet i julehandlen år:

1. Legetøj oplever kæmpe vækstrater. Moderne børnefamilier sparer tid og penge ved at købe de kendte mærker online.
  2. Køkkenapparater og gastronomi – Coops madagenda, ”Sammen om bedre mad” om ny madkultur, smitter af på salget af udstyr til køkkenet, der er vokset med over 50 procent procent julen i år.
  3. Skønhed, kosmetik og parfume, hvor Coop.dk har et stort udvalg af parallelimporterede mærkevarer, er salget i år ikke mindre end 3-doblet.

De travleste dage på coop.dk er netop i disse dage – og coop.dk garanterer levering helt til jul blot man bestiller senest 21. december kl. 24 – og hvor salget sidste år faldt søndag før jul, forventer vi i år at den kommende jul sætter rekord.

”Der er nu vareområder, hvor vores online-salg er lige så stort som i vores fysiske butikker, som vi forventer at overhale i løbet af de kommende år,” siger direktør Brian Andersen, coop.dk, der mener at væksten skyldes, at flere har oplevet bekvemmeligheden ved at bestille julegaverne hjemme fra i fred og ro frem for at stresse i fysiske specialbutikker butikker.

Varerne distribueres fra Coops store nonfood-center på Fyn. Her arbejder man frem til jul i døgndrift, så alle kan få julegaverne til tiden.

Yderligere information: Direktør Brian Andersen, 2227 1920

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig