Coop amba bestyrelse bakker Lasse Bolander op i formandsvalg

Pressemeddelelse udsendt på vegne af Coop ambas bestyrelse

Otte ud af elleve medlemmer af Coops amba’s bestyrelse står nu frem med officiel støtte til den nuværende formand, Lasse Bolander, op til Coop’s formandsvalg d 14. april.

"Vi har valgt at give vores opbakning og støtte til Lasse Bolander på baggrund af vores nære samarbejde med ham i bestyrelsen, hvor vi kender ham som en særdeles kompetent, ordentlig og engageret formand," siger næstformand for bestyrelsen Bjarne Dybdahl Andersen.

Han peger på tre centrale områder, hvor Lasse Bolander har stået for en nødvendig udvikling af Coops forretning:

 1. Der er blevet investeret i Coop’s butikker, så de nu fremstår moderne og i god stand.

 2. Coop har med sit fokus på kvalitet, økologi og ansvarlighed flyttet hele branchen væk fra det ensidige fokus på discount.

3.  Coop er i gang med at opgradere IT og teknologi, så Coop sikrer sig førerskab på det digitale område. Coop har bl.a. lanceret et digitalt medlemsprogram med direkte kommunikation til medlemmerne og app-tilbud. Noget som ingen andre aktører på dagligvaremarkedet har.

Og på tre centrale områder for medlemmerne og medlemsdemokratiet:

 1. Coop har i dag det største antal medlemmer nogensinde (1.700.000 )

 2. De medlemsaktive har adgang til et stort katalog med kompetencegivende kurser inde for både forretning og forening.

 3. Bestyrelserne i de Coop-ejede butikker har fået væsentlig større samt øget indflydelse i form af mulighed for at beslutte lokale investeringer.

"Dansk dagligvarehandel står i øjeblikket over for store forandringer, og Coop står overfor store udfordringer. Med Lasse Bolander i spidsen er der udarbejdet en strategi som både sikrer større indtjening, forbedret konkurrenceevne og fortsat udvikling. Vi mener, at stabilitet, erfaring og indsigt i Coop er af afgørende betydning, sådan at vi kan implementere den nye strategi hurtigt og effektivt", siger bestyrelsesmedlem Sofie Irgens.

Det er følgende medlemmer der står bag opbakningen til Lasse Bolander og stemmer på ham til formandsvalget:

Bjarne Dybdahl Andersen, Ole Juel Jakobsen, Jens Chr. Sørensen, Kim Bruhn, Mette Bækgaard Jørgensen, Birgitte Hesselbjerg, Carsten Lingren og Sofie Irgens.

Yderligere information:

Næstformand Bjarne Dybdahl Andersen, 2943 7273

Bestyrelsesmedlem Sofie Irgens, 2097 0697

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk