Coop halverer prisen på online-køb af mad

Nu bliver det langt billigere for danskere uden for København at få leveret dagligvarer til døren.

Coops nye online-butik, Coop.dk MAD, halverer priserne for at få leveret varerne, så det fremover kun koster 29 kr.

”Vi vil gerne vise, at vi mener det alvorligt, når vi siger, at vi er landsdækkende,” siger kommerciel direktør Jesper Lykke Wacherhausen, Coop.dk MAD.

Coop.dk MAD åbnede 7. april med ”alt det bedste fra Coop” i form af 8.000 forskellige dagligvarer, 26 specialbutikker og et stort lavprisprogram.

Prisen for at få leveret uden for København har været i størrelsesorden 59-79 kr. Det er den pris, der skæres ned til 29 kr. Køber man for over 1200 kr. er det gratis.

”Vi har mange faste kunder i hovedstadsområdet. Vores næste skridt handler om at få flere forbrugere i det øvrige Danmark til at opleve den bekvemmelighed det er at købe dagligvarer på nettet og få dem leveret til døren,” siger Jesper Lykke Wacherhausen.

Det er Postnord, der står for distributionen, og i takt med, at flere køber online, bliver det også muligt at gøre distributionen mere effektiv og dermed billigere.

De nye priser gælder fra levering på tirsdag den 7. juni, og der kan bestilles allerede fra i dag.

Besøg butikken her og læs mere:

Coop.dk/mad

Yderligere information: Kommerciel direktør Jesper Lykke Wacherhausen, 5114 0100

Irma går til kamp for miljøet: Klar med de første klimavenlige bæreposer21.6.2018 08:30pressemeddelelse

Som den første kæde i Danmark erstatter Irma nu plastic-bæreposerne med en klimavenlig og genanvendelig bærepose. De er i halvdelen af Irma butikkerne fra uge 29 og vil derefter blive rullet ud til hele kæden. ”Irma vil gå forrest, når det gælder mere bæredygtigt forbrug. Vores kunder har efterspurgt mere klimavenlige poser. Derfor er vi glade for, at vi som de første kan tilbyde denne type bærepose,” siger direktør Søren Steffensen, Irma. De nye poser er plantebaserede polyethylen baseret på sukkerør modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. De ny poser er produceret af ornybart materiale, hvor planterne har optaget Co2 imens de voksede og derfor er poserne klimavenlige, samtidig med at de der produceret under ordentlige forhold.. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. ”Selvom det er den hidtil mest klimavenlige bærepose i dansk detailhandel og er bæredygtigt, er det en stadig en god idé at man gen

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse

Hvilke fødevarer: X-tra Party pølser EAN: 7340011382485 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli/LokalBrugsen, Fakta og på Coop.dk/mad Party pølser EAN: 7340011437956 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Fakta Virksomhed, der kalder tilbage: Coop Danmark A/S Producent: Animex Foods Årsag: Der er fundet stykker af blødt blåt plast i enkelte pakker med Bedst før: 19.06.2018 Risiko: Tilstedeværelsen af plastik medfører at produktet er uegnet til konsum. Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume: 5159 3134

Coop og YouSee i nyt partnerskab14.6.2018 08:00pressemeddelelse

Nyt partnerskab giver de1,7 million medlemmer af Coop bonus på mobiltelefoni hos Danmarks største teleselskab, YouSee. Bonusaftalen er første resultat af det nye partnerskab mellem Coop og YouSee, hvor den fælles ambition er at give danskerne adgang til attraktive mobilpakker med endnu flere fordele. ”Vi er glade for aftalen, fordi den indebærer, at vores medlemmer altid har adgang til de mest tidssvarende løsninger inden for mobiltelefoni. Coop og vores medlemsprogram skal favne den danske husstand og dets udgifter – her er telefoni centralt. YouSee og Coop har samme høje digitale niveau, hvorfor vores muligheder og fremtid er ret spændende” siger direktør for Coops medlemsprogram & Digitale Kanaler, Anders Mittag. Også hos YouSee er man begejstrede for den nye aftale. ”Vores kunder bliver mere og mere digitale, og derfor giver det rigtig god mening for os at samarbejde med Coop, der ligesom os har fokus på den digitale kundeoplevelse. Vi er glade for, at vores kunder nu ikke kun får