Coop Crowdfunding åbner onlinebutik

Coop Crowdfunding åbner torsdag egen onlinebutik, som sælger varer, kunderne selv har investereret i.

Trøffel-flødeost, line-muslinger og økologisk kaffe fra Corcasan kooperativet i Nicaragua. Det er bare nogle af de crowdfundede varer, som man nu kan købe i en ny onlinebutik på Coop.dk MAD.

Varerne på de virtuelle hylder er alle fra fødevareproducenter med et succesfuldt crowdfunding-projekt i ryggen.

"Med vores nye online-butik skaber vi en ny vej for producenter, der gerne vil sælge deres varer til Coops medlemmer. Så man hurtigt kan komme fra ide til kunde, og ås man kan få testet efterspørgslen. Derudover får private mennesker direkte indflydelse på, hvad der kommer af varer i vores online-butik, samtidig med at de får mulighed for at købe produkter, de selv har været med til at finansiere - uanset hvor i landet, de bor. Derfor har vi åbnet en specialbutik på Coop.dk MAD", fortæller crowdfunding-chef, Nicolai Jæpelt.

Coop Crowdfunding er en platform, hvor privatpersoner kan investere i projekter, der har til formål at udvikle nye varer. Fremover bliver det sådan, at når et projekt når i mål, bliver projektejeren tilbudt at sælge produkter til hele Danmark via onlinebutikken på Coop.dk MAD.

Nicolai Jæpelt, Crowdfunding Chef
nicolai.jaepelt@coop.dk

Årets første danske kartofler i butikkerne i morgen20.2.2020 09:17:06 CETPressemeddelelse

I morgen bliver det muligt at smage årets første danske kartofler. De er avlet af Karl Larsen i drivhus på Fyn, og det er Coop, der har købt dem. De vil derfor kunne købes i morgen – fredag den 21. februar – i udvalgte Kvickly, SuperBrugsen og Irma-butikker. Der bliver udbudt i alt 280 bakker a 200 gram. Prisen er 125 kr. pr. bakke. Det er en uge tidligere, at det bliver muligt at smage de første danske kartofler. Sidste år kom de første i butikkerne 2. marts. Yderligere information: Indkøber Thomas Skjoldby, Coop Frugt og Grønt, 5221 4098