Coop åbner butik med snacks

Med en ny kampagne og Danmarks første specialbutik for snacks, vil Coop gøre det nemmere at købe snacks, hvor der er fokus på det sundere valg.

Nye tal fra Coop Analyse viser, at 2 ud af 3 danskere spiser snacks flere gange om ugen eller dagligt. Samtidig viser en anden Coop Analyse undersøgelse, at 44 procent ønsker sundere mellemmåltider.

Det er baggrunden for, at Coop.dk MAD åbner Danmarks nok første specialbutik med fokus på sundere snacks til mellemmåltidet.

Butikken er for alle aldre, men ikke mindst børnefamilier kan få en håndsrækning, til at købe sundere snacks til madpakken.  Ifølge DTU fødevareinstituttet stammer 80 % af danskernes samlede sukkerforbrug – som er dobbelt så stort som anbefalet - fra de mellemmåltider og drikkevarer, der indtages mellem hovedmåltiderne.

”På listen over det, som danskerne helst vil gøre noget ved i forbindelse med deres egen sundhed, ligger ”mindre sukker” på førstepladsen. Da det meste af sukkerforbruget kommer fra mellemmåltiderne, vil vi gerne tilbyde en løsning, der gør det nemmere at vælge sundere snacks og mellemmåltider, som stadig smager godt,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

”Vi vil ikke gøre det med løftet pegefinger, men med anbefalinger om at prøve vores mange Nøglehuls- og Fuldkornsmærkede produkter. Vi vil også gerne inspirere til at prøve andre snacks, som måske ikke lever helt op til Nøglehulsmærket eller Fuldkornslogoet, men som indeholder mindre sukker. siger Morten Viktor, Coop.dk/MAD”

I den ny specialbutik finder man alt lige fra frugt, grønt, mælkeprodukter og drikke til sprødt knækbrød og nødder. Derudover er der snacking-kasser i fire forskellige udgaver, som indeholder et varieret udvalg. Med snacking-kasserne kan man nemt planlægge børnenes eller sine egne mellemmåltider til en hel uge, og på den måde både spare på sukkerindtaget og pengene.

Den nye online butik bakkes op af en tværgående ”Snack ordentligt” kampagne i Coops øvrige kæder, som med gode tilbud, inspiration, tips og råd har til formål at få skolebørnene til at reducere sukkerindtaget ved at spise mere groft og grønt. Det er et led i Coops samlede sundhedskampagne ”Pas dig selv”.

Specialbutikken med varerne kan ses på Coop.dk/snack.

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 2040 2854

mo.vi@coop.dk

Facts om snacking:

• Vi er klar over, at vi får mere sukker fra mellemmåltider end fra hovedmåltider – men vi er langt fra klar over, hvor meget mere
  • Kvinder snacker mere end mænd
  • 30 procent snackere har erstattet et hovedmåltid med en snack – særligt kvinder og yngre

Kilde: Coop Analyse

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse

Fremover går Irmas pantdonation ubeskåret til Mødrehjælpen, der har en helt særlig plads hos Irmas medlemmer. Derfor faldt valget på Mødrehjælpen og dens støtte til udsatte familier, da medlemmerne fik mandat til at vælge ny modtager af Irmas pantdonation. Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser eller tilværelsen slår knuder. Og det kan få alvorlige konsekvenser, hvis forældre ikke får hjælp til at komme på fode igen og dermed skabe en tryg ramme for deres børn. Derfor indgår Irma nu et nyt partnerskab med Mødrehjælpen, hvor blandt andet Irmas pantdonation fremover går til udsatte børn og familier. Alle børn fortjener en god barndom Samarbejdet mellem Irma og Mødrehjælpen sker efter, at Irmas medlemmer på Irmas madmesse i foråret blev kunne vælge, hvilken organisation pantdonationen skal støtte. Valget faldt på Mødrehjælpen, der med donationen giver flere forældre mulighed for at skabe en tryg ramme o