Coop App vinder Publikumsprisen

19.5.2017 09:56 | Coop Danmark A/S

Ny app er nu downloadet 500.000 gange

Ved en af Danmarks største digitale prisfester, Danish Internet Awards, gik uddelingens fornemste pris, Publikumsprisen, til Coops nyeste app, Coop Medlem, der blev lanceret i efteråret 2016.

På tværs af alle kategorierne var det Coop Medlem appen, der opnåede langt de fleste stemmer.

”Vi er utroligt glade for og stolte over prisen, fordi det er brugerne, der har talt, hvad der er helt afgørende for os,” siger Annette Buck, chef for CRM & Marketing i Coop Medlemsprogram.

Coop Medlem er en del af digitaliseringen af Coop. Det er i gang med at afløse det gammeldags plastic medlemskort. Med app´en opnår de 1,7 million medlemmer en lang række fordele, bl.a.:

De kan betale med deres mobil

De kan få tilbud direkte og individuelt

De kan få madopskrifter dagligt

De kan få deres kvitteringer på mobilen

De kan modtage nyheder direkte fra deres lokale butik

”I løbet af medlemsappens knap 8 måneder lange levetid er den blevet downloadet knap 500.000 gange og mere en to millioner personlige tilbud er blevet aktiveret,” siger Annette Buck.

Tidligere i år vandt Coop Medlem app´en sølv i kategorierne Innovation - Established companies og Mobile-services & tools ved Danish Digital Award.

Coop Medlems Appen er udviklet af Coop i samarbejde med Hello Group og Greener Pastures.

Yderligere information: Chef for CRM & Marketing, Annette Buck, 5221 3628

H

FDB Møbler åbner i Roskilde20.8.2017 07:00pressemeddelelse

Som den 4. by i Danmark får Roskilde nu sin egen FDB Møbler-butik. Torsdag den 31. august åbner FDB Møbler på Algade 51, hvor Kvickly tidligere lå, og hvor SuperBrugsen netop har åbnet helt ny butik. Dermed bliver det for første gang muligt for kunder i Roskilde-regionen at opleve det fulde udvalg af de klassiske og ikoniske møbler, skabt af nogle af Danmarks største møbelarkitekter. ”Vi glæder os til at komme til Roskilde, hvor vi ved, der er mange design- og kvalitetsbevidste kunder, som er interesseret i FDB Møbler,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler. Leder af butikken bliver Rasmus Winther, der kommer fra et job som non-food chef i Kvickly Prøvestenen i Helsingør, og har været ansvarlig for salget af FDB Møbler igennem dette varehus. De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013 og er igennem tiden tegnet af tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther. De bliver primært solgt på ww

Irma er i bevægelse – og kun fantasien bestemmer, hvor vi ender16.8.2017 11:37pressemeddelelse

I fremtiden er det ikke kun lækker vin, god kaffe og andre sprøde kvalitetsvarer, der skal i vognen, når indkøbsturen går omkring Irma. Med en ny innovationspulje vil Irma og Irmas medlemsbestyrelse inspirere alle madinteresserede og nysgerrige kunder til at lægge endnu flere foredrag, inspiration, fællesskab, workshops og kendskab til fødevarer i kurven. Og ideerne… ja, de kommer fra medlemmerne selv.

Gastronomisk ildsjæl går sammen med Coop ind i Catering Danmark7.8.2017 10:42pressemeddelelse

Torben Klitbo, der grundlagde restaurant- og fødevarevirksomheden Cofoco, bliver medejer af Catering Danmark, sammen med Coop og familien Færch. Catering Danmark er en af de hurtigst voksende virksomheder inden for levering af måltider, festmad, måltidskasser og frokostordninger. Tidligere i år indgik Coop en aftale med de hidtidige ejere, Færch & Co. Kapital, om at købe halvdelen af selskabet. Nu tager de to ejerselskaber Torben Klitbo med som partner. ”Torbens erfaringer som gastronomisk iværksætter og inspirator taler for sig selv, og han bliver en stærk garant for hele virksomhedens gastronomiske kvalitet”, siger bestyrelsesformand for Catering Danmark Mogens Aaby. ”Som virksomhedens kreative chef vil Torben sikre udvikling af nye produkter og løsninger til både catering- og detailmarkedet, og vi er enormt glade for at få en kapacitet som ham som partner i realiseringen de meget ambitiøse mål, vi har i selskabet,” siger Jens Visholm, bestyrelsesmedlem i Catering Danmark og konc