Coop Bank og BetterHome går i samarbejde

Ny alliance skal give billige lån til energiforbedring

Lån op til 200.000 kr. til én af Danmarks laveste renter og spar så mange penge på energiforbruget, at det helt eller delvist finansierer ydelserne.

Det er tilbuddet fra Coop Bank og BetterHome, der nu går i et samarbejde, som skal gøre det lettere og billigere for danske boligejere at energiforbedre deres hjem.

BetterHome er etableret af Danfoss, ROCKWOOL, Grundfos og VELUX Group, med det formål at gøre det nemmere og mere overskueligt for boligejere at reducere energiforbruget. De har indgået samarbejde med lokale håndværksvirksomheder, der tilbyder boligejerne en professionel og gratis gennemgang af boligen og skræddersyr netop den løsning, som er optimal for den enkelte boligejer.

Som finansiel partner vil Coop Bank tilbyde medlemmer af Coop lån på op til 200.000 kr. til energiforbedringer.

”BetterHome er udtryk for en grøn tankegang, som matcher de værdier, vi har i Coop, og derfor er vi glade for dette samarbejde. Vi tror, at mange medlemmer kan øge værdien af deres bolig, og spare så meget på energiregningen, at det i nogle tilfælde kan finansiere ydelserne på lånet,” siger marketingchef Tore Hageskov, Coop Bank.

”Vi vil gerne gøre det nemt for boligejerne at komme i gang med at forbedre komforten og spare på energien i deres boliger. Vi er derfor glade for at kunne tilbyde en totalløsning – lige fra individuel kortlægning af mulighederne til en samlet finansiering,” siger direktør Niels Kåre Bruun, BetterHome.

På https://betterhome.coopbank.dk/ er det nemt og ligetil at få tjekket sin boligs energitilstand. Med blot adresse, postnummer og få supplerende oplysninger, får man øjeblikkeligt et opdateret potentiale for energiforbedringer i ens hjem.

Yderligere information:

Direktør Niels Kåre Bruun, 3530 0462

Marketingchef Tore Hageskov, Coop Bank, 5159 3635

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig