Coop bakker op om regeringens tobaksudspil

Tildækning af tobak virker. Coop sælger 50.000 færre pakker cigaretter om ugen

Regeringens forslag om, at tobakken skal dækkes til i alle butikker, er et godt og vigtigt skridt i retningen af at skabe den første røgfri generation i Danmark. Det mener Coop, der har dækket tobakken til i alle deres butikker.

”Regeringens forslag kommer til at redde liv,” siger CSR-chef Thomas Roland.

Siden Coop dækkede tobakken til den 1. juli 2019 er salget af cigaretter faldet med 50.000 pakker om ugen.

Sammen med Kræftens Bekæmpelse, DBU, DGI, Hjerteforeningen og Apotekerne har Coop gennem længere tid arbejdet for at få tobakken gemt væk i hele dagligvarehandlen.

”Sidste år stillede vi et borgerforslag om blandt andet tildækning af tobakken. Og det ser ud som om, at den nye regering har læst det,” siger Thomas Roland.

CSR-Chef Thomas Roland: 30919242

Valgresultat i Coop: De skal sætte retningen7.10.2019 14:23:33 CESTPressemeddelelse

Resultatet fra årets landsrådsvalg i Coop er nu afgjort. Der er sat navne på 50 personer, som de næste to år skal sidde i Coops højeste myndighed, der i alt består af 124 medejere i Coop. Valgdeltagelsen har været rekordhøj, og der er både fornyelse og kontinuitet på resultatlisten fra valget. ”Demokrati og fællesskab er en grundsten i Coop. Det er landsrådet, som repræsenterer vores 1,8 mio. medlemmer og medejere. Jeg er derfor glad for, at så mange medlemmer med forskellig baggrund og geografisk tilhørsforhold har stillet op, er blevet valgt og skal være med til at sætte retning for Coop,” siger Coops formand Lasse Bolander om valget, hvor 18 nye personer fik plads i landsrådet og 32 blev genvalgt til de 50 pladser, som var på valg i år. Coops landsråd på 124 personer vælger foreningens formand og bestyrelse, som står for at ansætte direktionen og udpege bestyrelsen i Coops datterselskaber. Landsrådsmedlemmerne vælges gennem Coops ca. 600 lokale butiksbestyrelser, og halvdelen af pla

Coop og ENIGMA har succes med at få danskerne i tale3.10.2019 07:00:00 CESTPressemeddelelse