Coop går på børsen med ny investeringsforening

Coop Opsparing er navnet på Danmarks nye investeringsforening, som fra denne uge er noteret på Københavns Fondsbørs.

Med det mål at sikre alle danskere adgang til, billige, enkle og ansvarlige investeringer bliver Coop Opsparing et alternativ til de etablerede foreninger.

Der vil fra begyndelsen være 3 afdelinger i Coop Opsparing med hver sin risiko-profil. De hedder:

Modig

Moderat

Forsigtig

”Der er et behov for at få finansielle produkter, der er forståelige, enkle og med mindre gebyrer,” siger formanden for Coop Opsparing, Lasse Bolander.

Coop Opsparing investerer størstedelen af porteføljen i ETF-fonde (en investeringsfond, der ikke forsøger at slå markedet, men følger det). Værdipapirerne er udvalgt ud fra deres ESG-rating (Enviromental, Social, Governance), der bl.a. vurderer bæredygtighed og social ansvarlighed. På den måde er det muligt at lade sparepengene gro med god samvittighed.

Coop Opsparing´s 3 afdelinger er noteret på Københavns Fondsbørs og kan handles for både frie- og pensionsmidler. I Coop Bank kan medlemmer af Coop gratis oprette et depot, hvor der kan handles for frie midler.

Læs mere på www.coop-opsparing.dk

Yderligere information: Adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank, 2020 2729

Apoteker rykker ind i Kvickly23.5.2019 11:30:00 CESTPressemeddelelse

Nu åbner de første apoteker i et nyt samarbejde mellem kæden APOTEKEREN og Kvickly. Det første åbner i Kvickly i Slotscentret i Holbæk 12. juni. Det næste åbner i Kvickly Grindsted 1. november. Og flere andre er på vej. Det sker som led i en rammeaftale mellem APOTEKEREN og Coop, som blev indgået sidste år, som den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Apoteket i Kvickly er en filial af Holbæk Løve Apotek. Det bliver bemandet med faguddannet personale, farmakonomer og farmaceuter og vil have fuldt sortiment. Apoteket har åbent alle hverdage fra 9.30-18 og lørdag 10-14. Kvickly og APOTEKEREN forventer, at der vil komme en række apoteker i løbet af det kommende år. I forvejen har Kvickly apotek i 15 andre varehuse. ”Det gør hverdagen lettere for vores kunder, når de kan de kan klare deres apoteksindkøb samtidig med, at de er ude at købe ind i Kvickly. Og dermed bidrager det til, at vi bliver et endnu mere attraktivt sted at komme,” siger kædedirektør Allan Kristof