Coop ansætter ny IT-direktør

Lars Ole Dybdal, 48 år, er ansat som IT-direktør/CTO i Coop.

Han kommer fra et tilsvarende job i Rigspolitiet, hvor han har været ansat de seneste seks år.

Han overtager jobbet, der blev ledigt, da den hidtidige CTO, Morten Holm Christiansen, i slutningen af sidste år forlod Coop.

Tidligere har Lars Ole Dybdal været IT-direktør for Region Midtjylland, og før da havde han en 15 år lang karriere i TDC.

I Coop kommer han til at stå i spidsen for den organisation, der har ansvaret for IT driftsstabilitet, den vigtige IT-support til butikkerne, en omfattende IT projektportefølje og i samarbejde med programdirektør Freddie Sachmann for den store SAP-implementereting, Coop One, hvor 73 procent af varerne nu er på.

”Vi er meget tilfredse med at have fået en kapacitet som Lars Ole med på holdet, hvor opgaven bliver at sikre en stabil drift, føre Teknologi organisationen ind i næste fase af vores opgradering af hele IT-landskabet og bidrage til udviklingen af Coops digitale førerposition på det danske dagligvaremarked,” siger koncerndirektør Thomas Brebøl Christensen, Coop.

Lars Ole Dybdal begynder i Coop pr. 1. maj.

Yderligere information:

Koncerndirektør, CFO Thomas Brebøl Christensen, 5159 4468 (via Jens Juul)

Coop åbner klima-laboratorie i Aarhus10.5.2022 15:53:54 CEST | Pressemeddelelse

Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus bliver til Klima Kvickly. Her vil Coop over det næste år teste, hvordan kunderne kan guides til at handle ind med fokus på bedre klimavalg. Hvordan kan man træffe klimabevidste valg i sit forbrug af dagligvarer? Klimaaftrykket fra danskernes madforbrug er stort, og det er en bunden opgave at få det reduceret. Landbruget, producenterne og leverandørerne kan gøre meget, men en stor del af reduktionen i klimaaftrykket fra maden, vi spiser, skal komme fra ændrede forbrugsvaner. For at blive klogere på hvad der skal til for at hjælpe de bedre klimavaner på vej, lancerer Coop nu et klima-laboratorie. Uden at fjerne varer fra sortimentet eller ændre på priserne vil Coop over det kommende år udvikle, teste og implementere klimarettede tiltag og løsninger, som skal guide og inspirere til at træffe bedre klimavalg. Klima-laboratoriet etableres i Kvickly i Bruuns Galleri. Varehuset omdøbes til ’Klima Kvickly’, og skal være et klima-laboratorie, hvor Coop vil udvi

I dag kl. 13: Coop åbner Danmarks første klimasupermarked i Aarhus10.5.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Coop inviterer til åbning af Klima Kvickly Coop vi inviterer til åbning af Danmarks første klimasupermarked, nemlig Klima Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus, som skal fungere som et klima-laboratorium, hvor man tester nye måder at hjælpe forbrugerne til mere klimavenlige valg i hverdagen i dag tirsdag 10. maj kl. 13-15. Program: 13:00 Velkommen 13:15 Smag på klimatapas tilberedt af kokken Claus Holm 13:30: Koncerndirektør Per Thau, Coop: Derfor åbner Coop Klima Kvickly Ansvarlighedsdirektør Signe D. Frese: Det vil vi opnå med projektet 13:55 Sådan ser det nye Klima Kvickly ud Tilmelding og yderligere information: Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 5159 4468/ jens.juul.nielsen@coop.dk

Coop inviterer til lancering af Klima Kvickly i Aarhus4.5.2022 14:19:11 CEST | Pressemeddelelse

Coop vil gerne invitere til åbning af Danmarks første klimasupermarked, nemlig Klima Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus, som skal fungere som et klima-laboratorium: Tirsdag 10. maj kl. 13-15. Program: 13:00 Velkommen 13:15 Smag på klimatapas tilberedt af kokken Claus Holm 13:30: Koncerndirektør Per Thau, Coop: Derfor åbner Coop Klima Kvickly Ansvarlighedsdirektør Signe D. Frese: Det vil vi opnå med projektet Kokken Claus Holm: Maden, vi smager på, og lidt om at tænke klima ind i madlavning 13:55 Sådan ser det nye Klima Kvickly ud Tilmelding og yderligere information: Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 5159 4468/ jens.juul.nielsen@coop.dk