Coop Danmark A/S

Coop butikker på Bornholm går online

Del
Nu kan både fastboende og turister på Bornholm bestille deres dagligvarer online - og enten få dem leveret til døren eller afhente dem færdigpakkede fra to butikker.

Nu kommer kunder på Bornholm til at kunne bestille deres dagligvarer online hos deres lokale Coop butik.

Fra denne uge kan man handle online i Kvickly i Rønne og Dagli´Brugsen Gudhjem. Dette er den første mulighed for online dagligvarehandel på Bornholm.

Med Bestil&Hent kan kunden lægge en ordre inden kl. 11 og afhente varerne allerede samme eftermiddag. Det giver en øget fleksibilitet og betyder, at kunderne både nemt og hurtigt kan få deres dagligvarer med hjem uden at skulle ud af bilen. Med Kvickly Rønnes placering tæt på færgen er det nemt for både faste beboere og turister at købe ind. Og deltagerne til Folkemødet i denne uge kan nu bestille varerne, klar til afhentning – eller levering.

”Vi har gennem de seneste år fået mange henvendelser fra borgere og turister på Bornholm, der har efterlyst muligheden for at købe dagligvarer online. Derfor er vi glade for, at vi nu kan opfylde ønsket,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Åbningen på Bornholm sker som led i en større udrulning, hvor Coop kombinerer sine fysiske butikker med onlinehandelen. 16 butikker er foreløbig med i ordningen, og over de kommende måneder kommer mange flere med.

”Dette er det initiativ, der kan give online-handel med dagligvarer sit afgørende gennembrud i Danmark. For med dette tilbud kombinerer vi nemlig den lokale styrke i form af lokalt udvalg af varer med online-handelens bekvemmelighed,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Udover at kunderne kan hente varerne på butikkens parkeringsplads, er det også muligt at få leveret varerne direkte til døren. Bestillingen skal ske inden kl. 23.59, hvis leveringen ønskes den efterfølgende dag.

Systemet foregår på den måde, at man som kunde går ind på

https://mad.coop.dk/kundeservice/levering, indtaster sit postnummer og vælger hjemmelevering eller Bestil&Hent fra den lokale butik. Når man vælger den lokale butik, vælger man mellem de varer, den har, inklusive lokale specialiteter, og henter dem så på parkeringspladsen ved butikken, hvor varerne er pakket og klar til at blive taget med hjem.

Coop.dk MAD åbnede i 2016 med ”alt det bedste fra Coop” i form af ca. 8.000 forskellige dagligvarer, herunder også de bedste og mest populære Irma-varer. Siden er der også kommet måltidskasser og intelligente opskrifter til, lige som Coop.dk MAD omfatter en række specialbutikker for f.eks. økologi, vegetarer og Irma Vin, samt et stort ”Fast lav pris” program.

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 2040 2854

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop og brugsforeningernes driftsresultat for 2023: Lille fremgang men stadig klart utilfredsstillende20.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med et samlet driftsresultat (EBIT før ekstraordinære nedskrivninger) på – 761 mio. kr. mod -1.034 mio. kr. i 2022 blev 2023 et skuffende år for Coop Familien. For Coop Danmark A/S blev driftsresultatet før særlige nedskrivninger på samme niveau som sidste år. EBIT-resultatet blev -717 mio. kr. mod -722 mio. kr. året før. For de selvstændige brugsforeninger var der dog tale om en forbedring. Her blev resultatet efter skat forbedret fra et underskud på 192 mio. kr. til et overskud på 21 mio. kr. Den samlede omsætning for Coop og brugsforeningerne blev fastholdt på samme niveau, 46,6 mia. kr. (ekskl. moms) mod 46,9 mia. kr. året før. Det er på trods af nedlukning af Irma og Coop.dk MAD, hvilket har betydet en omsætningsfremgang på 7 procent for sammenlignelige butikker og tilfredsstillende udvikling i markedsandel. Men det samlede driftsresultat ender alligevel med at blive stærkt utilfredsstillende. Det er påvirket af investeringen i ombygninger, engangsomkostninger til lukning af aktiv

365discount styrker ledelsen med ny salgsdirektør fra konkurrent17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kenn Birkebæk er ansat om ny salgsdirektør i 365discount. Det sker som et led i en strategisk tilpasning, hvor Kenns rolle bliver at optimere og effektivisere butiksdriften i kædens butikker på tværs af landet. Kenn Birkebæk bringer næsten ni års erfaring fra Netto med sig, hvor han senest har varetaget rollen som Group Director. Udskiftningen i ledelsen kommer som svar på behovet for en ny profil i takt med ændringer i strategien og organisationen. Kenn Birkebæk tiltræder 1. maj 2024. "Vi er overbeviste om, at Kenns baggrund og erfaring vil være en værdifuld tilføjelse, der kan bidrage til udviklingen af et velfungerende lederteam, der ikke kun leverer resultater, men også trives og føler sig involverede," udtaler Michael Tilsted, kædedirektør i 365discount. Som følge af dette fratræder hidtidig salgsdirektør Jannich Larsen pr. dags dato. ”Jannich har været en vigtig del af vores implementering og har bidraget betydeligt til 365discounts succeser. Vi er taknemmelige for den tid og det

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye