Coop bakker op om regeringens tobaksudspil

Tildækning af tobak virker. Coop sælger 50.000 færre pakker cigaretter om ugen

Regeringens forslag om, at tobakken skal dækkes til i alle butikker, er et godt og vigtigt skridt i retningen af at skabe den første røgfri generation i Danmark. Det mener Coop, der har dækket tobakken til i alle deres butikker.

”Regeringens forslag kommer til at redde liv,” siger CSR-chef Thomas Roland.

Siden Coop dækkede tobakken til den 1. juli 2019 er salget af cigaretter faldet med 50.000 pakker om ugen.

Sammen med Kræftens Bekæmpelse, DBU, DGI, Hjerteforeningen og Apotekerne har Coop gennem længere tid arbejdet for at få tobakken gemt væk i hele dagligvarehandlen.

”Sidste år stillede vi et borgerforslag om blandt andet tildækning af tobakken. Og det ser ud som om, at den nye regering har læst det,” siger Thomas Roland.

CSR-Chef Thomas Roland: 30919242

Coop laver landsdækkende indsamling til Røde Kors ferielejre29.6.2020 04:00:00 CESTPressemeddelelse

Alle har brug for ferie og et pusterum fra hverdagen. Men for en stor gruppe udsatte børn i Danmark, er ferie ikke en del af sommerens planer. Familierne har hverken råd eller overskud til de ferieoplevelser, vi andre kan glæde os til, og børnene får derfor ikke den tiltrængte pause fra hverdagens problemer. Derfor indleder Coop nu en landsdækkende indsamling i ca. 1000 butikker i SuperBrugsen, Kvickly, Fakta og Dagli´Brugsen til fordel for Dansk Røde Kors´ sommerlejre for sårbare familier. ”Sommerlejrene er lyspunkter for disse familier, men Coronakrisen har gjort det vanskeligere og dyrere for os at afholde lejrene i år, p.g.a. mange af de nye sikkerhedskrav. Støtten fra Coops kunder hjælper os med at sende familier på ferielejr til sommer, og det er vi meget taknemmelige for,” siger Marie-Louise Gotholdt, chef for national afdeling i Røde Kors. Røde Kors’ ferielejre har eksisteret i 15 år og byder hvert år sårbare familier velkomne i perioden fra juli til og med efterårsferien. Lejr

Det 30 år gamle Ø-mærke står stadig over for masser af udfordringer26.6.2020 09:06:58 CESTPressemeddelelse