Containerkonge er Årets Ejerleder 2022

Layland Barker fra Titan Containers A/S vinder prisen som Årets Ejerleder 2022 ved Landskåringen i PwC i Hellerup. Ejerlederen er ambitiøs, visionær og vellidt, og så har Layland Barker fra bunden opbygget en succesfuld international virksomhed, som i dag har 180 ansatte og en omsætning på vej mod 1 mia. kr.
Årets Ejerleder 2022 er Layland Barker, Titans Containsers. Han var med online fra Texas ved kåringen hos PwC i Hellerup.

Layland Barker er ejerlederen bag containerkoncernen Titan Containers A/S, som vinder Årets Ejerleder 2022. For 35 år siden etablerede Layland Barker containervirksomheden Titan Containers. Udviklingen har været iøjnefaldende, og i dag er er virksomheden til stede i mere end 30 lande, har cirka 180 ansatte og forventer at omsætte for knap 1 mia. kr. i 2022. De seneste tre år har koncernen opnået en vækst på over 100 %, og ejerlederen forventer at skabe yderligere 50 % vækst inden 2025.

“Layland er en ejerleder, som går forrest og viser vejen, og så er han en rollemodel for sine medarbejdere. Derudover har han opnået bemærkelsesværdige finansielle resultater, som virkelig giver genlyd. Den flotte udvikling, som Layland har ledet Titan Containers igennem, vidner om en særlig ambitiøs og dygtig ejerleder, der fortjener at blive hyldet,”siger Ulrik Ræbild, Middle Market Leder og partner i PwC, og tilføjer:

“Udover de ekstraordinære finansielle resultater, som Layland har opnået, er Årets Ejerleder også god til at anerkende sine medarbejdere, specielt økonomisk, men også gennem ansvar og tillid, og så har han opbygget en kultur baseret på sunde værdier. Layland er en jordnær og visionær ejerleder, som arbejder med langsigtede strategier, der også vil sikre Titan Containers fremtidig succes.”

Inspirationskilde og medarbejdertrivsel
For Layland Barker er medarbejdernes trivsel en særlig høj prioritet. Årets Ejerleder har bl.a. givet alle medarbejdere i koncernen en lønregulering svarende til den aktuelle inflation, et miljøtillæg og en bonus på 5 % af årets resultat før skat, som i år er blevet udbetalt a conto for at lette medarbejdernes bekymringer mod stigende priser.

Med et skarpt fokus på ansvarlig forretningsførelse, vækst og udvikling har Layland Barker vist, at hårdt arbejde og store ambitioner kan føre til ekstraordinære resultater. Det er værdier, som vi i Nykredit i høj grad kan spejle os i, for som foreningsejet virksomhed tror vi på, at vi kan mere i fællesskab. Derfor er vi glade for, at prisen som Årets Ejerleder går til Layland, for ikke alene har han skabt bemærkelsesværdige resultater, men han også har vist sig at være en dygtig og omsorgsfuld leder,” siger Henrik Rasmussen, bankdirektør i Nykredit.

Også hos Dansk Erhverv ser man stor grund til at fejre den nykårede Årets Ejerleder 2022.

”Layland Barker er en fuld fortjent vinder af Årets Ejerleder. Layland Barker driver målrettet Titan Containers med fokus på ansvarlighed, vækst og udvikling, og han gør det med medarbejderne i centrum. Medarbejdernes ve og vel er altafgørende for Layland Barker, ligesom det er vigtigt for Årets Ejerleder at dele og fejre de fælles succeser,” siger Gitte Lillelund Bech, direktør for markeder i Dansk Erhverv.

Fakta om Titan Containers A/S
Layland Barker grundlagde Titan Containers i 1987 med fokus på salg af containere til produktionsvirksomheder og større detailvirksomheder, men efter 23 år besluttede Layland Barker at vende forretningen rundt og i stedet udleje containere til virksomheder og private fremfor at sælge standardcontainere. I dag har Titan Containers en flåde på omkring 60.000 containere og forventer at omsætte i nærheden af 1 mia. kr. i 2022.

Kontakt
For yderligere information kontakt PR Manager Malene Billund fra PwC på mobil 5133 2378 eller pressekonsulent Peter Klaaborg fra Nykredit på mobil 2056 0706 eller pressekonsulent Jesper Ingemann fra Dansk Erhverv på 2265 0941.

Fakta om Årets Ejerleder 2022
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag Årets Ejerleder, som afholdes for 19. gang. Årets tema er talent og tillid.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 17. november 2022 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen til Landskåringen består af Årets Ejerleder vinder fra 2021 samt repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit og PwC.

Tidligere landsvindere
Peter Vang Christensen fra Plantorama A/S (2021), 2020 (særår uden vinder pga COVID-19), Michael Holm fra Systematic (2019) Bjarke Hansen fra Primo Tours A/S (2018), Mikkel Borg Bjergsø fra Mikkeller ApS (2017), Marie-Louise Bjerg fra Top Mountain Industries ApS (2016), Anders Byriel fra Kvadrat A/S (2015) Susanne Hessellund fra Bel Air Aviation A/S (2014), Thomas Dinesen fra Dinesen Floors (2013), Peter Eriksen fra Nilpeter A/S (2012), Jørgen Hallundbæk fra Welltec A/S (2011), BK Engineering A/S (2010), KM Telecom A/S (2009), Webtop A/S (2008) og Expo-Net Danmark A/S (2007).

Unge i Vejle- og Kolding-området får privatøkonomi på skoleskemaet5.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Undersøgelser viser, at alt for mange unge kommer i økonomiske vanskeligheder tidligt i livet, og tidlige gældsproblemer kan få konsekvenser langt ind i voksenlivet. Med undervisningsforløbet ’Ung privatøkonomi’ klæder PwC folkeskoleelever i 7. og 8. klasse på med forståelse for økonomi, ansvarligt forbrug og personligt lederskab. I starten af april starter tiltaget op på skoler i Vejle- og Kolding-området.

Ny afgørelse fra Skatterådet: Smartwatches er omfattet af reglerne om beskatning af fri telefon25.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

PwC har i en sag for Skatterådet d. 19. marts 2024 spurgt ind til, om man som medarbejder skal beskattes af et smartwatch, som ens arbejdsgiver stiller til rådighed. På baggrund af den teknologiske udvikling og smartwatches funktionalitet har Skatterådet fastslået, at smartwatches er underlagt de samme regler for beskatning som telefoner, når de stilles til rådighed af arbejdsgivere til deres medarbejdere.