Codan Forsikring

Codan vil hjælpe bekymrede kunder: De kan nu ekstraordinært få dækket aflysning af usikre ferieplaner

Covid-19 påvirker fortsat rejseaktiviteter i hele verden, og et stigende antal kunder i Codan henvender sig med spørgsmål om at ændre eller aflyse sommerplaner.

En del skal snart betale for ferier, der muligvis ikke kan eller ønskes at blive gennemført, og flere har allerede indbetalt det første depositum, da de bookede rejsen.

Codan har derfor ekstraordinært besluttet at dække refundering af depositum og opfordrer kunder til at kontakte forsikringsselskabet for at høre om deres muligheder.

”Vi vil gerne hjælpe kunder, der er bekymrede for, om de kommer afsted på ferie, da landegrænser er lukkede, og udsigten til, at de åbner, er fortsat usikker. Der er også kunder, som allerede nu ved, at de ikke ønsker at tage af sted på grund af eventuel smitterisiko. Uanset årsagen, er vi klar til at se på, hvordan vi bedst kan hjælpe,” siger Mads Foged, Privatdirektør i Codan.

”Normalt kan afbestillingsforsikringen først benyttes umiddelbart før afrejse. En kunde, der eksempelvis har planlagt en rejse til Spanien i juli, skulle have ventet med at aflyse ferien og fortsætte med at betale eventuelle restbeløb til feriehuset for at være dækket. Det giver ikke mening for hverken dem eller os, og derfor har kunder nu en mulighed for at få depositummet refunderet hos os,” siger han.

15 gange så mange henvendelser
Codan har indtil videre registreret fem gange så mange sager på rejseforsikringen fra marts og frem til i dag, sammenlignet med samme periode sidste år, og forsikringsselskabet har på travle dage fået 15 gange så mange henvendelser fra kunder end normalt.

For at en kunde i Codan kan få hjælp til at dække refundering af depositum, skal de have bestilt sommerrejsen til udlandet inden den 13. marts 2020 og have tilvalgt afbestillingsdækning. Det gælder for rejser til og med august 2020, og Udenrigsministeriet skal stadig fraråde indrejse på afbestillingstidspunktet.

Codan kan hjælpe med allerede betalt depositum for feriehuse, campingpladser og ferielejligheder for de kunder, som selv har planlagt og bestilt rejsen.

Hvis kunder har bestilt flybilletter eller en pakkerejse, skal de fortsat kontakte deres rejseselskab.

Codan forsikrer 245.000 husstande i Danmark, hvoraf en del af har tegnet en rejseforsikring med afbestillingsdækning.

Information om Codan Forsikring

Codan Forsikring
Midtermolen 7

Codan Forsikring har cirka 245.000 danske husstande og 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA, der har 13.500 medarbejdere på verdensplan. Læs mere om Codan på www.codan.dk.

Følg pressemeddelelser fra Codan Forsikring

Flere pressemeddelelser fra Codan Forsikring

Undgå skader: Træn op til skiferien - nu!16.1.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Hvis du vil undgå at blive en de mange danskere, der hvert år kommer til skade med knæ, skuldre, albuer og kraveben under skiferien, skal du i gang med træning i god tid. Med andre ord: Det er nu, du skal i gang. Sådan lyder opfordringen fra forsikringsselskabet Codan, hvis fageksperter her viderebringer en række gode træningsråd. Som en ekstra service for de rejselystne kunder, er rejseforsikringen udvidet med et pandemi-tillæg, ligesom det er muligt at tilgå online læge uanset, hvor i verden man rejser hen.

Den søde juletid er brandfarlig1.12.2023 09:35:50 CET | Pressemeddelelse

December byder traditionelt på flere end dobbelt så mange ildebrande i danske hjem end november, selv om tendensen de senere år er faldende, viser opgørelse fra Codan. Den øgede brug af alternative varmekilder som følge af energikrisen knækkede dog den positive kurve sidste år. Forsikringsselskabet opfordrer derfor til forsigtighed i omgangen med juledekorationer og levende lys i almindelighed – og bioethanol i særdeleshed.