Company House er bæredygtigt på guld-niveau

PensionDanmark købte i december 2019 fjerde og sidste etape af Company House i Vallensbæk, der nu er DGNB bæredygtighedscertificeret i kategorien guld.
Company House IV Vallensbæk er bæredygtigt på guld-niveau efter overtagelse af PensionDanmark

Vallensbæk Company House IV er blevet bæredygtighedscertificeret i kategorien DGNB Guld og dermed miljømæssigt på højde med PensionDanmarks andre
nybyggerier, der alle bæredygtighedscertificeres for blandt andet at sikre et lavt
klimaaftryk.

Ejendommen har blandt andet opnået høje karakterer for bæredygtighed i kraft af meget lave omkostninger til vedligehold og i bedømmelsen af ejendommens miljøpåvirkninger set over byggeriets samlede livscyklus.

”Bæredygtighedscertificeringen af Vallensbæk Company House IV illustrerer det store potentiale i bæredygtigt byggeri, når eksisterende ejendomme i dag står for omkring 40 pct. af den samlede CO2-udledning. Bedre indeklima, sænket energiforbrug og lavere udgifter til vedligehold er en fordel for både lejeren, os som ejer og dermed også for vores medlemmer, der får et bedre afkast,” siger Marius Møller, direktør i PensionDanmarks afdeling for ejendomme.

NCC PD har arbejdet med bæredygtighedstiltag i deres ejendomsprojekter siden 2006 og har i også i en årrække bæredygtighedscertificeret alle projekter efter DGNB på minimum guld-niveau.

”Vi ved, at det betyder meget for vores investorer, at vi leverer bæredygtigt byggeri. Det har været et element i beslutningen for de lejere, der allerede er flyttet ind, og vi er sikre på, at det også vil være et argument for de lejere, der flytter ind i de endnu ledige 3.000 kvm i ejendommen, ” siger Ole Faurby, adm. direktør i NCC Property Development.

Vallensbæk Company House IV er fjerde og sidste kontorbyggeri i Delta Park med god beliggenhed helt ud til E20-motorvejen og tæt forbindelse til bus, tog og Ring 3-motorvejen vest om København. Hovedstadens Letbane får desuden en station i Delta Park.

Adresse: Delta Park 45, 2665 Vallensbæk
Købspris: DKK 240 mio.
Areal: 12.225 m2
Sælger: NCC Property Development A/S
Lejere: Orkla Foods, Orkla Care, Takeda Pharma, Sennheiser Nordic og Daloc Danmark A/S.

Kommunikations- og pressechef Ulrikke Ekelund, PensionDanmark, tlf.: 2019 9238
Pressechef Carl Johan Corneliussen, NCC Danmark, tlf.: 2615 2127

PensionDanmark A/S administrerer overenskomst- og virksomhedsaftalte arbejdsmarkedspensioner, sundhedsordninger og uddannelsesfonde for 754.000 medlemmer beskæftiget i 23.000 private og offentlige virksomheder. PensionDanmark er et kundeejet selskab, hvor hele overskuddet går til medlemmerne. Præmieindtægterne udgjorde 14,8 mia. kr. i 2019. Balancen er 247 mia. kr.

Læs mere på pensiondanmark.com