Coop åbner to topmoderne supermarkeder i Københavns nye kanalby

Irma og fakta åbner på Engholmene, Københavns kommende kanalby

Når Engholmene, Københavns nye centrale kanalby, står færdig i 2023 med boliger, kontorer og hoteller, slår Coop samtidig dørene op til to nye topmoderne supermarkeder.

Kontrakter på en ny Irma og en ny fakta er netop indgået mellem NPV / NREP og Coop. Butikkerne bliver hver på ca. 1000 kvm.

De bliver centralt placeret på Engholmene, der til den tid vil have ca. 9.000 beboere i et af hovedstadens mest spændende områder, tæt på city, Metroen og lige ud til vandet. Den nye bydel rummer i alt 2600 boliger, kontorer med 2000 arbejdspladser, hoteller og 2 metrostationer.

”Irma glæder sig til at præsentere det ypperste, vi kan som Danmarks urbane supermarked. Det vil sige det nyeste inden for fødevarer, det største udvalg af økologi og højt serviceniveau,” siger direktør Søren Steffensen, Irma.

Også fakta ser frem til at vise det bedste frem - inden for lavprissupermarked.

”fakta er inde i en meget positiv udvikling med stærk vækst i økologi, og derfor vil Engholmene være en rigtig god placering for os, hvor vi vil tilbyde hurtige, billige indkøb af friske varer,” siger kædedirektør John Hornbech Christensen.

Det er NPV og NREP, der står for udviklingen af Engholmene, hvor man er i fuld gang med at bygge 1.100 eksklusive og moderne lejligheder og townhouses samt 47.000 kvm. kontorer, hoteller og restauranter/cafeer. Fælles for både boliger og erhverv er, at alle nyder godt af en unik havne- eller kanalfront beliggenhed helt ind i hjertet af København City.

”Engholmene er et eftertragtet område, der tiltrækker et publikum, både på bolig- og erhvervssiden, som stiller høje krav til kvalitet. Derfor er vi meget glade for, at vi har kunnet indgå denne aftale med Coop, der sikrer dagligvarebutikker på højt niveau,” siger direktør, COO og partner i NPV, Kim Lang Sørensen.

I maj indgik Coop og NPV A/S aftale om etablering af et nyt Kvickly varehus på Gammelhavn i Vejle.

Yderligere information:

CEO Jens Schaumann, NPV A/S, 4062 0113

Direktør John Hornbech Christensen, fakta, 5221 3521

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Coop: Det bliver et Folkemøde i bæredygtighedens tegn12.6.2019 13:30:45 CESTPressemeddelelse

Kan plastik være bæredygtigt, er sagen plantebøf, hvis vi alle dropper koteletterne, og kan virksomheder samarbejde sig til større bæredygtighed? Det er nogle af de emner, der er til debat i Coops telt foran Brugsen i Allinge under årets Folkemøde 13.-16. juni, hvor Coops huskokke laver mad, der flugter med debattemaet. ”Årets Folkemøde bliver for alvor i klimaets og bæredygtighedens tegn, og det er en enestående chance for at mødes og flytte noget sammen. Jeg er på Folkemødet for at møde nogle af Coops 1,8 mio. medlemmer og medejere, og for at drøfte idéer og holdninger til nye fælles løsninger. 61 procent af danskerne er bekymret for klimaet, og fordi vi i Coop er så tæt på borgernes hverdag, kan vi sammen skubbe meget på den dagsorden – og puffe politikerne i den rigtige retning, når der er behov for det,” siger Coops formand Lasse Bolander. På Folkemødet arbejder Coop, Røde Kors, Dansk Retursystem og Foreningen Folkemøde sammen om at samle pant ind til fordel for verdens udsatte. D