Coop App vinder Publikumsprisen

Ny app er nu downloadet 500.000 gange

Ved en af Danmarks største digitale prisfester, Danish Internet Awards, gik uddelingens fornemste pris, Publikumsprisen, til Coops nyeste app, Coop Medlem, der blev lanceret i efteråret 2016.

På tværs af alle kategorierne var det Coop Medlem appen, der opnåede langt de fleste stemmer.

”Vi er utroligt glade for og stolte over prisen, fordi det er brugerne, der har talt, hvad der er helt afgørende for os,” siger Annette Buck, chef for CRM & Marketing i Coop Medlemsprogram.

Coop Medlem er en del af digitaliseringen af Coop. Det er i gang med at afløse det gammeldags plastic medlemskort. Med app´en opnår de 1,7 million medlemmer en lang række fordele, bl.a.:

De kan betale med deres mobil

De kan få tilbud direkte og individuelt

De kan få madopskrifter dagligt

De kan få deres kvitteringer på mobilen

De kan modtage nyheder direkte fra deres lokale butik

”I løbet af medlemsappens knap 8 måneder lange levetid er den blevet downloadet knap 500.000 gange og mere en to millioner personlige tilbud er blevet aktiveret,” siger Annette Buck.

Tidligere i år vandt Coop Medlem app´en sølv i kategorierne Innovation - Established companies og Mobile-services & tools ved Danish Digital Award.

Coop Medlems Appen er udviklet af Coop i samarbejde med Hello Group og Greener Pastures.

Yderligere information: Chef for CRM & Marketing, Annette Buck, 5221 3628

H

Coop butikker skærer 60 procent af lysregningen20.10.2017 10:27pressemeddelelse

De første resultater af Coops energispare-program, Energi 2020, viser meget lovende resultater. Udskiftning af belysning til LED har i de første butikker medført et fald i lysregningen på 60 procent. ”Ændring i belysning og køleoptimering medfører en kontant besparelse for den første SuperBrugsen på 80.000 kr. om året. Næste fokus er nu at finde yderligere besparelser via vores energimålere,” sigerenergichef Peter Kjærgaard Svendsen, Coop. Han står i spidsen for Energi2020 programmet, der har som mål at reducere energiforbruget med 20 procent i 2020 i forhold til 2014. Første bølge af løsninger er netop nu startet i butikkerne og består af: Fuld konvertering til LED belysning Ny regulering af alle centralt styrede køleanlæg Energimålere på alt relevant forbrug Energicertificering af Coop. ”Vi sætter helt nye standarder for så vidt angår renovering af belysningsanlæg til LED. Både hvad angår energieffektivitet men også omkring lyskvalitet og sundhedsfaktor (flimmer). Vi er meget stolte