Coop bygger Kvickly Nyborg om til SuperBrugsen

Coop investerer nu et større millionbeløb i at bygge Kvickly Nyborg om til en moderne SuperBrugsen.

Når kunderne efter efterårsferien handler i butikken på Dronningensvej 1 i Nyborg, er det ikke længere et Kvickly-skilt, der møder dem på butiksfacaden. Derimod er det SuperBrugsen der - som en del af Coop-familien –fremover vil byde kunderne velkomne.

”Vi har nogle rigtig gode medarbejdere i Nyborg. De kan glæde sig over, at det nu er lykkes at få moderniseret endnu en butik, og at butikken forbliver i Coop-familien med de mange fordele, som kunderne i Nyborg allerede kender til fra Kvickly,” siger Kvicklys kædedirektør Torben B Andersen om ombygningen.

I SuperBrugsen glæder kædedirektør Jesper Gottschalck Jensen sig over, at kæden forstærkes med endnu en ny butik.

”Med en større millioninvestering vil vi bygge Kvickly Nyborg om til en af kædens flagskibe. For kunderne vil det betyde, at de får endnu en SuperBrugsen med vægt på fødevarer og gode kundeoplevelser. Vi bevarer bagerafdelingerne, moderniserer slagter & delikatesse og frugt & grønt,” siger Jesper Gottschalck Jensen.

SuperBrugsen er Danmarks største kæde af supermarkeder og er indrettet med en række specialafdelinger, der skal gøre indkøbsturen anderledes nem og mere spændende: BrødCooperativet med brød og kager, Grønthandleren, Slagteren, Delikatessen og Vinhandleren.

Butikken fortsætter som Kvickly indtil efter sommeren. Til efterårsferien forventes moderniseringen at være gennemført, så butikken kan åbne som SuperBrugsen.

Yderligere information:

Kædedirektør Jesper Gottschalck Jensen, SuperBrugsen, 2677 0301

Kædedirektør Torben B Andersen, Kvickly, 2053 5274

Kvickly åbner over 50 nye mad-afdelinger17.5.2021 10:26:43 CEST | Pressemeddelelse

Fra denne uge og frem til marts 2022 åbner Kvickly over 50 helt nye afdelinger, der skal gøre de daglige måltider lettere for danskerne. Over de kommende ti måneder vil der åbne nye afdelinger i 5 varehuse pr. måned. Under navnet MadCooperativet bliver slagter- og delikatesseafdelingerne bygget om. Fra at være koncentreret om fersk kød, hvor kunderne selv laver maden derhjemme, bliver det nu anderledes afdelinger, opdelt i 4 zoner med vægt på færdige måltidsløsninger fra morgenmad til frokost og aftensmad og inspiration i brug af kød og grønt. ”Vi gør det for at imødekomme vores kunders krav om kvalitetsmad, inspiration og løsninger, der gør hverdagen lidt lettere,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly Forud for åbningen er der gennemført et uddannelsesprogram for medarbejderne, så kunderne kan få rådgivning af de faguddannede medarbejdere. Danskernes indkøbsvaner er under hastig forandring. I forbindelse med et måltidsstudie i 2019 konstaterede Coop en klar differentiering m

SuperBrugsen åbner 150 nye mad-afdelinger17.5.2021 10:24:07 CEST | Pressemeddelelse

Fra denne uge og frem til marts 2022 åbner SuperBrugsen ca. 160 helt nye afdelinger, der skal gøre de daglige måltider lettere for danskerne. Afdelingerne vil byde på inspiration til varierede, nemme måltidsløsninger af god kvalitet. Over de kommende ti måneder vil der åbne nye afdelinger i 15 butikker pr. måned. Dermed er der tale om et af de største udrulningsprojekter i kædens historie. Under navnet MadCooperativet bliver slagter- og delikatesseafdelingerne bygget om. Fra at være koncentreret om fersk kød, hvor kunderne selv laver maden derhjemme, bliver det nu anderledes afdelinger,opdelt i 4 zoner med vægt på færdige måltidsløsninger fra morgenmad til frokost og aftensmad og inspiration i brug af kød og grønt. ”Kundernes madvaner er under hastig forandring. Kravene til inspiration og til løsninger er langt større i dag. Med det nye koncept vil vi gå foran i den udvikling, hvor overskrifterne er kvalitet, lokal variation og bekvemmelighed,” siger kædedirektør Jesper Gottschalck Jen

Plantning af 250.000 træer i Coops første folkeskov begynder11.5.2021 00:00:00 CEST | Pressemeddelelse

(Bemærk i forhold til tidligere udsendt meddelelse, vil der pga Corona-situationen ikke være skole-elever med i plantningen). Tirsdag og onsdag den 11. og 12. maj begynder Coop at plante 250.000 træer i den første af en række folkeskove, koncernen har planlagt over hele Danmark. Den første folkeskov er ved Idomlund i Holstebro. Redaktionen er meget velkommen til at overvære plantningen og høre mere om projektet 12. maj kl. 10-14 Til stede er klimachef i Coop, Peter Svendsen, der er ansvarlig for projektet, og det lokale skovråd m.fl. Arealet ved Idomlund er på 113 hektarer (svarende til 226 fodboldbaner). Coop har købt det i samarbejde med Hedeselskabet, som kommer til at stå for beplantningen, der altså begynder i næste uge. Over de næste 10 år er målet at plante 1000 hektarer skov, hvilket forventes at koste i størrelsesorden 160 millioner kr. Formålet med Coop Folkeskove er at skabe ny natur, der kan bidrage til øget biodiversitet, beskytte drikkevandet, skabe rekreative fællesareal

Brugsforening åbner første Coop3653.5.2021 09:39:37 CEST | Pressemeddelelse

Som den første selvstændige brugsforening åbner Middelfart Brugsforening nu en Coop365. Coop365 er en test af fremtidens lavprissupermarked, som i løbet af de seneste otte måneder er blevet en voksende succes, og som nu omfatter ca. 40 butikker over hele Danmark. Middelfart Brugsforening har besluttet at bygge den Fakta-butik, man driver i Gelsted, om til en Coop365. Den nye butik skal stå klar inden sommerferien i år. ”Det er et meget positivt signal, at en af landets største brugsforeninger tror så meget på Coop365, at de går ind og investerer i konceptet allerede på dette tidspunkt,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Coop365 og Fakta. Med konverteringen til Coop365 får butikken ca. 1000 flere forskellige varer. Konceptet er Coops bud på fremtidens lavprissupermarked – et nyt format som placerer sig mellem discountbutikker og kvalitetssupermarkeder. Billigere i pris, bedre i udvalg og nemmere i hverdagen. Butikken i Gelsted er en af de i alt ni Fakta-butikker, som drives på franchis