Coop færdiggør gigantisk ejendomsudvikling og realiserer milliardindtægt

Coop sætter ejendomskomplekset Sønderhøj og MegaSyd i Viby ved Aarhus til salg.

Coop kroner 25 års udviklingsarbejde i Viby ved Aarhus ved at sælge ejendomskomplekset Sønderhøj og MegaSyd i Viby, som tidligere husede FDBs Viby Fabrikker.

Der er tale om ejendomme med areal på i alt ca. 114.000 kvm. Den alt overvejende del er udlejet.

Hele komplekset er udbudt til salg og forventes at indbringe et milliard-beløb.

”Vi er stolte over projektet, hvor vi har forvandlet et nedlagt fabriksområde til et attraktivt og moderne erhvervsområde,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander, Coop.

”Vi er nu færdige med udviklingsprojektet, der blev sat i gang i begyndelsen af 1990erne og har i dag et ejendomskompleks i meget høj kvalitet, med store stabile lejere, optimal geografisk placering og lange lejemål for langt den største del.

Da investering i ejendomme, som ikke er til egen brug, er uden for vores kerne forretning, og ejendomsmarkedet er gunstigt, er det naturligt at udbyde Sønderhøj og MegaSyd nu,” siger Lasse Bolander.

Coop har over den seneste tid modtaget et stigende antal henvendelser fra både danske og internationale investorer, som er interesseret i at købe ejendomskomplekset. Derfor er en salgsproces sat i gang.

Provenuet fra salget vil blive brugt til at reducere gæld og finansiere modernisering af Coops butiksnet og digitaliseringen af Coop

Blandt de største lejere er Arla Foods, Erhvervsakademi Aarhus, Kvickly og Bauhaus.

Coop købte den første del af arealet i 1904 og etablerede og drev en række fabrikker op gennem 1900-tallet, der producerede alt fra tovværk til sennep og sæbe. Da man stoppede med produktion, begyndte man i 1996 i stedet at udvikle den attraktive beliggenhed til erhvervsområde med kontorer og butikker.

Yderligere information: Bestyrelsesformand Lasse Bolander, 2244 7444

Thise Mejeri fylder 30 – og fejrer sølvbryllup med Coop6.8.2018 12:15pressemeddelelse

Et af dansk dagligvarehandels lykkeligste forhold runder i august et skarpt hjørne. Da fejrer Thise Mejeri og Coop, at de har samarbejdet i 25 år. Samtidig fylder det økologiske mejeri på Salling 30 år. I løbet af de 25 år har samarbejdet udviklet sig fra at omfatte et enkelt produkt til nu at omfatte 175 produkter, hvoraf mange har været nyskabende og sat nye standarder i køledisken: Jersey Minimælk, Skyr, Vesterhavsosten og senest Græsmælk er blot nogle eksempler på de nyskabende mejeri-produkter, som Thise og Coop har gjort til salgssucceser, der har ændret udvalget af mejerivarer. ”Samarbejdet mellem os og Thise har alt det vi ønsker, når vi siger, at vi vil være ”Sammen om bedre mad”. De går nye veje, de skaber produkter med ekstra kvalitet, de har hjertet med i alt hvad de gør – og så er de dejlige at samarbejde med,” siger adm. direktør Peter Høgsted, Coop. Thise Mejeri er på de 30 år gået fra en omsætning på nul til en milliard kr. årligt, hvor Coop står for den største del. Si

Borger-finansieret Brugs åbner med et brag1.8.2018 05:20pressemeddelelse