Codan lancerer ny strategi og ændrer organisationen

Codan lancerer en ny strategi, som skal gøre det nemmere at være kunde, og som skal sikre, at Danmarks tredjestørste forsikringsselskab indfrier sit fulde potentiale og fortsat sikrer et tydeligt bidrag til samfundet.
Det skal blandt ske gennem flere stærke og nytænkende partnerskaber målrettet både private kunder og erhvervslivet.
Samtidig vil Codan i endnu højere grad være med til at forebygge til gavn for kunder og samfundet. Det skal være en naturlig del af det at have en forsikring, at kunder har adgang til intelligent og førende rådgivning om, hvordan skader kan undgås.
”Vi vil helt enkelt gøre det nemmere at være kunde i Codan. Nøglen til succes ligger i et styrket samarbejde med en fælles mission om altid at tage udgangspunkt i kunderne, samarbejdspartnerne og deres behov,” siger Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark.
”Vi har lavet et grundigt arbejde, hvor vi har været rundt i alle kroge af Codans organisation og talt med alle dem, som vi arbejder for og med. Det har givet en klar ide om, hvor vi skal sætte ind for at blive et stærkere selskab og indtage den position i det danske forsikringsmarked, som vi både kan og vil. Konklusionen er, at Codan har et enormt stort potentiale, men at vi kan forløse det endnu bedre,” siger han.
Arbejdet med strategien, der har navnet ’Sammen om Codan’, blev sat i gang i april, kort efter Christian Baltzer tiltrådte som ny CEO. Efterfølgende er der blevet gennemført en lang række analyser og interview med kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere, som ligger til grund for strategien.
Codan har en klar ambition frem mod 2025 om at tredoble den årlige indtjening til 1 milliard kroner, og det forsikringstekniske nøgletal, combined ratio (COR), der angiver forholdet mellem udgifter og indtægter, skal ligge på omkring 85.
Data og indsigter skal give en bedre kundeoplevelse
Et bærende element i strategien er en data- og indsigtsdreven tilgang og et endnu større fokus på forretningsudvikling og kundetilfredshed.
”Vi skal blive bedre til at forstå kundernes behov ved at bruge den viden, indsigt og erfaring, vi har opbygget som et førende forsikringsselskab, der har hjulpet private og erhvervskunder i hele Danmark gennem mere end 100 år. Dén viden skal vi omsætte til bedre kundeoplevelser og blandt andet tilbyde flere digitale muligheder og selvbetjenings løsninger,” siger Christian Baltzer.
Ny organisation skal gøre Codan mere handlekraftig
Codan ændrer samtidig på organisationen som led i strategien. Det skal bidrage til et mere handlekraftigt forsikringsselskab.
”For at kunne eksekvere bedst muligt på strategien, ændrer vi også på organisationen. Vi samler flere enheder i to nye kraftfulde områder. Det skal styrke kundeoplevelsen og sætte mere tempo på vores digitale omstilling, så vi kan drive ny forretning og værne mere om vores eksisterende kunder,” siger Christian Baltzer.
Dorte Ransby tiltræder den 1. september i den nyetablerede stilling som Business Development direktør. Hun har en baggrund fra Nets og Tryg, hvor hun har haft lignende roller med fokus på kunderejsen, digitalisering, data og procesoptimering.
Dorte Ransby skal stå i spidsen for en datadrevet enhed, der får ansvaret for den samlede kunderejse fra start til slut. Der skal blandt andet udvikles et enkelt og nyt selvbetjeningsunivers på tværs af Codans skadecenter, kundeservice og salgsfunktioner.
For det andet nyoprettede område Performance Management og Governance er direktør-rollen endnu ikke besat. Området har fokus på at styre Codan godt igennem de kommende år for at indfri målsætningerne.
Samtidig får Codan ny marketing- og kommunikationsdirektør. Det bliver Morten Møller Madsen, der tidligere har været i en stilling som Executive Vice President, Digital & Marketing i Nykredit. Her har han været en væsentlig del af rejsen med at genskabe finanskoncernens image, løftet brandet og udviklet det digitale salg.
Nøgleord
Billeder
Information om Codan Forsikring
Codan Forsikring har cirka 245.000 danske husstande og 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA, der har 13.500 medarbejdere på verdensplan. Læs mere om Codan på www.codan.dk.
Følg pressemeddelelser fra Codan Forsikring
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Codan Forsikring
Nyt initiativ skal hjælpe med at fjerne tusindvis af gamle forurenende fiskenet i danske farvande10.7.2025 10:21:04 CEST | Pressemeddelelse
Der ligger alt for mange gamle fiskenet i de danske farvande, der forurener havet med mikroplast. Codan Fonden har derfor finansieret 1.000 bøjer i et landsdækkende projekt, som skal bruges til at markere, hvor de gamle fiskenet er i de danske farvande, så professionelle dykkere kan fjerne dem.
Frokostpausen er dagens farligste tidspunkt for chauffører i transportbranchen9.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Der sker rekordmange skader på arbejdskøretøjer for landets transportvirksomheder. Nye tal fra forsikringsselskabet Codan viser, at tiden lige omkring frokostpausen er det farligste tidspunkt på dagen for chaufførerne, hvor der sker flest skader.
278 livreddende brætter klar på danske strande og ved kyster7.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Sommeren er over os og danskerne valfarter til strandene. I år mødes badegæsterne af ekstra tryghed. Codan Fonden og LifeBoard har netop afsluttet en landsdækkende opsætning af 278 stykker offentligt livrednings udstyr, der kan bruges, hvis uheldet er ude i vandet.
Ny undersøgelse: 1 ud af 4 danskere ved ikke, hvad de skal gøre, hvis de er vidne til en drukneulykke27.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hvert år er omkring 16.000 personer tæt på at drukne i Danmark. Tallet dækker ikke de mange, der mister livet i drukneulykker.
Ny undersøgelse: Forældre efterlyser mere undervisning i svømning og vandsikkerhed i skolen20.6.2025 13:29:22 CEST | Pressemeddelelse
Alt for få børn lærer at begå sig sikkert i og omkring vand, og det bekymrer de danske forældre. En ny undersøgelse foretaget af YouGov for Codan Fonden og LifeBoard viser, at seks ud af ti forældre til skolebørn ønsker mere undervisning i svømning og vandkompetencer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum