Codan/Trygg-Hansas halvårsregnskab for 2017

Her følger en kort opsummering af Codan/Trygg-Hansas halvårsresultat for 2017:

• Nettopræmierne var på 1.064 mio. GBP i Skandinavien (H1 2016: 965 mio. GBP rapporteret), hvilket svarer til en stigning på 1% i fast valuta sammenholdt med samme periode sidste år

• Underwritingresultatet i første halvår af 2017 var på 162 mio. GBP (H1 2016: 96 mio. GBP)

• Combined Operating Ratio (COR) var på 81,9% (H1 2016: 88,5%) i henhold til britisk anvendelse af internationale regnskabsstandarder (IFRS)

RSA Groups samlede halvårsresultat, herunder det skandinaviske resultat, er tilgængeligt på RSAs Investor Relations-site: https://www.rsagroup.com/media/2321/rsa-2017-interim-results-full-announcement-01082017.pdf

Mads Houe, pressechef hos Codan
Email: mdq@codan.dk

Om Codan Forsikring
Codan Forsikring har 255.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA, der har 13.500 medarbejdere på verdensplan. Læs mere om Codan på www.codan.dk.

Mindre virksomheder forsikrer sig ikke mod it-kriminalitet12.12.2017 08:00pressemeddelelse

Mindre virksomheder frygter i stigende grad it-angreb. Men på trods af frygten har kun hver fjerde virksomhed med 0-9 ansatte en erhvervsforsikring, der dækker it-kriminalitet og hacking. Samtidig er op mod halvdelen af de mindre danske virksomheder ikke klar over, hvordan de er rent faktisk er dækket i forhold til it-kriminalitet i deres nuværende forsikringer. Det viser en undersøgelse, som Codan har gennemført.

Mellemstore danske virksomheder i vildrede om nye persondataregler28.11.2017 07:00pressemeddelelse

Næste forår træder en ny, strammere EU-datalovgivning i kraft, der vil omfatte langt størstedelen af danske virksomheder. Alligevel er hver tredje virksomhed med mere end ti ansatte ikke klar til de nye dataregler, og hver fjerde har slet ikke hørt om dem. Det viser en ny undersøgelse fra Codan. Lever virksomheden ikke op til reglerne, kan det blive dyrt – både i form af store bøder, omdømmetab og tabt forsikringsdækning.