Coop forstærker software-selskab med internationale kapaciteter

Grundlæggeren af den globale softwarevirksomhed Umbraco, Niels Hartvig, og, Marc Fischli, partner i verdens førende virksomhed inden for detailhandelsanalyser og -viden, dunnhumby, træder ind i bestyrelsen for Lobyco A/S.

Lobyco er Coops softwareselskab, som blev stiftet i september 2020. Ambitionen er at skabe et globalt softwareselskab, hvor man i øjeblikket sælger den teknologi, der ligger bag Danmarks mest populære app, Coop Appen.

”Med Niels og Marc i bestyrelsen har vi fået to internationale kapaciteter, med viden og erfaring i, hvordan man henholdsvis skalerer danskudviklet teknologi globalt og i, hvordan detailkæder over hele verden opererer,” siger bestyrelsesformand for Lobyco, adm. direktør Kræn Østergaard Nielsen.

Lobyco er præget af stor interesse for digitale kundeoplevelser, som er kernen i Coop Appen.

I december indgik Lobyco en partneraftale med en af Islands største detailhandlere, Samkaup, der indebærer, at Lobyco skal levere en digital platform, der skal hjælpe Samkaup med digitalisering af deres loyalitetsprogram og tilbyde deres kunder digitale værktøjer, der gør det nemmere, sjovere og billigere at handle ind.

I øjeblikket er der forhandlinger med flere aktører om store aftaler, som forventes afsluttet inden for nærmeste fremtid.

”Den teknologi vi har udviklet til Coop Appen, er unik, og interessen for den kolossal fra kæder fra hele verden. Vi er med ved bordet, når verdens største detailhandelsvirksomheder vælger deres digitale loyalitetsplatform,” siger adm. direktør Jan Madsen, Lobyco.

Lobyco er officiel Microsoft ISV Partner.

Umbraco er en dansk software-virksomhed, grundlagt i 1999 af Niels Hartvig, som har udviklet er en open source Content Management System-platform, som i dag er installeret over 730.000 steder i verden.

”Det er meget tilfredsstillende at hjælpe unik dansk software ud i verden. Jeg ser stort potentiale i Lobyco, og glæder mig til at kunne bidrage på virksomhedens rejse ud i verden,” siger Niels Hartvig.

dunnhumby er et London-baseret analyse- og rådgivningsfirma for mange af verdens førende detailhandelskæder. I Danmark har de et tæt samarbejde med Coop.

”Behovet for at få effektive, digitale kommunikationskanaler til kunderne er enormt hos kæder i alle brancher i det meste af verden. Lobyco har dokumenteret deres kompetence og derfor er potentialet stort,” siger Marc Fischli, dunnhumby.

Han og Niels Hartvig er trådt ind i bestyrelsen, der ud over dem består af Coops teknologidirektør Morten Holm og adm. direktør Kræn Østergaard Nielsen.

Yderligere information: Adm. direktør Jan Madsen, Lobyco, 0045 5159 3838

400 Coop-butikker donerer påskens overskudsvarer26.3.2024 06:46:14 CET | Pressemeddelelse

Onsdag og lørdag aften inden helligdagene vil organisationen Stop Spild Lokalt (SSL) hente varer i omkring 400 af Coops butikker – varer som ellers ville løbe på datoen, inden påsken er omme. Varerne omfordeles af SSL via deres madoaser i hele Danmark. Det drejer sig først og fremmest om de butikker, der holder lukket i påskehelligdagene, og dermed har overskudsvarer, som ikke kan holde sig, til butikkerne åbner igen efter påske. "I Stop Spild Lokalt oplever vi ved højtiderne et særligt stort pres, ude i familierne, hvor det er ekstra svært at få enderne til at mødes. Derfor er vi glade for, at vi igen i år oplever en stor opbakning fra Coops butikker og en lyst til at donere deres overskudsvarer, så det kan gavne en masse mennesker" siger stifter og direktør af SSL, Rasmus Erichsen. For andet år i træk er påskeuddelingen på højde med juledonationen i forhold til mængden af mad der indsamles og uddeles, antallet af uddelingssteder rundt om i Danmark, og antallet af frivillige, der delt