Coop halverer prisen på online-køb af mad

Nu bliver det langt billigere for danskere uden for København at få leveret dagligvarer til døren.

Coops nye online-butik, Coop.dk MAD, halverer priserne for at få leveret varerne, så det fremover kun koster 29 kr.

”Vi vil gerne vise, at vi mener det alvorligt, når vi siger, at vi er landsdækkende,” siger kommerciel direktør Jesper Lykke Wacherhausen, Coop.dk MAD.

Coop.dk MAD åbnede 7. april med ”alt det bedste fra Coop” i form af 8.000 forskellige dagligvarer, 26 specialbutikker og et stort lavprisprogram.

Prisen for at få leveret uden for København har været i størrelsesorden 59-79 kr. Det er den pris, der skæres ned til 29 kr. Køber man for over 1200 kr. er det gratis.

”Vi har mange faste kunder i hovedstadsområdet. Vores næste skridt handler om at få flere forbrugere i det øvrige Danmark til at opleve den bekvemmelighed det er at købe dagligvarer på nettet og få dem leveret til døren,” siger Jesper Lykke Wacherhausen.

Det er Postnord, der står for distributionen, og i takt med, at flere køber online, bliver det også muligt at gøre distributionen mere effektiv og dermed billigere.

De nye priser gælder fra levering på tirsdag den 7. juni, og der kan bestilles allerede fra i dag.

Besøg butikken her og læs mere:

Coop.dk/mad

Yderligere information: Kommerciel direktør Jesper Lykke Wacherhausen, 5114 0100

Coop.dk Shopping åbner ny online bogbutik6.9.2017 12:00pressemeddelelse

Onsdag den 6. september slår Coop.dk Shopping dørene op til en ny online bogbutik, hvor danskerne kan gå på opdagelse i alt fra bestsellere, krimier og biografier til børnebøger, fagbøger, kogebøger og rejsebøger. Butikken er ifølge Peter Gram Møller, kommerciel direktør i Coop.dk Shopping, et naturligt led i udviklingen af Coop.dk Shoppings overordnede strategi om, at være danskernes foretrukne online shoppingcenter. - Den fysiske bog er langt fra udkonkurreret af e-bøger og netlydbøger, udtaler Peter Gram Møller. - Det oplever vi i Coops fysiske butikker som Kvickly og SuperBrugsen. Ifølge Bog- og Litteraturpanelets seneste årsrapport, ”Bogen og litteraturens vilkår 2016”, som blev offentliggjort i september 2016, har boghandelen oplevet stærk konkurrence fra supermarkederne og internethandlen og det er denne tendens Coop.dk Shopping tapper yderligere ind i. Ifølge rapporten er produktionen af trykte bøger generelt stigende og fx er ny dansk skønlitteratur steget med mere end 50 % si