Coop Bank og BetterHome går i samarbejde

Ny alliance skal give billige lån til energiforbedring

Lån op til 200.000 kr. til én af Danmarks laveste renter og spar så mange penge på energiforbruget, at det helt eller delvist finansierer ydelserne.

Det er tilbuddet fra Coop Bank og BetterHome, der nu går i et samarbejde, som skal gøre det lettere og billigere for danske boligejere at energiforbedre deres hjem.

BetterHome er etableret af Danfoss, ROCKWOOL, Grundfos og VELUX Group, med det formål at gøre det nemmere og mere overskueligt for boligejere at reducere energiforbruget. De har indgået samarbejde med lokale håndværksvirksomheder, der tilbyder boligejerne en professionel og gratis gennemgang af boligen og skræddersyr netop den løsning, som er optimal for den enkelte boligejer.

Som finansiel partner vil Coop Bank tilbyde medlemmer af Coop lån på op til 200.000 kr. til energiforbedringer.

”BetterHome er udtryk for en grøn tankegang, som matcher de værdier, vi har i Coop, og derfor er vi glade for dette samarbejde. Vi tror, at mange medlemmer kan øge værdien af deres bolig, og spare så meget på energiregningen, at det i nogle tilfælde kan finansiere ydelserne på lånet,” siger marketingchef Tore Hageskov, Coop Bank.

”Vi vil gerne gøre det nemt for boligejerne at komme i gang med at forbedre komforten og spare på energien i deres boliger. Vi er derfor glade for at kunne tilbyde en totalløsning – lige fra individuel kortlægning af mulighederne til en samlet finansiering,” siger direktør Niels Kåre Bruun, BetterHome.

På https://betterhome.coopbank.dk/ er det nemt og ligetil at få tjekket sin boligs energitilstand. Med blot adresse, postnummer og få supplerende oplysninger, får man øjeblikkeligt et opdateret potentiale for energiforbedringer i ens hjem.

Yderligere information:

Direktør Niels Kåre Bruun, 3530 0462

Marketingchef Tore Hageskov, Coop Bank, 5159 3635

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse

Hvilke fødevarer: X-tra Party pølser EAN: 7340011382485 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli/LokalBrugsen, Fakta og på Coop.dk/mad Party pølser EAN: 7340011437956 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Fakta Virksomhed, der kalder tilbage: Coop Danmark A/S Producent: Animex Foods Årsag: Der er fundet stykker af blødt blåt plast i enkelte pakker med Bedst før: 19.06.2018 Risiko: Tilstedeværelsen af plastik medfører at produktet er uegnet til konsum. Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume: 5159 3134

Coop og YouSee i nyt partnerskab14.6.2018 08:00pressemeddelelse

Nyt partnerskab giver de1,7 million medlemmer af Coop bonus på mobiltelefoni hos Danmarks største teleselskab, YouSee. Bonusaftalen er første resultat af det nye partnerskab mellem Coop og YouSee, hvor den fælles ambition er at give danskerne adgang til attraktive mobilpakker med endnu flere fordele. ”Vi er glade for aftalen, fordi den indebærer, at vores medlemmer altid har adgang til de mest tidssvarende løsninger inden for mobiltelefoni. Coop og vores medlemsprogram skal favne den danske husstand og dets udgifter – her er telefoni centralt. YouSee og Coop har samme høje digitale niveau, hvorfor vores muligheder og fremtid er ret spændende” siger direktør for Coops medlemsprogram & Digitale Kanaler, Anders Mittag. Også hos YouSee er man begejstrede for den nye aftale. ”Vores kunder bliver mere og mere digitale, og derfor giver det rigtig god mening for os at samarbejde med Coop, der ligesom os har fokus på den digitale kundeoplevelse. Vi er glade for, at vores kunder nu ikke kun får

Coop går på børsen med ny investeringsforening13.6.2018 09:29pressemeddelelse

Coop Opsparing er navnet på Danmarks nye investeringsforening, som fra denne uge er noteret på Københavns Fondsbørs. Med det mål at sikre alle danskere adgang til, billige, enkle og ansvarlige investeringer bliver Coop Opsparing et alternativ til de etablerede foreninger. Der vil fra begyndelsen være 3 afdelinger i Coop Opsparing med hver sin risiko-profil. De hedder: Modig Moderat Forsigtig ”Der er et behov for at få finansielle produkter, der er forståelige, enkle og med mindre gebyrer,” siger formanden for Coop Opsparing, Lasse Bolander. Coop Opsparing investerer størstedelen af porteføljen i ETF-fonde (en investeringsfond, der ikke forsøger at slå markedet, men følger det). Værdipapirerne er udvalgt ud fra deres ESG-rating (Enviromental, Social, Governance), der bl.a. vurderer bæredygtighed og social ansvarlighed. På den måde er det muligt at lade sparepengene gro med god samvittighed. Coop Opsparing´s 3 afdelinger er noteret på Københavns Fondsbørs og kan handles for både frie- og

Fakta åbner nyt flagskib i Køge12.6.2018 14:06pressemeddelelse

Torsdag den 14. juni kl. 8 åbner Fakta sin nyeste butik. Det sker i et nyt område ved Køge Station. Den knap 700 kvm. store butik indeholder udover de kendte F16-elementer (stort udvalg af convenience, økologi og frisk brød) også som en af de første butikker, Bip & Betal. Her kan medlemmerne af Coop slippe uden om kassekøen ved selv at scanne varerne med deres telefon via deres Coop App. ”Med en central placering i det nye, trafikerede område omkring Køge Station, med de velprøvede koncepter, der gør Fakta til mere hverdagssupermarked frem for discountbutik, og med en dygtig ledelse og medarbejderstab, har vi store forventninger til butikken,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen. Det er butikschef Hans Olsgaard, der står i spidsen for den nye butik. Med 21 års erfaring i Fakta, hører han til kædens mest rutinerede. Butikken i Køge er indrettet, så det er nemt og hurtigt at handle færdigt, uanset om det er til morgenmad, frokost eller aftensmad. Og udvalget af kvalitetsv