Coop får nyt medlem af bestyrelsen

Koncernchef Erik Gunset Sønsterud, Elkjøp Nordic, bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S.

Han afløser Susanne Koch Mørch, der stopper, efter at hun netop er tiltrådt jobbet som adm. direktør for Tivoli A/S.

Erik Gunset Sønsterud, 52 år, er norsk, uddannet statsautoriseret revisor, og er adm. direktør for Elkjøp Nordic, der er Nordens største forhandler af forbrugerelektronik med butikker i hele Norden, 10.000 medarbejdere og en omsætning omkring 40 milliarder kr. I Danmark driver de Elgiganten.

”Med Erik i bestyrelsen får vi en person med topleder-erfaring fra en succesfuld international detailhandelsorganisation og med stærk finansiel indsigt. Derfor er jeg glad for at han har påtaget sig opgaven at indgå i vores bestyrelse,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander.

Tidligere har Erik Gunset Sønsterud været partner i PwC og finansdirektør i Nordens største bilkoncern, MøllerGruppen. Siden 2017 har han været i Elkjøp Nordic.

”Jeg vil benytte lejligheden til at takke Susanne Mørch Koch for en flot indsats gennem de seneste godt fire år i vores bestyrelse,” siger Lasse Bolander.

Coop går i samarbejde med TV 2 om årets julekalender14.11.2020 04:00:00 CETPressemeddelelse

TV 2 og Coop har indgået et eksklusivt samarbejde om årets julekalender for børn. Det indebærer, at der er udviklet samlealbum og samlekort, som allerede nu kan fås i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. Kortene, som man får når man handler i butikkerne, kan indsættes i samlealbummet, som indeholder uddybende historier om de forskellige karakterer og steder i ”Juleønsket”. Der er også små opgaver og gåder og opskrifter fra Coops mad- og undervisningsprojekt Go Cook. Så der er kort sagt stof til god underholdning i julemåneden. Årets julekalender er ”Juleønsket”, der er en genudsendelse fra 2015, og det har været en af TV 2s mest populære julekalendere. Yderligere information: Projektleder Tanja La Cour, 28 30 28 06 Tanja.la.cour@coop.dk Læs mere om albummet og kortene på www.coop.dk/juleoensket

Coop er igen begyndt at købe ejendomme: Investerer over 1,5 mia. på to år12.11.2020 10:28:09 CETPressemeddelelse

Coop vil i fremtiden i højere grad eje de ejendomme, hvorfra man driver sine butikker. Derfor har koncernen i 2019 og 2020 investeret over 1,5 milliard kr. i ejendomme. Det seneste køb er Nørrebro Holding af 2019 ApS, der bl.a. omfatter ejendomskomplekset Nørrebrogade 155-159 i København, som man har købt for godt 300 millioner kr.,og hvor det er tanken at udvikle en endnu bedre butik for kunderne. Derudover har Coop i løbet af i år købt et større tocifret antal butiksejendomme over hele landet. I 2019 købte Coop den markante ejendom på Fyn, hvor fra man driver Odense Distributionscenter, for over en halv milliard kr. ”Vi vil gerne eje de ejendomme, der er vitale for vores infrastruktur. Og vi mener, at retail og real estate er tæt forbundet. Derfor vil vi på langt sigt og under de rette markedsvilkår købe nye ejendomme, hvorfra vi selv driver butikker,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop. Flere andre større ejendomshandler ventes at falde på plads inden for de kommende m