Codan lancerer ny strategi og ændrer organisationen
Codan lancerer en ny strategi, som skal gøre det nemmere at være kunde, og som skal sikre, at Danmarks tredjestørste forsikringsselskab indfrier sit fulde potentiale og fortsat sikrer et tydeligt bidrag til samfundet.
Det skal blandt ske gennem flere stærke og nytænkende partnerskaber målrettet både private kunder og erhvervslivet.
Samtidig vil Codan i endnu højere grad være med til at forebygge til gavn for kunder og samfundet. Det skal være en naturlig del af det at have en forsikring, at kunder har adgang til intelligent og førende rådgivning om, hvordan skader kan undgås.
”Vi vil helt enkelt gøre det nemmere at være kunde i Codan. Nøglen til succes ligger i et styrket samarbejde med en fælles mission om altid at tage udgangspunkt i kunderne, samarbejdspartnerne og deres behov,” siger Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark.
”Vi har lavet et grundigt arbejde, hvor vi har været rundt i alle kroge af Codans organisation og talt med alle dem, som vi arbejder for og med. Det har givet en klar ide om, hvor vi skal sætte ind for at blive et stærkere selskab og indtage den position i det danske forsikringsmarked, som vi både kan og vil. Konklusionen er, at Codan har et enormt stort potentiale, men at vi kan forløse det endnu bedre,” siger han.
Arbejdet med strategien, der har navnet ’Sammen om Codan’, blev sat i gang i april, kort efter Christian Baltzer tiltrådte som ny CEO. Efterfølgende er der blevet gennemført en lang række analyser og interview med kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere, som ligger til grund for strategien.
Codan har en klar ambition frem mod 2025 om at tredoble den årlige indtjening til 1 milliard kroner, og det forsikringstekniske nøgletal, combined ratio (COR), der angiver forholdet mellem udgifter og indtægter, skal ligge på omkring 85.
Data og indsigter skal give en bedre kundeoplevelse
Et bærende element i strategien er en data- og indsigtsdreven tilgang og et endnu større fokus på forretningsudvikling og kundetilfredshed.
”Vi skal blive bedre til at forstå kundernes behov ved at bruge den viden, indsigt og erfaring, vi har opbygget som et førende forsikringsselskab, der har hjulpet private og erhvervskunder i hele Danmark gennem mere end 100 år. Dén viden skal vi omsætte til bedre kundeoplevelser og blandt andet tilbyde flere digitale muligheder og selvbetjenings løsninger,” siger Christian Baltzer.
Ny organisation skal gøre Codan mere handlekraftig
Codan ændrer samtidig på organisationen som led i strategien. Det skal bidrage til et mere handlekraftigt forsikringsselskab.
”For at kunne eksekvere bedst muligt på strategien, ændrer vi også på organisationen. Vi samler flere enheder i to nye kraftfulde områder. Det skal styrke kundeoplevelsen og sætte mere tempo på vores digitale omstilling, så vi kan drive ny forretning og værne mere om vores eksisterende kunder,” siger Christian Baltzer.
Dorte Ransby tiltræder den 1. september i den nyetablerede stilling som Business Development direktør. Hun har en baggrund fra Nets og Tryg, hvor hun har haft lignende roller med fokus på kunderejsen, digitalisering, data og procesoptimering.
Dorte Ransby skal stå i spidsen for en datadrevet enhed, der får ansvaret for den samlede kunderejse fra start til slut. Der skal blandt andet udvikles et enkelt og nyt selvbetjeningsunivers på tværs af Codans skadecenter, kundeservice og salgsfunktioner.
For det andet nyoprettede område Performance Management og Governance er direktør-rollen endnu ikke besat. Området har fokus på at styre Codan godt igennem de kommende år for at indfri målsætningerne.
Samtidig får Codan ny marketing- og kommunikationsdirektør. Det bliver Morten Møller Madsen, der tidligere har været i en stilling som Executive Vice President, Digital & Marketing i Nykredit. Her har han været en væsentlig del af rejsen med at genskabe finanskoncernens image, løftet brandet og udviklet det digitale salg.
Nøgleord
Billeder
Information om Codan Forsikring A/S
Codan Forsikring har cirka 245.000 danske husstande og 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA, der har 13.500 medarbejdere på verdensplan. Læs mere om Codan på www.codan.dk.
Følg pressemeddelelser fra Codan Forsikring A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Codan Forsikring A/S
Undgå skader: Træn op til skiferien - nu!16.1.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hvis du vil undgå at blive en de mange danskere, der hvert år kommer til skade med knæ, skuldre, albuer og kraveben under skiferien, skal du i gang med træning i god tid. Med andre ord: Det er nu, du skal i gang. Sådan lyder opfordringen fra forsikringsselskabet Codan, hvis fageksperter her viderebringer en række gode træningsråd. Som en ekstra service for de rejselystne kunder, er rejseforsikringen udvidet med et pandemi-tillæg, ligesom det er muligt at tilgå online læge uanset, hvor i verden man rejser hen.
Pas på dyre frostskader5.1.2024 08:30:00 CET | Pressemeddelelse
I kølvandet på den kraftige blæst og de solide mængder nedbør er kulden nu kommet til landet, og frosten fortsætter langt ind i næste uge. Husk at gå huset igennem og forebyg frost- og fygeskader, før det er for sent.
Juletyven vender tilbage22.12.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Tusindvis af danskere er væk fra hjemmet i julen, og det en stor fristelse for de langfingrede. Efter en nedgang i antal anmeldelser i corona-årene, ser Codan nu en markant stigning i juleindbruddene i danske hjem. Codans skadedirektør opfordrer danskerne til at tage deres forholdsregler, så de kan holde juletyven for døren.
Den søde juletid er brandfarlig1.12.2023 09:35:50 CET | Pressemeddelelse
December byder traditionelt på flere end dobbelt så mange ildebrande i danske hjem end november, selv om tendensen de senere år er faldende, viser opgørelse fra Codan. Den øgede brug af alternative varmekilder som følge af energikrisen knækkede dog den positive kurve sidste år. Forsikringsselskabet opfordrer derfor til forsigtighed i omgangen med juledekorationer og levende lys i almindelighed – og bioethanol i særdeleshed.
Pas på din digitale pengepung under Black Week16.11.2023 10:09:05 CET | Pressemeddelelse
Black Week og Black Friday er lige om hjørnet, og det betyder masser af gode tilbud - men desværre også en stigning i cyberkriminalitet. Nye tal viser, at over halvdelen af os har oplevet forsøg på svindel via nettet i år. Særligt på travle handelsdage som Black Friday er det vigtigt at holde tungen lige i munden, når vi klikker ‘køb’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum