Coop går i samarbejde med Too Good To Go

Kunderne kan nu købe varer med op til 75 procent rabat, inden dato udløber, i de første 40 Coop-butikker

I kampen for at reducere madspild indleder Coop og online platformen Too Good To Go et samarbejde.

Fra begyndelsen omfatter det ca. 40 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og DagliBrugsen. Inden udgangen af i år forventer Coop, at over 100 butikker er med i ordningen.

Her kan kunderne nu via Too Good To Go-appen købe varer, som ellers ville blive smidt ud, til en meget lav pris, op til 75 procent under normalprisen. Det vil især være brød og kager fra bagerafdelingerne, men kan også omfatte andre varer, der endnu ikke er blevet for gamle.

”Vi har de seneste tre år arbejdet med at reducere vores madspild, og sætte varer ned i pris, når de nærmere sig udløbsdato. Vi kan stadig gøre meget og ser derfor gerne på samarbejder, der kan hjælpe både os og vores kunder til at reducere madspildet. Too Good To Go er et fantastisk godt og sympatisk koncept, som vi også tror mange af vores kunder synes om,” siger CSR-direktør Signe Frese, Coop.

”Vi er rigtig glade for at styrke vores samarbejde med Coop og derigennem bidrage til indsatsen i kampen mod madspild i Danmark. Vi er overbeviste om at dette samarbejde vil være særdeles positivt for Coop og Coop’s kunder over hele Danmark,” siger Henrik Stampe, Chief Sales Officer, Too Good To Go.

Too Good To Go blev grundlagt i Danmark i slutningen af 2015 af en gruppe unge iværksættere. Over det seneste år har de skabt en international virksomhed med tilstedeværelse i Færøerne, Norge, Storbritannien, Frankrig, Tyskland, Schweiz og Australien. Too Good To Good har siden lanceringen redistribueret 1 million måltider og vigtigst af alt så har de reddet over 1200 ton mad fra skraldespanden. Virksomheden modtog i november Nordisk Råds Miljøpris.

Yderligere information:

CSR-direktør Signe Frese, 3091 9246

Chief Sales Officer Henrik Stampe, 2160 1599

Coop stopper salg af vatpinde af plastik25.5.2018 06:15pressemeddelelse

Coop stopper salget af vatpinde af plast, og vil fremover udelukkende sælge vatpinde af bæredygtigt FSC-certificeret papir. Problemet med vatpinde opstår, når de skylles ud i toilettet. I rensningsanlægget forsager vatpindene problemer, da de kan slippe lige igennem anlæggenes riste, og hurtigt forstopper systemet eller ender i maskineriet. Vatpindene risikerer også at ende i naturen, når de ikke sætter sig fast i rensningsanlægget, men i stedet suser lige igennem. Vatpinde i plast er svære for naturen at nedbryde, og belaster derfor naturen i mange år. Undersøgelser af danske strandområder peger på, at vatpinde udgør en væsentlig del af det affald, der findes på de danske strande. ”Vi kommer til at have en langt mere kritisk brug af plastic i de varer, vi sælger. Og vi kommer til at træffe langt mere miljørigtige valg af materialer, når vi sætter produkter på markedet. Selvom plastik i nogle sammenhænge kan have mange miljømæssige fordele, som mange forbruger ikke nødvendigvis er opmæ

For andet år i træk: Coop Bank nr. 1 i test23.5.2018 08:36pressemeddelelse

Forbrugerrådet Tænk Penge har igen kåret Coop Bank som bedst, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. I konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber vinder CoopLån 20+ blandt andet på grund af: 1. Konkurrencedygtig rente 2. Lave omkostninger 3. Fleksibilitet i tilbagebetaling 4. Ingen etableringsomkostninger Det var stort set de samme egenskaber, der sikrede CoopLån 20+ 1. pladsen sidste år. Coop Bank har dog ikke hvilet på laurbærrene. På tre vigtige punkter er CoopLån 20+ nemlig blevet forbedret. Der er kommet mulighed for længere løbetid og fast rente. Samtidig er kvartalstilskrivning af rente fjernet, så rentesats og ÅOP nu er ét og samme tal – og dermed endnu mere enkelt for forbrugerne at forstå. ”Vi arbejder løbende på at gøre vores produkter mere enkle og sikre os, at vi altid har et af markedets bedste tilbud, så vi er glade for at få blåstemplingen fra Forbrugerrådet

Coop lukker lokale butikker17.5.2018 13:00pressemeddelelse

En række Dagli´Brugser & LokalBrugser, der gennem en årrække har givet underskud, bliver nu lukket. Pr. 30. juni lukker Coop 15 Dagli´Brugser & LokalBrugser over hele landet. Det drejer sig om disse butikker: Hornsyld Gørding Taulov Nykøbing Mors Thisted Resen Ullerslev Årslev Arden Holbøll Plads, Aalborg SØ Suldrup Hjortekær Smidstrup Strand Kragelund Viborg ”Det er butikker, der giver betydelige underskud og hvor vi gennem flere år har kæmpet for at vende udviklingen. Men i år har butikkerne samlet set desværre forstærket den negative udvikling, trods en stor indsats fra medarbejdernes side. Vi ser derfor ikke flere muligheder for at drive dem videre,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. Udover disse 15 butikker lukker Brugsen på Amagerbrogade i København også. Til sammen har de 16 butikker belastet Coop med et underskud på et årligt to-cifret millionbeløb. Ca. 300 medarbejdere berøres af lukningen. Coop gør alt, hvad der er muligt for at skaffe dem job andetsteds i