Coop butikker på Bornholm går online

Nu kan både fastboende og turister på Bornholm bestille deres dagligvarer online - og enten få dem leveret til døren eller afhente dem færdigpakkede fra to butikker.

Nu kommer kunder på Bornholm til at kunne bestille deres dagligvarer online hos deres lokale Coop butik.

Fra denne uge kan man handle online i Kvickly i Rønne og Dagli´Brugsen Gudhjem. Dette er den første mulighed for online dagligvarehandel på Bornholm.

Med Bestil&Hent kan kunden lægge en ordre inden kl. 11 og afhente varerne allerede samme eftermiddag. Det giver en øget fleksibilitet og betyder, at kunderne både nemt og hurtigt kan få deres dagligvarer med hjem uden at skulle ud af bilen. Med Kvickly Rønnes placering tæt på færgen er det nemt for både faste beboere og turister at købe ind. Og deltagerne til Folkemødet i denne uge kan nu bestille varerne, klar til afhentning – eller levering.

”Vi har gennem de seneste år fået mange henvendelser fra borgere og turister på Bornholm, der har efterlyst muligheden for at købe dagligvarer online. Derfor er vi glade for, at vi nu kan opfylde ønsket,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Åbningen på Bornholm sker som led i en større udrulning, hvor Coop kombinerer sine fysiske butikker med onlinehandelen. 16 butikker er foreløbig med i ordningen, og over de kommende måneder kommer mange flere med.

”Dette er det initiativ, der kan give online-handel med dagligvarer sit afgørende gennembrud i Danmark. For med dette tilbud kombinerer vi nemlig den lokale styrke i form af lokalt udvalg af varer med online-handelens bekvemmelighed,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Udover at kunderne kan hente varerne på butikkens parkeringsplads, er det også muligt at få leveret varerne direkte til døren. Bestillingen skal ske inden kl. 23.59, hvis leveringen ønskes den efterfølgende dag.

Systemet foregår på den måde, at man som kunde går ind på

https://mad.coop.dk/kundeservice/levering, indtaster sit postnummer og vælger hjemmelevering eller Bestil&Hent fra den lokale butik. Når man vælger den lokale butik, vælger man mellem de varer, den har, inklusive lokale specialiteter, og henter dem så på parkeringspladsen ved butikken, hvor varerne er pakket og klar til at blive taget med hjem.

Coop.dk MAD åbnede i 2016 med ”alt det bedste fra Coop” i form af ca. 8.000 forskellige dagligvarer, herunder også de bedste og mest populære Irma-varer. Siden er der også kommet måltidskasser og intelligente opskrifter til, lige som Coop.dk MAD omfatter en række specialbutikker for f.eks. økologi, vegetarer og Irma Vin, samt et stort ”Fast lav pris” program.

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 2040 2854

Coop går i samarbejde med TV 2 om årets julekalender14.11.2020 04:00:00 CETPressemeddelelse

TV 2 og Coop har indgået et eksklusivt samarbejde om årets julekalender for børn. Det indebærer, at der er udviklet samlealbum og samlekort, som allerede nu kan fås i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. Kortene, som man får når man handler i butikkerne, kan indsættes i samlealbummet, som indeholder uddybende historier om de forskellige karakterer og steder i ”Juleønsket”. Der er også små opgaver og gåder og opskrifter fra Coops mad- og undervisningsprojekt Go Cook. Så der er kort sagt stof til god underholdning i julemåneden. Årets julekalender er ”Juleønsket”, der er en genudsendelse fra 2015, og det har været en af TV 2s mest populære julekalendere. Yderligere information: Projektleder Tanja La Cour, 28 30 28 06 Tanja.la.cour@coop.dk Læs mere om albummet og kortene på www.coop.dk/juleoensket

Coop er igen begyndt at købe ejendomme: Investerer over 1,5 mia. på to år12.11.2020 10:28:09 CETPressemeddelelse