Coop Crowdfunding og CONNECT Denmark i samarbejde

Ny hjælp til mindre virksomheder indenfor mad og drikke

Coop udvider nu hjælpen til små og mellemstore danske fødevareproducenter.

Med en ny aftale med organisationen CONNECT Denmark vil Coop Crowdfunding komme tættere på såvel eksisterende som nye potentielle leverandører og samarbejdspartnere.

CONNECT Denmark er et non-profit og landsdækkende kompetencenetværk med ca. 800 medlemmer, som frivilligt hjælper seriøse iværksættere og små og mellemstore virksomheder (SMV) med professionel forretningsmæssig og strategisk sparring. Netværket består af erfarne ledere, eksperter og nøglemedarbejdere fra både små og store virksomheder og organisationer som bl.a. Dansk Industri, EY, DTU, Atea, Atradius og Vækstfonden.

Nu stiller Coop en række af sine egne eksperter inden for forretningsudvikling, indkøb og markedsføring til rådighed som rådgivere for de mindre virksomheder.

”Vi ønsker at være nr. 1 i udviklingen af nye fødevarevirksomheder for at skabe fornyelse i vores branche og sikre kunderne nye og bedre dagligvarer. Med dette samarbejde kommer vi tættere på og kan få forhåbentlig gøre en forskel for de ildsjæle, som brænder for bedre mad,” siger foreningsdirektør Mike Dranov, Coop Amba – foreningen der ejer Coop Danmark og Coop Crowdfunding.

CONNECT Denmark har siden starten hjulpet mere 2500 virksomheder på vej.

”Vi er glade for samarbejdet med Coop Crowdfunding, fordi det skaber en unik mulighed for de mange, nye fødevareproducenter, der spirer frem i disse år. Nu kan de få rådgivning af landets førende eksperter inden for dagligvarer, de får mulighed for finansiering via Crowdfunding og bedre chance for at komme ind på hylderne i de største kæder,” siger direktør Gitte Haaning Høj, CONNECT Denmark.

Virksomheder kan komme i betragtning til at få rådgivningen via www.connectdenmark.com

Yderligere information:

Direktør Gitte Haaning Høj, CONNECT Denmark, 5176 2720 / gitte@connectdenmark.com

Foreningsdirektør Mike Dranov, Coop Amba, 5221 3254/ mike.dranov@coop.dk

Valgresultat i Coop: De skal sætte retningen7.10.2019 14:23:33 CESTPressemeddelelse

Resultatet fra årets landsrådsvalg i Coop er nu afgjort. Der er sat navne på 50 personer, som de næste to år skal sidde i Coops højeste myndighed, der i alt består af 124 medejere i Coop. Valgdeltagelsen har været rekordhøj, og der er både fornyelse og kontinuitet på resultatlisten fra valget. ”Demokrati og fællesskab er en grundsten i Coop. Det er landsrådet, som repræsenterer vores 1,8 mio. medlemmer og medejere. Jeg er derfor glad for, at så mange medlemmer med forskellig baggrund og geografisk tilhørsforhold har stillet op, er blevet valgt og skal være med til at sætte retning for Coop,” siger Coops formand Lasse Bolander om valget, hvor 18 nye personer fik plads i landsrådet og 32 blev genvalgt til de 50 pladser, som var på valg i år. Coops landsråd på 124 personer vælger foreningens formand og bestyrelse, som står for at ansætte direktionen og udpege bestyrelsen i Coops datterselskaber. Landsrådsmedlemmerne vælges gennem Coops ca. 600 lokale butiksbestyrelser, og halvdelen af pla

Coop og ENIGMA har succes med at få danskerne i tale3.10.2019 07:00:00 CESTPressemeddelelse

Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen over hele landet inviterer indenfor til Danmark taler sammen, hvor borgere mødes for at vende lokale udfordringer over et måltid mad. Bag tiltaget står Coop og ENIGMA. Det kniber med den lokale dialog, og danskerne taler for lidt sammen. Derfor dækker en række af Coops butikker op til samtalemiddag en aften i ugen op til efterårsferien i oktober. Under overskriften ”Danmark taler sammen” sætter flereaf Coops butikker i samarbejde med ENIGMA – Museum for post, tele og kommunikation – både aftensmad og et lokalt samtaleemne på menuen. Det er bestyrelsen for de enkelte butikker, som midt i åbningstiden inviterer områdets børn og voksne til samtale og hverdagsmad. Det er anden gang, at andelsfællesskabet Coop og ENIGMA sætter strøm til den lokale dialog og får danskerne til at tale mere sammen om, hvad der betyder noget for dem. I maj måned deltog 12 butikker i ”Danmark taler sammen”, og nu har 32 butikkermeldt sig som værter for initiativet i oktober

Coop hylder danske varer i kæmpe fremstød3.10.2019 06:00:00 CESTPressemeddelelse

En række af Danmarks største andelsejede virksomheder inden for fødevarer går nu sammen med Coop om det hidtil største fremstød for danske dagligvarer. Det sker under overskriften: ’Mere af det gode danske’. Det drejer sig om bl.a. Arla, Thise, GASA NORD GRØNT og Danish Crown. Kampagnen løber over de kommende 3 måneder og skal ses som en hyldest til de gode danske varer og producenter, og kommer til at bestå aktiviteter i de 1100 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma – og naturligvis en masse gode tilbud på danske varer. Kampagnen kommer efter, at Coop over de seneste år har øget andelen af specielt dansk kød, frugt og grønt i koncernens butikker. Koncerndirektør Jens Visholm siger om baggrunden for, at Coop går ud med dette fremstød med sine medlemsejede kolleger: ”Der er primært tre ting: Vores kunder er i stigende omfang optaget af at købe danske varer, efter det i en årrække har betydet mindre for dem. En ny analyse viser, at 74 procent af forbrugerne foret