Coop får nyt medlem af bestyrelsen

Koncernchef Erik Gunset Sønsterud, Elkjøp Nordic, bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S.

Han afløser Susanne Koch Mørch, der stopper, efter at hun netop er tiltrådt jobbet som adm. direktør for Tivoli A/S.

Erik Gunset Sønsterud, 52 år, er norsk, uddannet statsautoriseret revisor, og er adm. direktør for Elkjøp Nordic, der er Nordens største forhandler af forbrugerelektronik med butikker i hele Norden, 10.000 medarbejdere og en omsætning omkring 40 milliarder kr. I Danmark driver de Elgiganten.

”Med Erik i bestyrelsen får vi en person med topleder-erfaring fra en succesfuld international detailhandelsorganisation og med stærk finansiel indsigt. Derfor er jeg glad for at han har påtaget sig opgaven at indgå i vores bestyrelse,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander.

Tidligere har Erik Gunset Sønsterud været partner i PwC og finansdirektør i Nordens største bilkoncern, MøllerGruppen. Siden 2017 har han været i Elkjøp Nordic.

”Jeg vil benytte lejligheden til at takke Susanne Mørch Koch for en flot indsats gennem de seneste godt fire år i vores bestyrelse,” siger Lasse Bolander.

SuperBrugsen Hørning og Coop går sammen: Bygger fremtidens lavprissupermarked24.9.2020 09:00:00 CESTPressemeddelelse

SuperBrugsen Hørning og Coop har indgået en aftale om, at det bliver Danmarks nyeste kæde, Coop 365, der skal åbne på Torvet i Hørning. Her er SuperBrugsen/Hørning Brugsforening i samarbejde med Bach Invest allerede i fuld gang med et byggeri, der kommer til at omfatte 28 lejeboliger og en 1200 kvm. stor dagligvarebutik. Planen er, at det skal stå færdig om ca. et år. Coop overtager lejemålet 27. august 2021, og forventer at åbne den nye butik for kunderne i løbet af september næste år. ”Med byggeriet sikrer vi, at det velfungerende handelsliv omkring Torvet med de mange gode specialbutikker og SuperBrugsen styrkes og bliver endnu mere attraktiv for kunderne,” siger uddeler Jens F. Grøftehauge, SuperBrugsen Hørning. Coops nye adm. direktør, Kræn Østergård Nielsen, besøgte forleden Hørning. Han er glad for aftalen mellem Coop og SuperBrugsen Hørning – hvor han i øvrigt selv begyndte sin karriere som salgsassistent 25 år siden. ”Dette er et godt eksempel på, hvordan samarbejdet skal fung

Coop Denmark Establishes Global Software Company8.9.2020 14:03:35 CESTPressemeddelelse

On 1 September 2020, Coop established a new independent company: Lobyco A/S. It kicks off with 120 employees, working on the development and operation of digital solutions. The idea is to sell the solutions developed for customers in Coop’s Danish shops to other chains around the world. The ambition is to create a global software company. “We have witnessed huge interest in the solutions we have developed for the Coop App. We have already sold the first solutions and we are currently holding discussions with retailers from the likes of The United States, Europe, South America and even New Zealand,” says Jan Madsen, Group Managing Director of Coop and CEO of the new company. Lobyco has become an official Microsoft ISV Partner. This provides access to Microsoft’s global network of retail customers, and the solutions were one of Microsoft’s top attractions at the world’s largest trade fair for retail technology in New York earlier this year. “By making it an independent business area, not