Codan/Trygg-Hansas halvårsregnskab for 2017

Her følger en kort opsummering af Codan/Trygg-Hansas halvårsresultat for 2017:

• Nettopræmierne var på 1.064 mio. GBP i Skandinavien (H1 2016: 965 mio. GBP rapporteret), hvilket svarer til en stigning på 1% i fast valuta sammenholdt med samme periode sidste år

• Underwritingresultatet i første halvår af 2017 var på 162 mio. GBP (H1 2016: 96 mio. GBP)

• Combined Operating Ratio (COR) var på 81,9% (H1 2016: 88,5%) i henhold til britisk anvendelse af internationale regnskabsstandarder (IFRS)

RSA Groups samlede halvårsresultat, herunder det skandinaviske resultat, er tilgængeligt på RSAs Investor Relations-site: https://www.rsagroup.com/media/2321/rsa-2017-interim-results-full-announcement-01082017.pdf

Mads Houe, pressechef hos Codan
Email: mdq@codan.dk

Om Codan Forsikring
Codan Forsikring har 255.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA, der har 13.500 medarbejdere på verdensplan. Læs mere om Codan på www.codan.dk.

Mindre virksomheder forsikrer sig ikke mod it-kriminalitet12.12.2017 08:00pressemeddelelse

Mindre virksomheder frygter i stigende grad it-angreb. Men på trods af frygten har kun hver fjerde virksomhed med 0-9 ansatte en erhvervsforsikring, der dækker it-kriminalitet og hacking. Samtidig er op mod halvdelen af de mindre danske virksomheder ikke klar over, hvordan de er rent faktisk er dækket i forhold til it-kriminalitet i deres nuværende forsikringer. Det viser en undersøgelse, som Codan har gennemført.