Coop Bank leverer sit første overskud

Coop Bank opnåede i 2021 et overskud på 6,5 millioner kr. mod et underskud året før på 5,8 million kr.

Dermed har banken, der blev grundlagt i 2013 som et tilbud til Coops 1,9 million medlemmer, for første gang leveret overskud.

”Det afgørende for os er, at vi kan tilbyde medlemmerne nogle enkle og reelle finansielle ydelser, som gør det mere værdifuldt at være medlem af Coop,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander, Coop Bank og Coop.

”Samtidig er det tilfredsstillende, at vi på knap 10 år har opbygget en velfungerende bank, som bliver anerkendt for sine gode tilbud på f.eks. forbrugslån, og som nu bidrager med overskud til Coop familien,” siger Lasse Bolander.

Forbrugerrådet TÆNK PENGE har de seneste fire gange kåret CoopLån +20 som bedst i test.

Adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank, er tilfreds med resultatet, ikke mindst fordi det er realiseret i et år, hvor der samtidig er investeret i at kunne tilbyde bl.a. realkreditlån og dermed kan banken nu være primær bank for medlemmerne uanset boligform.

”Det er et resultat præget af Corona. Det betød, at vi fik færre nedskrivninger end forventet. Til gengæld betød det også, at vi havde mindre vækst i udlån. Men alt i alt er resultatet bedre end forventet og udtryk for, at vi følger den plan, der er lagt for banken,” siger Allan Nørholm.

Ved udgangen af 2021 var bankens balance på 2.449 mio. kr. mod 2.441 mio. kr. ultimo 2020.

Udlån efter nedskrivninger er på 1.198 mio. kr. mod 1.180 mio. kr. ultimo 2020, og indlån er på 2.143 mio. kr. mod 2.162 mio. kr. ultimo 2020.

Yderligere information: Adm. direktør Allan Nørholm, 2020 2729

Coop åbner klima-laboratorie i Aarhus10.5.2022 15:53:54 CEST | Pressemeddelelse

Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus bliver til Klima Kvickly. Her vil Coop over det næste år teste, hvordan kunderne kan guides til at handle ind med fokus på bedre klimavalg. Hvordan kan man træffe klimabevidste valg i sit forbrug af dagligvarer? Klimaaftrykket fra danskernes madforbrug er stort, og det er en bunden opgave at få det reduceret. Landbruget, producenterne og leverandørerne kan gøre meget, men en stor del af reduktionen i klimaaftrykket fra maden, vi spiser, skal komme fra ændrede forbrugsvaner. For at blive klogere på hvad der skal til for at hjælpe de bedre klimavaner på vej, lancerer Coop nu et klima-laboratorie. Uden at fjerne varer fra sortimentet eller ændre på priserne vil Coop over det kommende år udvikle, teste og implementere klimarettede tiltag og løsninger, som skal guide og inspirere til at træffe bedre klimavalg. Klima-laboratoriet etableres i Kvickly i Bruuns Galleri. Varehuset omdøbes til ’Klima Kvickly’, og skal være et klima-laboratorie, hvor Coop vil udvi

I dag kl. 13: Coop åbner Danmarks første klimasupermarked i Aarhus10.5.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse