Coop Crowdfunding åbner onlinebutik
Trøffel-flødeost, line-muslinger og økologisk kaffe fra Corcasan kooperativet i Nicaragua. Det er bare nogle af de crowdfundede varer, som man nu kan købe i en ny onlinebutik på Coop.dk MAD.
Varerne på de virtuelle hylder er alle fra fødevareproducenter med et succesfuldt crowdfunding-projekt i ryggen.
"Med vores nye online-butik skaber vi en ny vej for producenter, der gerne vil sælge deres varer til Coops medlemmer. Så man hurtigt kan komme fra ide til kunde, og ås man kan få testet efterspørgslen. Derudover får private mennesker direkte indflydelse på, hvad der kommer af varer i vores online-butik, samtidig med at de får mulighed for at købe produkter, de selv har været med til at finansiere - uanset hvor i landet, de bor. Derfor har vi åbnet en specialbutik på Coop.dk MAD", fortæller crowdfunding-chef, Nicolai Jæpelt.
Coop Crowdfunding er en platform, hvor privatpersoner kan investere i projekter, der har til formål at udvikle nye varer. Fremover bliver det sådan, at når et projekt når i mål, bliver projektejeren tilbudt at sælge produkter til hele Danmark via onlinebutikken på Coop.dk MAD.
Kontakter
Nicolai Jæpelt, Crowdfunding Chef
Tlf: 29 13 76 65
nicolai.jaepelt@coop.dk
Links
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop klar til at donere kød efter ny forenkling af regler8.12.2025 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
null
Slut med usikkerheden: Ny modningsmetode sikrer spisemodne avocadoer hver gang i Coops butikker1.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coop er først i Danmark til at gøre brug af en helt ny modningsteknologi, der sammen med kunstig intelligens sikrer, at forbrugeren altid finder spisemodne avocadoer i butikkerne. De nye, spisemodne avocadoer kommer som Irma-produkt fra uge 49.
Coop fjerner låg på creme fraiche og reducerer 15 ton plast20.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coop tager endnu et skridt mod mindre plastaffald i hverdagen. Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie, ”Coop”, produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle plastlåg. Det drejer sig om 4,7 millioner bægre og giver en årlig reduktion på 15 ton plast.
Coop lancerer Irma-kollektion af boligtekstiler10.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nostalgi er navnet på den nye kollektion, der er skabt i krydsfeltet mellem tradition og innovation.
Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
