Coop donerer 80 paller frugt og grønt fra Aarhus-lager til ukrainske flygtninge i Jylland

Frisk frugt og grønt fra Hasselager Ferskvarecenter ved Aarhus, bliver i dag doneret til ukrainske flygtninge og andre udsatte i Jylland. Det drejer sig om 80 paller med alle slags forskellige frugter og grøntsager.

Det sker i et samarbejde med foreningen Stop Spild Lokalt og FødevareBanken, der i forvejen er samarbejdspartnere med Coop i kampen mod madspild.

”Vi er glade for at kunne hjælpe og taknemmelige for, at Stop Spild Lokalt og FødevareBanken har reageret meget hurtigt, så varerne kommer ud til nogle, der har brug for dem, mens varerne stadig er helt friske,” siger ansvarlighedsdirektør i Coop, Signe D. Frese.

Stop Spild Lokalt og FødevareBanken henter og fordeler de første varer i dag.

”Vi er rigtig glade for vores samarbejde med Coop, som gør det muligt at hjælpe så mange mennesker i nød, særligt i disse tider,” siger direktør Rasmus Eriksen, fra Stop Spild Lokalt.

“Frugt og grønt er en kæmpe gave for vores over 130 modtagere i Midtjylland, at vi denne uge har bilerne fuld af varer fra Coop. Det er vigtigt, vi alle er med til at gøre, hvad vi kan for dem, der har brug for hjælp - herunder de ukrainere, der kommer til Danmark,” siger direktør for FødevareBanken Lea Gry von Cotta-Schønberg.

Yderligere information:

Ansvarlighedsdirektør i Coop, Signe D. Frese, 3091 9246

Jeff Gravenhorst træder ind i Coops bestyrelse23.5.2022 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den tidligere adm. direktør for ISS A/S, Jeff Gravenhorst, indtræder i bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Han afløser den hidtidige næstformand, Jørgen Clausen, der efter 15 år i bestyrelsen har valgt at stoppe. Jeff Gravenhorst, 60 år, var CEO for ISS fra 2010-2020. I dag arbejder han som professionelt bestyrelsesmedlem, og er bl.a. formand ingeniørvirksomheden Rambøll, skadeserviceselskabet SSG og deleboligkonceptet My Homes. Tidligere har han bl.a. været i bestyrelsen for andelsselskabet Danish Crown. ”Med Jeff i bestyrelsen får vi en meget stærk kompetence inden for ledelse, virksomhedskultur og HR, som er nøgleområder i Coops strategi frem mod 2025. Jeg ser meget frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg håber at kunne bidrage til udviklingen af en kultur med fokus på medarbejderne. Uanset hvor de er i en så stor organisation, er de afgørende for, at Coop kan forblive en vigtig samfundsaktør, hvor kunderne oplever, at de får noget ekstra,” siger Jeff Grav

Dagli´Brugsen byder nye kunder velkomne med dialekt og kendt influencer i nyt kommunikationsunivers20.5.2022 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af nærbutikker, Dagli´Brugsen, har premiere på et nyt kommunikationsunivers og helt nye medievalg. Det sker for at kommunikere klarere og konkret til kunder i de mange lokalsamfund, hvor Dagli´Brugsen er et naturligt mødested. Det nye pay-off for kæden hedder ”Langt fra byen, tæt på hinanden.” ”Det skal tydeliggøre vores strategi, der handler om, at vi vil være med gøre de steder, hvor vi har butikker, til et godt sted at bo. Med vores kommunikation vil vi gøre det tydeligere for kunderne, hvad de kan forvente af os,” siger kædedirektør Maria Beck-Tange. ”Nærhed og fællesskab er nøgleord for os. Og det er det også for den voksende gruppe af yngre familier, der i disse år flytter fra de større byer og ud i de mindre lokalsamfund. Med det nye kommunikationsunivers vil vi vise, at de kan forvente at møde nogle mere personlige, mere lokale butikker, end de måske er vant til. Samtidig handler det også om at understrege det unikke i vores butikker for de kunder, som all

Coop åbner klima-laboratorie i Aarhus10.5.2022 15:53:54 CEST | Pressemeddelelse

Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus bliver til Klima Kvickly. Her vil Coop over det næste år teste, hvordan kunderne kan guides til at handle ind med fokus på bedre klimavalg. Hvordan kan man træffe klimabevidste valg i sit forbrug af dagligvarer? Klimaaftrykket fra danskernes madforbrug er stort, og det er en bunden opgave at få det reduceret. Landbruget, producenterne og leverandørerne kan gøre meget, men en stor del af reduktionen i klimaaftrykket fra maden, vi spiser, skal komme fra ændrede forbrugsvaner. For at blive klogere på hvad der skal til for at hjælpe de bedre klimavaner på vej, lancerer Coop nu et klima-laboratorie. Uden at fjerne varer fra sortimentet eller ændre på priserne vil Coop over det kommende år udvikle, teste og implementere klimarettede tiltag og løsninger, som skal guide og inspirere til at træffe bedre klimavalg. Klima-laboratoriet etableres i Kvickly i Bruuns Galleri. Varehuset omdøbes til ’Klima Kvickly’, og skal være et klima-laboratorie, hvor Coop vil udvi