Columbus frasælger datterselskaber i Estland og Litauen som del af fokus-strategi

Columbus har frasolgt datterselskaberne i Estland og Litauen. Frasalget er del i Columbus’ Focus23-strategi om at simplificere forretningen og fokusere på digital rådgivning og services til større kunder i nøglemarkeder.

Columbus har gennemført frasalg af datterselskaberne i den baltiske region. Columbus i Estland og Litauen overtages i fællesskab af Adm. direktør i Estland Ivo Suursoo og Adm. direktør i Litauen Dovydas Zinkevičius.

Frasalget af de baltiske datterselskaber er en del af Columbus’ nye strategiske retning om at simplificere forretningen og i højere grad fokusere på digital rådgivning og services til større kunder.

Focus23-strategien indebærer en mere fokuseret og simplificeret drift med øget fokus på at servicere vores større kunder. Da vores markedstilgang i Baltikum er fokuseret på mindre og mellemstore kunder, vil en stærk lokal tilstedeværelse og specifikke markedsløsninger, der passer til deres behov give langt mere kundeværdi ”, siger Interim CEO og Corporate CFO, Hans Henrik Thrane.

De baltiske selskaber vil fortsat være en del af Columbus-netværket i en partnerskabsmodel og vil operere under Columbus’ brand, men vil som selvstændige virksomheder kunne fokusere mere på specifikke behov og løsninger til kunder i den baltiske region.

Jeg er meget begejstret for at overtage ejerskabet af Columbus Baltics. Det nye ejerskab til give os mulighed for at styrke vores lokale tilstedeværelse og yderligere tilpasse vores løsninger til vores kunders behov, mens vi fortsat har support og den globale styrke fra Columbus. Jeg vil gerne takke Columbus for en spændende rejse i løbet af de sidste 23 år, der har bidraget til at positionere os som førende inden for digital transformation i Baltikum. Jeg ser frem til at fortsætte vores tætte partnerskab i de kommende år,” siger Adm. direktør for Columbus Baltics, Ivo Suursoo.

Columbus er i dag markedsledende indenfor digital transformation i Baltikum med 170 medarbejdere og en omsætning på EUR 10,5 mio. Med en vision om at skabe succeshistorier om digital transformation og hjælpe virksomheder med at skabe resultater, støtter Columbus sine kunder med en omfattende portefølje af løsninger.

Dovydas Zinkevičius, General Manager of Columbus Lithuania tilføjer:

Kundenærhed og branchekendskab er nøglen til at levere uovertruffen service til vores kunder, og med frihed til at tilpasse vores forretning til vores marked, vil vi realisere det fulde potentiale af vores virksomheder”.

Columbus er forpligtet til at støtte de baltiske virksomheder og vil fortsat supportere arbejdet med internationale kunder og projekter.

Jeg vil gerne takke Ivo Suursoo, Dovydas Zinkevičius og deres teams for et stærkt og langt samarbejde i Columbus. Jeg er sikker på at dette skridt vil tage vores baltiske selskaber til det næste niveau. Columbus har allerede indledt eksekveringen af Focus23-strategien, som fokuserer forretningen på at blive den foretrukne digitale rådgiver for vores større kunder. Jeg er overbevist om at vores nye strategiske retning indebærer stort potentiale for Columbus’ kunder, medarbejdere og aktionærer“, siger Hans Henrik Thrane.

Focus23-strategien indebærer en mere fokuseret og forenklet drift med øget kundecentrering og en mere digital rådgivningstilgang. Målet er at frigøre det fulde vækstpotentiale og dermed gradvist at øge organisk vækst til minimum 10% årligt fra 2023.