Coop App vinder Publikumsprisen

Ny app er nu downloadet 500.000 gange

Ved en af Danmarks største digitale prisfester, Danish Internet Awards, gik uddelingens fornemste pris, Publikumsprisen, til Coops nyeste app, Coop Medlem, der blev lanceret i efteråret 2016.

På tværs af alle kategorierne var det Coop Medlem appen, der opnåede langt de fleste stemmer.

”Vi er utroligt glade for og stolte over prisen, fordi det er brugerne, der har talt, hvad der er helt afgørende for os,” siger Annette Buck, chef for CRM & Marketing i Coop Medlemsprogram.

Coop Medlem er en del af digitaliseringen af Coop. Det er i gang med at afløse det gammeldags plastic medlemskort. Med app´en opnår de 1,7 million medlemmer en lang række fordele, bl.a.:

De kan betale med deres mobil

De kan få tilbud direkte og individuelt

De kan få madopskrifter dagligt

De kan få deres kvitteringer på mobilen

De kan modtage nyheder direkte fra deres lokale butik

”I løbet af medlemsappens knap 8 måneder lange levetid er den blevet downloadet knap 500.000 gange og mere en to millioner personlige tilbud er blevet aktiveret,” siger Annette Buck.

Tidligere i år vandt Coop Medlem app´en sølv i kategorierne Innovation - Established companies og Mobile-services & tools ved Danish Digital Award.

Coop Medlems Appen er udviklet af Coop i samarbejde med Hello Group og Greener Pastures.

Yderligere information: Chef for CRM & Marketing, Annette Buck, 5221 3628

H

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.

Coops medlemmer støtter landbruget - mere og hurtigere end forventet27.12.2017 09:19pressemeddelelse

På blot fem dage har Coops medlemmer skudt 81.855 kr. i Danmarks Økologiske Jordbrugsfond via Coop Crowdfunding. Dermed er det første mål for et helt nyt samarbejde med Økologisk Landsforening og Danmarks Naturfredningsforening om at skaffe penge til den nystiftedeDanmarks Økologiske Jordbrugsfond, nået på rekordtid. Formålet med den nye fond er at fastholde og øge det økologiske landbrugsareal i Danmark. Gennem opkøb af gårde og jorde skal Fonden medvirke til, at det opfyldes. ”For første gang er det lykkes at samle landbrugs-, natur- og forbrugerinteresse om et fælles formål. Den forrygende start er meget positiv og lover godt for fremtiden,” siger projektleder Nicolai Jæpelt, Coop Crowdfunding Det er efter opfordring fra lokale formænd for butikker i Coop og brugsforeningerne, at samarbejdet med Danmarks Økologiske Jordbrugsfond er kommet i stand. En af formændene er Bent R. Nielsen, Kvickly Stenløse. ”Det er da fantastisk at alle vi småsparere kan være med til at starte projekter o