Codan og Business Danmark indgår partnerskab

Over 28.000 medlemmer af Danmarks eneste fagforening med speciale i salg og marketing får nu adgang til forsikringer fra Codan til fordelagtige priser samt en af landets mest effektive og enkle skadesbehandlinger. Studerende tilbydes en grundpakke fra 59 kroner, og en fælles ambition om en unik kundeoplevelse har dannet grundlag for partnerskabet.

Codan og Business Danmark lancerer den 1. september 2020 et nyt samarbejde om at tilbyde forsikringer til fordelagtige priser til Business Danmarks mere end 28.000 medlemmer.

En hjørnesten i partnerskabet er udover attraktive rabatordninger selskabernes delte ambition om altid at tage udgangspunkt i kundens behov og ønsker.

”Vi er overbeviste om, at det bliver win-win-relation for begge parter og ikke mindst medlemmerne, uanset hvilke individuelle behov, som det enkelte medlem har”, siger Mads Foged, privatdirektør i Codan, Danmarks tredjestørste forsikringsselskab.

”Vi arbejder hele tiden på at gøre det nemmere og enkelt at være kunde hos os. Et konkret eksempel er vores nye skadesbehandlingsplatform, CSP. Ligesom du kan tracke en postpakke, kan du transparent, hurtigt og trin for trin følge din anmeldelse og sagsbehandlingen. Det kan være med til at indfri vores vision om at blive det forsikringsselskab, som kunderne har mest tillid til, og Business Danmarks medlemmer får naturligvis også glæde af det nye system”, siger han.

Business Danmark er en fagforening og a-kasse med speciale i salg og marketing, og medlemmerne favner alt fra ledere, medarbejdere, selvstændige og studerende.

”Det har været vigtigt for os, at Codan både kan tilbyde en markant no-nonsens rabat udover de normale samlerabatter og en ordentlig, gennemskuelig skadesbehandling, så medlemmerne ved de har et forsikringsselskab, de kan regne med, når uheldet er ude," siger Martin Kildgaard Nielsen, adm. direktør i Business Danmark.

”Oveni har vi samme tilgang til personlig service, og Codans brede pallette af forsikringer supplerer rigtig godt vores tilbud om lønsikring og juridisk rådgivning og karrieresparring, så medlemmerne samlet har de bedste kort på hånden, både i karrieren og privatøkonomien”, siger han.

Forsikringer fra 59 kroner
Prisen og effektiv skadesbehandling har en betydning for valget af forsikringsselskab, afslører en ny undersøgelse foretaget blandt Business Danmarks medlemmer.

Her svarer 7 ud af 10, at de vigtigste parametre, når de skal vælge forsikringer, er pris og dækning. 49% svarer også, at en hurtig og effektiv skadesbehandling er afgørende.

”Business Danmarks medlemmerne er både kvalitets- og prisbevidste. De forventer helt enkelt, at forsikring gøres ordentligt, og de skræddersyede forsikringsløsninger i partnerskabet er på samme vis kvalitetsprodukter til en konkurrencedygtig pris,” siger Mads Foged.

Som en del af partnerskabet er der udviklet skræddersyede forsikringer til studerende. Prisen starter på 59 kroner om måneden for ulykkes- og rejseforsikring samt 79 kroner om måneden for indboforsikring.

Alle medlemmer i Business Danmark har mulighed for at få op til 23,5% rabat på sine forsikringer ved at samle det hele i Codan.

Ambitionen er, at 10-20% af Business Danmarks medlemmer i løbet af de næste år har et eller flere forsikringsprodukter hos Codan, og samarbejdet følger forsikringsselskabets nye strategi, hvor partnerskaber er en af de fem centrale prioriteter.

Halvårsresultat 2020 for Codan Danmark30.7.2020 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Nettopræmieindtægter i Codan Danmark på 3.327,2 millioner DKK (HY2019: 3.525,8 millioner DKK) Samlet positivt underwritingresultat i Codan Danmark på 250,4 millioner DKK (HY2019: -106,7 millioner DKK) Combined Operating Ratio (COR) for Codan Danmark på 89,6% (HY2019: 104%) i henhold til britisk anvendelse af internationale regnskabsstandarder (IFRS) Codan er en del af den internationale forsikringskoncern RSA Insurance Group. De samlede halvårsresultater for hele koncernen, inklusiv det skandinaviske resumé, er tilgængelige her (på engelsk). Christian Baltzer, CEO for Codan i Danmark, kommenterer resultatet: ”Vi er nået rigtig langt siden de seneste udfordrende år, og vi har forbedret lønsomheden på vores kerneforretning. Det er et resultat af de planer, som vi har igangsat primært i erhvervsforretningen, og blandt andet afløbsgevinster fra tidligere år. Jeg er især stolt af, at vi i vores privatforretning fortsætter fremgangen, hvor kunder vælger os til, fordi vi har attraktive værdit

Codan/Trygg-Hansa ansætter ny CFO17.7.2020 14:15:00 CESTPressemeddelelse

Gavin Wilkinson er udpeget som ny skandinavisk CFO i RSA Scandinavia, der omfatter Codan i Danmark og Norge samt Trygg-Hansa i Sverige. ”Jeg ser frem til at byde Gavin velkommen. I min tid som CEO for RSA Irland havde jeg fornøjelsen af ​​at arbejde sammen med Galvin. Jeg er sikker på, at han er den rigtige person for os og vil bidrage positivt til vores rejse for at styrke den skandinaviske forretning. Han kommer med værdifulde erfaringer og viden fra tidligere roller i RSA såvel som stærk, teknisk ekspertise og lederegenskaber. Jeg ser frem til at samarbejde med Gavin igen,” siger Ken Norgrove, CEO for RSA Scandinavia. Gavin Wilkinson, født 1981, kommer fra en stilling som CFO for RSAs forretning i Storbritannien og internationalt (RSA UK & International ). Han har været i den globale forsikringskoncern i knap 10 år og har tidligere haft en række ledende positioner i RSA Groups finansfunktioner, blandt andet rollen som Group Performance og Capital Director. Gavin Wilkinson er uddanne