COLDPLAY KOMMER TIL DANMARK!

COLDPLAY 'MUSIC OF THE SPHERES WORLD TOUR' I PARKEN, KØBENHAVN 5. & 6. JULI 2023

COLDPLAY ANNONCERER EUROPÆISKE OG UK 2023 DATOER TIL DERES MUSIC OF THE SPHERES WORLD TOUR

STADIONSHOWS BEKRÆFTET I PORTUGAL, SPANIEN, STORBRITANNIEN, ITALIEN, SCHWEIZ, DANMARK, SVERIGE OG HOLLAND

‘Genuinely stunning’ - The Guardian ★★★★★

‘A fantastical feel-good bonanza’ - NME ★★★★★

“As good as it gets" - London Evening Standard ★★★★★

“Nobody does it better” - The i ★★★★★

Morgenen efter at have afsluttet deres triumferende seks udsolgte aftener på Londons Wembley Stadium, har Coldplay offentliggjort yderligere europæiske stadionshows til deres Music Of The Spheres World Tour i sommeren 2023. Datoerne inkluderer turnéens første besøg i Portugal, Spanien, Italien, Schweiz, Danmark, Sverige og Holland, sammen med britiske shows i Manchester og Cardiff.

Siden bandets rekordstore turné begyndte i Costa Rica i marts 2022, er der blevet solgt mere end fire millioner billetter til koncerterne i Latinamerika, Nordamerika og Europa, som har modtaget flotte anmeldelser fra både fans og kritikere og senest ros for Wembley-koncerterne ovenfor, jf. ovenstående stjerner.

Touren er også blevet anerkendt for sine banebrydende bæredygtighedsinitiativer, som inkluderer et show drevet af 100% vedvarende energi næsten alle steder; verdens første batterisystem til brug på turné (lavet af 40 BMW elbilbatterier); elcykler og kinetiske dansegulve, der giver fans mulighed for at hjælpe med at drive showet; solpaneler og vindmøller på alle steder; et løfte om at reducere tur-emissioner med 50%; opfordringer til at få fans til at rejse med grøn transport; og et træ plantet for hver solgt billet. Mere information på sustainability.coldplay.com.

De nye turnédatoer blev teaset i bandets nye video til Humankind (taget fra deres nummer ét album, Music Of The Spheres), som havde premiere i sidste uge. Til begejstring for bandets globale fanskare med falkeblikke antydede videoen også, at yderligere shows blev annonceret i Sydøstasien og Nordamerika.

Billetter til de nye europæiske shows sættes til salg kl. 10.00 lokal tid torsdag den 25. august. Alle detaljer kan ses på coldplay.com/tour.

Billetpriser: PL1: 1250,- / PL2: 995,- / PL3: 700,- / PL4: 550,- / Stå 800,- / PL2 Kørestolsbillet: 900,- / Very rear upper seats 400 kr. + gebyr.

Billetsalget starter torsdag 25. august kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation presale starter onsdag 24. august kl. 10:00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk

MAJ 2023

WED 17 Estádio Cidade de Coimbra - Coimbra, PORTUGAL

WED 24 Estadi Olímpic Lluís Companys - Barcelona, SPAIN

THU 25 Estadi Olímpic Lluís Companys - Barcelona, SPAIN

WED 31 Etihad Stadium - Manchester, UK

JUNI 2023

THU 01 Etihad Stadium - Manchester, UK

TUE 06 Principality Stadium - Cardiff, UK

WED 21 Stadio Diego Armando Maradona - Naples, ITALY

SUN 25 Stadio San Siro - Milan, ITALY

MON 26 Stadio San Siro - Milan, ITALY

JULI 2023

SAT 01 Stadion Letzigrund - Zurich, SWITZERLAND

WED 05 Parken - Copenhagen, DENMARK

THU 06 Parken - Copenhagen, DENMARK

SAT 08 Ullevi - Gothenburg, SWEDEN

SUN 09 Ullevi - Gothenburg, SWEDEN

SAT 15 Johan Cruijff ArenA - Amsterdam, NETHERLANDS

SUN 16 Johan Cruijff ArenA - Amsterdam, NETHERLANDS

To view this video from www.youtube.com, please give your consent at the top of this page.Tourtrailer

Foto credit: Stevie Rae Gibbs
Foto credit: Robert Mallows

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL, JAILBREAK og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Den tyrkisk-hollandske rap-stjerne Murda indtager Store VEGA 7. marts.30.11.2022 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

VEGA og Live Nation præsenterer MURDA 7. MARTS 2023 STORE VEGA Fra Rotterdam til Istanbul, lige siden han var ung, har Önder ”Murda” Doğan været en ægte verdensmand og nu ligger verden for hans fødder. Murda opdagede i en tidlig alder sin kærlighed til hip-hop. I Holland er han kendt for sange som 'Rompe', 'Shutdown' og hans første EP ‘Turkse Pizza' som han udgav i 2008. Derudover landende han en hovedrolle i den populære hollandske film 'Gangsterboys' og udgav efterfølgende sit album 'De Kassier: Een Monnie Album'. Selvom Murda havde opbygget en solid karriere i Holland, så ændrede alt sig da han ramte første-, anden- og tredjepladsen på den tyrkiske hitliste. Rapperen har levet i Tyrkiet i mange år og hans kærlighed til hjemlandet og kulturen er dyb. I 2019 mødte han Ezhel, en af de største rappere i Tyrkiet. De udgav numrene 'Boynumdaki Chain' og 'AYA', et nummer der senere blev et af de største hits i Tyrkiet og det første tyrkisk-sproget nummer til at ramme 100 millioner streams p

Albumaktuelle Giolì & Assia spiller i Pumpehuset 14. marts 202328.11.2022 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

Multiinstrumentalister, singer-songwriters, DJs og label-ejere, Giolì & Assia har fuld kontrol over deres kreative verden. De har skabt deres eget aftryk ved at kombinere elementer fra indie, techno og pop. Parret mødte hinanden online og bondede over en fælles kærlighed for house og techno. De besluttede sig for at skabe deres egen lyd sammen og kombinerede Giolìs musikalske kunnen på en række instrumenter med Assias udsøgte, himmelske vokal. Dermed var Giolì & Assia som musikalsk duo født.