Coop gør det nemmere af sortere affald korrekt

Ny mærkning skal skabe mere bæredygtig hverdag

Danskerne vil gerne bidrage til en mere bæredygtig udvikling – også når de smider deres brugte emballage ud.

Mange mener dog, at det kan være svært at sortere affald korrekt. Det kan være svært at gennemskue, hvad hver enkelt emballage er lavet af, og dermed hvordan den sorteres korrekt til genanvendelse.

Coop har på den baggrund arbejdet på, at indføre information på emballagerne til alle Coops egne varer, eksempelvis ”Änglamark”, ”365”, ”Coop” og ”X-tra”. Det er nu på plads og der findes dermed flere tusinde varer i Kvickly, Superbrugsen, Dagli´Brugsen og Fakta, som har anførte beskrivelser af, hvordan emballagen bedst sorteres til genanvendelse.

”Det er rigtig positivt, at Coop vil gøre det nemmere for forbrugerne, at gøre det miljømæssige bedste med emballagen. Emballage er mange ting, og det er ikke altid nemt at gennemskue hvad der er hvad, når det skal sorteres ude hos borgeren,” siger Sine B. Fauerby, Danmarks Naturfredningsforening.

”Det er en lille ting, der kan gøre en stor forskel. Korrekt affaldssortering er godt for miljøet og et skridt mod en mere bæredygtig hverdag, som mange danskere efterspørger,” siger CSR-direktør Signe D. Frese, Coop.

Coop opfordrer alle producenterne af mærkevarer til at indføre lignende information på deres emballager.

Yderligere information: CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese, 3091 9246

Halvårsregnskab fra Coop Bank14.9.2018 13:15pressemeddelelse

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet. Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder. Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr. Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år. ”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber. Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og te

Fakta klar med første bio-bærepose10.9.2018 07:57pressemeddelelse