Codan Forsikring A/S

Codan lancerer ny strategi og ændrer organisationen

Del

Christian Baltzer præsenterer ny strategi for Codan, hvor kundens behov er motivationen bag flere større tiltag. Ambitionen er at tredoble indtjeningen frem mod 2025, og organisationen tilpasses samtidig med blandt andet to nye direktørroller og områder. Forsikringsselskabet bliver nu i højere grad datadrevet og får et endnu større fokus på forretningsudvikling og kundetilfredshed.

Codan lancerer en ny strategi, som skal gøre det nemmere at være kunde, og som skal sikre, at Danmarks tredjestørste forsikringsselskab indfrier sit fulde potentiale og fortsat sikrer et tydeligt bidrag til samfundet.

Det skal blandt ske gennem flere stærke og nytænkende partnerskaber målrettet både private kunder og erhvervslivet.

Samtidig vil Codan i endnu højere grad være med til at forebygge til gavn for kunder og samfundet. Det skal være en naturlig del af det at have en forsikring, at kunder har adgang til intelligent og førende rådgivning om, hvordan skader kan undgås.

”Vi vil helt enkelt gøre det nemmere at være kunde i Codan. Nøglen til succes ligger i et styrket samarbejde med en fælles mission om altid at tage udgangspunkt i kunderne, samarbejdspartnerne og deres behov,” siger Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark.

”Vi har lavet et grundigt arbejde, hvor vi har været rundt i alle kroge af Codans organisation og talt med alle dem, som vi arbejder for og med. Det har givet en klar ide om, hvor vi skal sætte ind for at blive et stærkere selskab og indtage den position i det danske forsikringsmarked, som vi både kan og vil. Konklusionen er, at Codan har et enormt stort potentiale, men at vi kan forløse det endnu bedre,” siger han.

Arbejdet med strategien, der har navnet ’Sammen om Codan’, blev sat i gang i april, kort efter Christian Baltzer tiltrådte som ny CEO. Efterfølgende er der blevet gennemført en lang række analyser og interview med kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere, som ligger til grund for strategien.

Codan har en klar ambition frem mod 2025 om at tredoble den årlige indtjening til 1 milliard kroner, og det forsikringstekniske nøgletal, combined ratio (COR), der angiver forholdet mellem udgifter og indtægter, skal ligge på omkring 85.

 

Data og indsigter skal give en bedre kundeoplevelse
Et bærende element i strategien er en data- og indsigtsdreven tilgang og et endnu større fokus på forretningsudvikling og kundetilfredshed.

”Vi skal blive bedre til at forstå kundernes behov ved at bruge den viden, indsigt og erfaring, vi har opbygget som et førende forsikringsselskab, der har hjulpet private og erhvervskunder i hele Danmark gennem mere end 100 år. Dén viden skal vi omsætte til bedre kundeoplevelser og blandt andet tilbyde flere digitale muligheder og selvbetjenings løsninger,” siger Christian Baltzer.

 

Ny organisation skal gøre Codan mere handlekraftig
Codan ændrer samtidig på organisationen som led i strategien. Det skal bidrage til et mere handlekraftigt forsikringsselskab.

”For at kunne eksekvere bedst muligt på strategien, ændrer vi også på organisationen. Vi samler flere enheder i to nye kraftfulde områder. Det skal styrke kundeoplevelsen og sætte mere tempo på vores digitale omstilling, så vi kan drive ny forretning og værne mere om vores eksisterende kunder,” siger Christian Baltzer.

Dorte Ransby tiltræder den 1. september i den nyetablerede stilling som Business Development direktør. Hun har en baggrund fra Nets og Tryg, hvor hun har haft lignende roller med fokus på kunderejsen, digitalisering, data og procesoptimering.

Dorte Ransby skal stå i spidsen for en datadrevet enhed, der får ansvaret for den samlede kunderejse fra start til slut. Der skal blandt andet udvikles et enkelt og nyt selvbetjeningsunivers på tværs af Codans skadecenter, kundeservice og salgsfunktioner.

For det andet nyoprettede område Performance Management og Governance er direktør-rollen endnu ikke besat. Området har fokus på at styre Codan godt igennem de kommende år for at indfri målsætningerne.

Samtidig får Codan ny marketing- og kommunikationsdirektør. Det bliver Morten Møller Madsen, der tidligere har været i en stilling som Executive Vice President, Digital & Marketing i Nykredit. Her har han været en væsentlig del af rejsen med at genskabe finanskoncernens image, løftet brandet og udviklet det digitale salg.

Nøgleord

Billeder

Information om Codan Forsikring A/S

Codan Forsikring A/S
Codan Forsikring A/S
Gammel Kongevej 60
1790 København V

3355 5555https://www.codan.dk/

Codan Forsikring har cirka 245.000 danske husstande og 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA, der har 13.500 medarbejdere på verdensplan. Læs mere om Codan på www.codan.dk.

Følg pressemeddelelser fra Codan Forsikring A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Codan Forsikring A/S

Halvårsresultat 2020 for Codan Danmark30.7.2020 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Nettopræmieindtægter i Codan Danmark på 3.327,2 millioner DKK (HY2019: 3.525,8 millioner DKK) Samlet positivt underwritingresultat i Codan Danmark på 250,4 millioner DKK (HY2019: -106,7 millioner DKK) Combined Operating Ratio (COR) for Codan Danmark på 89,6% (HY2019: 104%) i henhold til britisk anvendelse af internationale regnskabsstandarder (IFRS) Codan er en del af den internationale forsikringskoncern RSA Insurance Group. De samlede halvårsresultater for hele koncernen, inklusiv det skandinaviske resumé, er tilgængelige her (på engelsk). Christian Baltzer, CEO for Codan i Danmark, kommenterer resultatet: ”Vi er nået rigtig langt siden de seneste udfordrende år, og vi har forbedret lønsomheden på vores kerneforretning. Det er et resultat af de planer, som vi har igangsat primært i erhvervsforretningen, og blandt andet afløbsgevinster fra tidligere år. Jeg er især stolt af, at vi i vores privatforretning fortsætter fremgangen, hvor kunder vælger os til, fordi vi har attraktive værdit

Codan/Trygg-Hansa ansætter ny CFO17.7.2020 14:15:00 CESTPressemeddelelse

Gavin Wilkinson er udpeget som ny skandinavisk CFO i RSA Scandinavia, der omfatter Codan i Danmark og Norge samt Trygg-Hansa i Sverige. ”Jeg ser frem til at byde Gavin velkommen. I min tid som CEO for RSA Irland havde jeg fornøjelsen af ​​at arbejde sammen med Galvin. Jeg er sikker på, at han er den rigtige person for os og vil bidrage positivt til vores rejse for at styrke den skandinaviske forretning. Han kommer med værdifulde erfaringer og viden fra tidligere roller i RSA såvel som stærk, teknisk ekspertise og lederegenskaber. Jeg ser frem til at samarbejde med Gavin igen,” siger Ken Norgrove, CEO for RSA Scandinavia. Gavin Wilkinson, født 1981, kommer fra en stilling som CFO for RSAs forretning i Storbritannien og internationalt (RSA UK & International ). Han har været i den globale forsikringskoncern i knap 10 år og har tidligere haft en række ledende positioner i RSA Groups finansfunktioner, blandt andet rollen som Group Performance og Capital Director. Gavin Wilkinson er uddanne

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum