Codan vil hjælpe bekymrede kunder: De kan nu ekstraordinært få dækket aflysning af usikre ferieplaner

Covid-19 påvirker fortsat rejseaktiviteter i hele verden, og et stigende antal kunder i Codan henvender sig med spørgsmål om at ændre eller aflyse sommerplaner.

En del skal snart betale for ferier, der muligvis ikke kan eller ønskes at blive gennemført, og flere har allerede indbetalt det første depositum, da de bookede rejsen.

Codan har derfor ekstraordinært besluttet at dække refundering af depositum og opfordrer kunder til at kontakte forsikringsselskabet for at høre om deres muligheder.

”Vi vil gerne hjælpe kunder, der er bekymrede for, om de kommer afsted på ferie, da landegrænser er lukkede, og udsigten til, at de åbner, er fortsat usikker. Der er også kunder, som allerede nu ved, at de ikke ønsker at tage af sted på grund af eventuel smitterisiko. Uanset årsagen, er vi klar til at se på, hvordan vi bedst kan hjælpe,” siger Mads Foged, Privatdirektør i Codan.

”Normalt kan afbestillingsforsikringen først benyttes umiddelbart før afrejse. En kunde, der eksempelvis har planlagt en rejse til Spanien i juli, skulle have ventet med at aflyse ferien og fortsætte med at betale eventuelle restbeløb til feriehuset for at være dækket. Det giver ikke mening for hverken dem eller os, og derfor har kunder nu en mulighed for at få depositummet refunderet hos os,” siger han.

15 gange så mange henvendelser
Codan har indtil videre registreret fem gange så mange sager på rejseforsikringen fra marts og frem til i dag, sammenlignet med samme periode sidste år, og forsikringsselskabet har på travle dage fået 15 gange så mange henvendelser fra kunder end normalt.

For at en kunde i Codan kan få hjælp til at dække refundering af depositum, skal de have bestilt sommerrejsen til udlandet inden den 13. marts 2020 og have tilvalgt afbestillingsdækning. Det gælder for rejser til og med august 2020, og Udenrigsministeriet skal stadig fraråde indrejse på afbestillingstidspunktet.

Codan kan hjælpe med allerede betalt depositum for feriehuse, campingpladser og ferielejligheder for de kunder, som selv har planlagt og bestilt rejsen.

Hvis kunder har bestilt flybilletter eller en pakkerejse, skal de fortsat kontakte deres rejseselskab.

Codan forsikrer 245.000 husstande i Danmark, hvoraf en del af har tegnet en rejseforsikring med afbestillingsdækning.

Codan Forsikring har cirka 245.000 danske husstande og 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA, der har 13.500 medarbejdere på verdensplan. Læs mere om Codan på www.codan.dk.

Privatsikring opruster: Lancerer ny samarbejdsmodel i Jylland17.6.2020 09:20:00 CESTPressemeddelelse

Privatsikring ansætter lokale assurandører, der skal være fast tilknyttet Ringkjøbing Landbobank og Nordjyske Banks filialnet, hvor de vil rådgive private bankkunder og små virksomheder. Det sker som led i at styrke tilstedeværelsen i Nord- og Vestjylland og bygge videre på de gode resultater, som Privatsikring og de to banker har skabt, siden samarbejdet blev indledt i 2001. ”Bankerne er nu vores andenstørste samarbejdspartner målt i portefølje størrelse, og kunderne hos Nordjyske Bank og Ringkjøbing Landbobank er glade for vores produkter," siger Helle Kjærgaard, CEO i Privatsikring. "Vi har derfor valgt at ændre samarbejdsmodellen for markedet i Nord-og Vestjylland og bygge videre på en gennemprøvet salgsstrategi, som kan inspirere vores aktiviteter i hele landet. Jeg er glad for, at vi ved at ansætte dedikerede assurandører både kan støtte bankernes strategisk ambition om at skabe stærke tilbud i alle afdelinger og samtidig imødekomme bankernes ønske om lokal forankring gennem fast