Codan og Business Danmark indgår partnerskab

Over 28.000 medlemmer af Danmarks eneste fagforening med speciale i salg og marketing får nu adgang til forsikringer fra Codan til fordelagtige priser samt en af landets mest effektive og enkle skadesbehandlinger. Studerende tilbydes en grundpakke fra 59 kroner, og en fælles ambition om en unik kundeoplevelse har dannet grundlag for partnerskabet.

Codan og Business Danmark lancerer den 1. september 2020 et nyt samarbejde om at tilbyde forsikringer til fordelagtige priser til Business Danmarks mere end 28.000 medlemmer.

En hjørnesten i partnerskabet er udover attraktive rabatordninger selskabernes delte ambition om altid at tage udgangspunkt i kundens behov og ønsker.

”Vi er overbeviste om, at det bliver win-win-relation for begge parter og ikke mindst medlemmerne, uanset hvilke individuelle behov, som det enkelte medlem har”, siger Mads Foged, privatdirektør i Codan, Danmarks tredjestørste forsikringsselskab.

”Vi arbejder hele tiden på at gøre det nemmere og enkelt at være kunde hos os. Et konkret eksempel er vores nye skadesbehandlingsplatform, CSP. Ligesom du kan tracke en postpakke, kan du transparent, hurtigt og trin for trin følge din anmeldelse og sagsbehandlingen. Det kan være med til at indfri vores vision om at blive det forsikringsselskab, som kunderne har mest tillid til, og Business Danmarks medlemmer får naturligvis også glæde af det nye system”, siger han.

Business Danmark er en fagforening og a-kasse med speciale i salg og marketing, og medlemmerne favner alt fra ledere, medarbejdere, selvstændige og studerende.

”Det har været vigtigt for os, at Codan både kan tilbyde en markant no-nonsens rabat udover de normale samlerabatter og en ordentlig, gennemskuelig skadesbehandling, så medlemmerne ved de har et forsikringsselskab, de kan regne med, når uheldet er ude," siger Martin Kildgaard Nielsen, adm. direktør i Business Danmark.

”Oveni har vi samme tilgang til personlig service, og Codans brede pallette af forsikringer supplerer rigtig godt vores tilbud om lønsikring og juridisk rådgivning og karrieresparring, så medlemmerne samlet har de bedste kort på hånden, både i karrieren og privatøkonomien”, siger han.

Forsikringer fra 59 kroner
Prisen og effektiv skadesbehandling har en betydning for valget af forsikringsselskab, afslører en ny undersøgelse foretaget blandt Business Danmarks medlemmer.

Her svarer 7 ud af 10, at de vigtigste parametre, når de skal vælge forsikringer, er pris og dækning. 49% svarer også, at en hurtig og effektiv skadesbehandling er afgørende.

”Business Danmarks medlemmerne er både kvalitets- og prisbevidste. De forventer helt enkelt, at forsikring gøres ordentligt, og de skræddersyede forsikringsløsninger i partnerskabet er på samme vis kvalitetsprodukter til en konkurrencedygtig pris,” siger Mads Foged.

Som en del af partnerskabet er der udviklet skræddersyede forsikringer til studerende. Prisen starter på 59 kroner om måneden for ulykkes- og rejseforsikring samt 79 kroner om måneden for indboforsikring.

Alle medlemmer i Business Danmark har mulighed for at få op til 23,5% rabat på sine forsikringer ved at samle det hele i Codan.

Ambitionen er, at 10-20% af Business Danmarks medlemmer i løbet af de næste år har et eller flere forsikringsprodukter hos Codan, og samarbejdet følger forsikringsselskabets nye strategi, hvor partnerskaber er en af de fem centrale prioriteter.

Codan udvider topledelsen og styrker privatforretningen11.11.2020 08:05:00 CETPressemeddelelse

For yderligere at styrke sin position på det danske forsikringsmarked opretter Codan en ny direktørrolle. Samtidig justerer forsikringsselskabet organisationen og opretter to nye forretningsben: Privat, der har ansvaret for den direkte relation til privatkunder, og Bankassurance, hvor kunderelationer og salgsaktiviteter med både private og erhverv sker gennem banker. ”I dag annoncerer vi tiltag i Codan, der er afgørende for at forenkle Codan og indfri vores løfte om at skabe Danmarks førende forsikringsløsninger. Tiltagene skal styre os gennem en tid, hvor der er fart på væksten og opstår nye muligheder hver eneste dag, og sikre, at vi altid er konkurrencedygtige,” siger Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark. ”Jeg er glad for at byde Kim Rud-Petersen velkommen. Han kommer med unikke og dokumenterede erfaringer, der er de helt rette til at indfri potentialet og komme i mål med de mange forandringer og opgaver, vi står overfor. Jeg ser frem til samarbejdet med Kim, som også indtræder i

Lokale Pengeinstitutter, Spar Nord og Nykredit i ny og forstærket forsikringsalliance med Codan27.10.2020 06:00:00 CETPressemeddelelse

Fire store aktører i den danske finanssektor, Lokale Pengeinstitutter (LOPI), Spar Nord, Nykredit og Codan, indgår en alliance, der skal være landets stærkeste bankassurancemodel. Ambitionen skal indfris gennem skræddersyede forsikringsprodukter, stærke digitale løsninger og konkurrencedygtige priser. I praksis betyder det, at hver fjerde danske bankkunde – svarende til kunderne i Nykredit Bank, Spar Nord og de omkring 30 lokale pengeinstitutter, der allerede i dag er med i forsikringssamarbejdet - kan gøre brug af forsikringer og rådgivning fra Codans datterselskab Privatsikring. Det vil desuden være muligt for alle pengeinstitutter i LOPI- og Totalkredit-samarbejdet at indgå i samarbejdet, så alliancens potentiale er endnu større. Den bygger videre på det stærke fundament, der er skabt gennem det 20-årige succesrige samarbejde mellem Privatsikring og LOPI og siden 2006 også Spar Nord. Samarbejdet forstærkes nu med solide erfaringer og volumen fra Nykredit samt en yderligere investeri