Coop butikker på Bornholm går online

Nu kan både fastboende og turister på Bornholm bestille deres dagligvarer online - og enten få dem leveret til døren eller afhente dem færdigpakkede fra to butikker.

Nu kommer kunder på Bornholm til at kunne bestille deres dagligvarer online hos deres lokale Coop butik.

Fra denne uge kan man handle online i Kvickly i Rønne og Dagli´Brugsen Gudhjem. Dette er den første mulighed for online dagligvarehandel på Bornholm.

Med Bestil&Hent kan kunden lægge en ordre inden kl. 11 og afhente varerne allerede samme eftermiddag. Det giver en øget fleksibilitet og betyder, at kunderne både nemt og hurtigt kan få deres dagligvarer med hjem uden at skulle ud af bilen. Med Kvickly Rønnes placering tæt på færgen er det nemt for både faste beboere og turister at købe ind. Og deltagerne til Folkemødet i denne uge kan nu bestille varerne, klar til afhentning – eller levering.

”Vi har gennem de seneste år fået mange henvendelser fra borgere og turister på Bornholm, der har efterlyst muligheden for at købe dagligvarer online. Derfor er vi glade for, at vi nu kan opfylde ønsket,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Åbningen på Bornholm sker som led i en større udrulning, hvor Coop kombinerer sine fysiske butikker med onlinehandelen. 16 butikker er foreløbig med i ordningen, og over de kommende måneder kommer mange flere med.

”Dette er det initiativ, der kan give online-handel med dagligvarer sit afgørende gennembrud i Danmark. For med dette tilbud kombinerer vi nemlig den lokale styrke i form af lokalt udvalg af varer med online-handelens bekvemmelighed,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Udover at kunderne kan hente varerne på butikkens parkeringsplads, er det også muligt at få leveret varerne direkte til døren. Bestillingen skal ske inden kl. 23.59, hvis leveringen ønskes den efterfølgende dag.

Systemet foregår på den måde, at man som kunde går ind på

https://mad.coop.dk/kundeservice/levering, indtaster sit postnummer og vælger hjemmelevering eller Bestil&Hent fra den lokale butik. Når man vælger den lokale butik, vælger man mellem de varer, den har, inklusive lokale specialiteter, og henter dem så på parkeringspladsen ved butikken, hvor varerne er pakket og klar til at blive taget med hjem.

Coop.dk MAD åbnede i 2016 med ”alt det bedste fra Coop” i form af ca. 8.000 forskellige dagligvarer, herunder også de bedste og mest populære Irma-varer. Siden er der også kommet måltidskasser og intelligente opskrifter til, lige som Coop.dk MAD omfatter en række specialbutikker for f.eks. økologi, vegetarer og Irma Vin, samt et stort ”Fast lav pris” program.

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 2040 2854

Mere genanvendelse på vej: Mælkekartonen skal ikke længere brændes af29.5.2020 14:39:58 CESTPressemeddelelse

Danmark har EU’s absolutte bundplacering, når det gælder genanvendelse af mælkekartoner, men snart er det slut. De mere end 1 milliard kartoner, danskerne hvert år får mælk, yoghurt, tomater og andre madvarer i, skal ikke længere brændes, men omdannes til ny plastik og nyt pap. Tag et dybt kig i affaldsspanden. Drikker du lige så meget mælk, og spiser du lige så meget yoghurt som gennemsnittet, så smider du lidt mere end 4 kartoner ud om ugen. På et år bliver det til godt 200 kartoner – eller i alt 5,8 kilo emballage, som alene kommer fra kartoner brugt til mælk, yoghurt og andre mejeriprodukter. I Danmark er det i 97 ud af landets 98 kommuner »forbudt« at smide kartonerne til genanvendelse, men det bliver der snart lavet om på, skriver magasinet Samvirke. I dag bliver de 1 milliard kartoner, danskerne har sendt på forbrændingen, brændt sammen med det husholdningsaffald, der heller ikke bliver sorteret, men kan man genanvende kartonerne i stedet for at brænde dem af, er der et kæmpepot

Coop reducerer sit samlede energiforbrug med over 20 procent på fire år27.5.2020 09:59:47 CESTPressemeddelelse