Dansk Surf- & Rafting Forbund

Cold Hawaii surfere storsejrede ved DM i surf

Bølgerne stod nærmest i kø for at rulle ind imod land, da Danish Surf Tour – DM i Surf 2018 lørdag blev afgjort på Vesterhavet ud for Vorupør i Thy.
Dm guldvindere 2018 i surf  (fra venstre) Oliver Hartkopp (Mens Open), Anne Sofie Borregaard (Women), Marius Aagesen (Juniors) og Robert Storm Rasmussen (Longboard) Foto : Brian Engblad
Dm guldvindere 2018 i surf (fra venstre) Oliver Hartkopp (Mens Open), Anne Sofie Borregaard (Women), Marius Aagesen (Juniors) og Robert Storm Rasmussen (Longboard) Foto : Brian Engblad

Vesterhavet ud for Vorupør i Thy viste sig fra sin bedste side, da DM i Surf 2018 blev afgjort lørdag med masser af bølger og næsten perfekte forhold til landets bedste surfere.

Mesterskabet var det første officielle DM efter, at Dansk Surf & Rafting Forbund blev optaget i Danmarks Idrætsforbund fra årsskiftet. Det betød, at vinderne for første gang fik officielle medaljer om halsen.

Klitmøller-surfere dominerede
I Mens Open vandt sidste års forsvarende Danmarksmester Oliver Hartkopp (NASA, Klitmøller) foran klubkammeraten Christoffer Holler og med Chris Hartkopp (storebror til Oliver, Uden klub)  på tredjepladsen.

- sæsonen har været udfordrende og det er fedt at kunne stå her i aften og have forsvaret mit DM, og det har kun kunnet lade sig at gøre på grund af blandt andet støtte fra mine sponsorer, lød det fra en glad Oliver Hartkopp efter sejren.

Klitmøller har allerede næste kuld af topsurfere på vej. I Junior-gruppen vandt Marius Aagesen foran Sebastian Olander og med Rasmus Søgaard tredjepladsen - alle fra Surfklubben NASA.

- der har været både op- og nedture, men det har været et fantstisk år og jeg er glad for, at jeg fik sejren i sidste ende, sagde Marius Aagesen efter sejren.

Samme mønster så man i Longboard, hvor Robert Storm Rasmussen (NASA, Klitmøller) forsvarede sit Danmarksmesterskab foran klubkammeraterne Mikkel Jensen og med Sebastian Olander på tredjepladsen.

- jeg er superglad, og glad for at forsvare titlen. Tak til alle dem, der får hjulene til at køre både sponsorer og dem bag touren,  Vi ses til næste år, sagde Robert Storm Rasmussen.

Hos kvinderne vandt Anne Sofie Borregaard fra Hvide Sande foran Paula Ahlers og med Marianne Møller og Marinda på delte tredjepladsen.

-  det er fucking fedt at vinde !! Der har været en hård konkurrence, og der er kommet rigtigt mange nye dygtige til, så jeg er meget tilfreds med et endelige resultat, sagde Anne Sofie Borregaard (Hvide Sande).

Forbund ser lyst på fremtiden
Dansk surf er inde i en rivende udvikling i disse år, og det nyt talent pibler stille og roligt frem over alt i landet. Og det er de forskellige surf-ture rundt omkring i landet indenfor de forskellige varianter af surf, med til at stimulere.

- vi har haft en fantastisk tur i år med fire stop. Turen har haft alt det en god tur skal have : intense fights om pointene med dertilhørende drama og riders, der har givet sig fuldt ud. Det tegner godt for fremtiden, og vi ser allerede nu frem imod næste års tur, der endnu en gang vil bringe os rundt i landet, siger Martin Bro, der er ansvarlig for Danish Surf Tour i Dansk Surf & Rafting Forbund.

Danish Surf Tour arrangeres af Dansk Surf & Rafting Forbund i tæt samarbejde med HF Cold Hawaii samt Thisted Kommune, og med støtte fra lokale sponsorer.

Pressekontakt:
Martin Bro, Dansk Surf- & Rafting Forbund, tlf. +45 20 67 37 15

Billeder

Download
Bølgerne var perfekte ud over Vorupør i Thy til lørdagens DM i surf. Foto : Brian Engblad

Information om Dansk Surf- & Rafting Forbund

Dansk Surf- & Rafting Forbund