Coop Bank og BetterHome går i samarbejde

Ny alliance skal give billige lån til energiforbedring

Lån op til 200.000 kr. til én af Danmarks laveste renter og spar så mange penge på energiforbruget, at det helt eller delvist finansierer ydelserne.

Det er tilbuddet fra Coop Bank og BetterHome, der nu går i et samarbejde, som skal gøre det lettere og billigere for danske boligejere at energiforbedre deres hjem.

BetterHome er etableret af Danfoss, ROCKWOOL, Grundfos og VELUX Group, med det formål at gøre det nemmere og mere overskueligt for boligejere at reducere energiforbruget. De har indgået samarbejde med lokale håndværksvirksomheder, der tilbyder boligejerne en professionel og gratis gennemgang af boligen og skræddersyr netop den løsning, som er optimal for den enkelte boligejer.

Som finansiel partner vil Coop Bank tilbyde medlemmer af Coop lån på op til 200.000 kr. til energiforbedringer.

”BetterHome er udtryk for en grøn tankegang, som matcher de værdier, vi har i Coop, og derfor er vi glade for dette samarbejde. Vi tror, at mange medlemmer kan øge værdien af deres bolig, og spare så meget på energiregningen, at det i nogle tilfælde kan finansiere ydelserne på lånet,” siger marketingchef Tore Hageskov, Coop Bank.

”Vi vil gerne gøre det nemt for boligejerne at komme i gang med at forbedre komforten og spare på energien i deres boliger. Vi er derfor glade for at kunne tilbyde en totalløsning – lige fra individuel kortlægning af mulighederne til en samlet finansiering,” siger direktør Niels Kåre Bruun, BetterHome.

På https://betterhome.coopbank.dk/ er det nemt og ligetil at få tjekket sin boligs energitilstand. Med blot adresse, postnummer og få supplerende oplysninger, får man øjeblikkeligt et opdateret potentiale for energiforbedringer i ens hjem.

Yderligere information:

Direktør Niels Kåre Bruun, 3530 0462

Marketingchef Tore Hageskov, Coop Bank, 5159 3635

Coop.dk Shopping åbner ny online bogbutik6.9.2017 12:00pressemeddelelse

Onsdag den 6. september slår Coop.dk Shopping dørene op til en ny online bogbutik, hvor danskerne kan gå på opdagelse i alt fra bestsellere, krimier og biografier til børnebøger, fagbøger, kogebøger og rejsebøger. Butikken er ifølge Peter Gram Møller, kommerciel direktør i Coop.dk Shopping, et naturligt led i udviklingen af Coop.dk Shoppings overordnede strategi om, at være danskernes foretrukne online shoppingcenter. - Den fysiske bog er langt fra udkonkurreret af e-bøger og netlydbøger, udtaler Peter Gram Møller. - Det oplever vi i Coops fysiske butikker som Kvickly og SuperBrugsen. Ifølge Bog- og Litteraturpanelets seneste årsrapport, ”Bogen og litteraturens vilkår 2016”, som blev offentliggjort i september 2016, har boghandelen oplevet stærk konkurrence fra supermarkederne og internethandlen og det er denne tendens Coop.dk Shopping tapper yderligere ind i. Ifølge rapporten er produktionen af trykte bøger generelt stigende og fx er ny dansk skønlitteratur steget med mere end 50 % si