Coop 365discount stormer frem

Danmarks nye discountkæde vinder tre store pris-test på stribe, har åbnet 69 butikker i år og har 100 mere på vej de næste syv måneder

I løbet af de seneste to måneder har danskerne vendt sig mod discount i et omfang, som man ikke tidligere har set.

Det mærker man i Coops helt nye discountkæde, Coop 365discount.

I løbet af årets fire første måneder er salget vokset med 71 procent i forhold til de sidste fire måneder af 2021.

En væsentlig del skyldes, at der i perioden er åbnet 69 nye butikker.

”Vi åbner i øjeblikket fire nye butikker hver uge, og vi oplever timingen som perfekt for en ny kæde, der har laveste priser øverst på sin dagsorden,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Coop 365discount.

At kæden er billig trods et større udvalg, er netop blev bekræftet af to uafhængige prisanalyser.

I weekenden offentliggjorde dagbladet Politiken en stor test af priserne hos 10 af de største aktører i Danmark blandt kæder og online, der viste at Coop 365discount er billigst af alle.

I dag offentliggør Forbrugerrådet Tænk deres undersøgelse af økologipriser. Den viser også, at Coop 365discount er billigst.

Og for knap tre måneder siden vandt Coop 365discount også dagbladet BT´s store pris-test. Så kæden har vundet tre uafhængige pris-test på stribe.

”Vi arbejder hver dag hårdt på at være billigst, for det har aldrig været vigtigere for kunderne end i netop denne tid, hvor alle rammes af prisforhøjelserne. Derfor er vi meget stolte over, at vi nu i tre forskellige, uafhængige prisundersøgelser på stribe er blevet kåret som billigst,” siger Thomas Nielsen.

Det er netop besluttet at sætte tempoet for åbning af nye butikker op. Lige nu er der 114 butikker i kæden. Planen er, at der skal være over 200 inden årets udgang. Så over de kommende godt syv måneder vil der åbne mindst 100 nye Coop 365discount over hele Danmark.

Yderligere information: Kædedirektør Thomas Nielsen, 2095 2299

Coop hjælper danske fødevarevirksomheder med at finansiere grønne tiltag gennem crowdfunding20.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu lancerer Coop igen initiativet Coop Klimafunding for at uddanne danske fødevarevirksomheder, understøtte den grønne omstilling og muliggøre finansiering af grønne tiltag via crowdfunding. De sidste to år har Coop Crowdfunding hjulpet godt 100 virksomheder med at accelerere deres grønne omstilling og i alt rejst 4,5 mio. kr. sammen med forbrugerne til nye, grønne tiltag.

Irma slår rekord i økologi-salg15.6.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

På trods af den økonomiske krise i Danmark, har Irma slået sin egen rekord i salg i økologi i årets fem første måneder. 36 procent af det samlede salg af fødevarer i Irma er nu økologisk. Men en forklaring på, at salget stiger trods tilbageholdenhed hos forbrugerne generelt, er, at salget i højere grad flytter over til de lidt billigere varianter i Irmas Hverdag.Irmas Hverdag består i øjeblikket af cirka 270 forskellige basisvarer, heraf er 75 procent økologiske. ”Det viser, hvor vigtig økologien er for Irmas kunder. For dem handler det om at fastholde kvalitet og de værdier, der ligger i de økologiske varer” siger kommerciel chef i Irma, Cathrine Holmegaard Aarup. Irma satte sidste år som mål at øge salget af økologi og i 2025 blive den første supermarkedskæde i verden, hvor halvdelen af fødevaresalget er økologisk. ”Da vi lavede den målsætning, så verden meget anderledes ud, men vi har besluttet at holde fast, og vi vil fortsat arbejde for at blive den første supermarkedskæde i verde