Coop Danmark A/S

Coop færdiggør gigantisk ejendomsudvikling og realiserer milliardindtægt

Del

Coop sætter ejendomskomplekset Sønderhøj og MegaSyd i Viby ved Aarhus til salg.

Coop kroner 25 års udviklingsarbejde i Viby ved Aarhus ved at sælge ejendomskomplekset Sønderhøj og MegaSyd i Viby, som tidligere husede FDBs Viby Fabrikker.

Der er tale om ejendomme med areal på i alt ca. 114.000 kvm. Den alt overvejende del er udlejet.

Hele komplekset er udbudt til salg og forventes at indbringe et milliard-beløb.

”Vi er stolte over projektet, hvor vi har forvandlet et nedlagt fabriksområde til et attraktivt og moderne erhvervsområde,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander, Coop.

”Vi er nu færdige med udviklingsprojektet, der blev sat i gang i begyndelsen af 1990erne og har i dag et ejendomskompleks i meget høj kvalitet, med store stabile lejere, optimal geografisk placering og lange lejemål for langt den største del.

Da investering i ejendomme, som ikke er til egen brug, er uden for vores kerne forretning, og ejendomsmarkedet er gunstigt, er det naturligt at udbyde Sønderhøj og MegaSyd nu,” siger Lasse Bolander.

Coop har over den seneste tid modtaget et stigende antal henvendelser fra både danske og internationale investorer, som er interesseret i at købe ejendomskomplekset. Derfor er en salgsproces sat i gang.

Provenuet fra salget vil blive brugt til at reducere gæld og finansiere modernisering af Coops butiksnet og digitaliseringen af Coop

Blandt de største lejere er Arla Foods, Erhvervsakademi Aarhus, Kvickly og Bauhaus.

Coop købte den første del af arealet i 1904 og etablerede og drev en række fabrikker op gennem 1900-tallet, der producerede alt fra tovværk til sennep og sæbe. Da man stoppede med produktion, begyndte man i 1996 i stedet at udvikle den attraktive beliggenhed til erhvervsområde med kontorer og butikker.

 

Yderligere information: Bestyrelsesformand Lasse Bolander, 2244 7444

Nøgleord

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

5159 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum