Coop halverer prisen på online-køb af mad

Nu bliver det langt billigere for danskere uden for København at få leveret dagligvarer til døren.

Coops nye online-butik, Coop.dk MAD, halverer priserne for at få leveret varerne, så det fremover kun koster 29 kr.

”Vi vil gerne vise, at vi mener det alvorligt, når vi siger, at vi er landsdækkende,” siger kommerciel direktør Jesper Lykke Wacherhausen, Coop.dk MAD.

Coop.dk MAD åbnede 7. april med ”alt det bedste fra Coop” i form af 8.000 forskellige dagligvarer, 26 specialbutikker og et stort lavprisprogram.

Prisen for at få leveret uden for København har været i størrelsesorden 59-79 kr. Det er den pris, der skæres ned til 29 kr. Køber man for over 1200 kr. er det gratis.

”Vi har mange faste kunder i hovedstadsområdet. Vores næste skridt handler om at få flere forbrugere i det øvrige Danmark til at opleve den bekvemmelighed det er at købe dagligvarer på nettet og få dem leveret til døren,” siger Jesper Lykke Wacherhausen.

Det er Postnord, der står for distributionen, og i takt med, at flere køber online, bliver det også muligt at gøre distributionen mere effektiv og dermed billigere.

De nye priser gælder fra levering på tirsdag den 7. juni, og der kan bestilles allerede fra i dag.

Besøg butikken her og læs mere:

Coop.dk/mad

Yderligere information: Kommerciel direktør Jesper Lykke Wacherhausen, 5114 0100

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig